Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takaiskuvena on siinä mielessä jännä kampe et jos toimii välillä ja välillä jumii niin paineet voi olla linjassa ihan mitä sattuu ja pussissa ihan toista.
    Esimerkki:
    linjastossa 7bar mutta pussilla vain 5bar koska vena ei aukea oikein eli yrittää painaa pusseille ilmaa muttei se ilma mene venan läpi takertelusta johtuen.
    Eikö näin?

    Comment


      Mulla takaiskuvenan ongelmat näkyi ulos(alas)tulossa. Antoi mechanical failurea, kun oli venttiili auki, mutta auto ei laskenut tarpeeksi nopsaan.

      Comment


      • Onkohan mun ongelma se että auto painuu liian alas eli alemmaksi kuin tuo ~3.5bar joka pitäisi jäädä turvapaineeksi?

        Kun aloittaa tuon kalibroinnin niin auto on ihan tontissa ja en usko että siellä olisi sitä edes 3.5bar.
        Sit kalibrointi havaitsee että auto liian alhaalla.
        Jos taas jättää tunkkitilaan niin auto pysyy ylhäällä (siis aika normikorkeudella) sen paripäivää joka nurkalta eli isoja vuotoja ei ainakaan tuossa korkeudessa ole.
        Kun etuarvot ovat 51 ja 68 sekä takana noin 105 niin meneekö se homma heti tässä alussa jo pieleen?
        Kompura ei mene päälle kuin VCDS pakkosyötöllä eli etupään tai takapään täytöllä muttei koskaan niin että auto itse päättäisi sitä käynnistää (ainakaan paikalla tai piha-ajossa).

        Jos auto tontissa ja sillä ajaa niin kauhea hypytys eli ilmeisesti kaikki jouset ovat iskareiden pohjaanlyöntikumien varassa eikä suinkaan 3.5bar turvapainessa koska silloinhan jousituksen pitäisi kait toimia normisti vaikka auto onkin matalalla?

        Alan olemaan aika umpikujassa eli en tiedä mistä seuraavaksi alkaisi keksintöä syynäämään tai sen sielunelämää tutkimaan.
        Viimeksi muokannut Killeri; 1.1.2025, 12:30. Perustelu: Viesti palautettu.

        Comment


          Pudottaa tonttiin, kun menee anturit yli alueen. Nyt pitäs saada kalibroitua ne anturit ajoalueella.

          Minä avittaisin tunkilla ne kohilleen.

          Comment


          • Jos avitan ne tunkilla kohdilleen niin eihän auto pääse sitten laskemaan (kun softa pyytää) koska tunkit estää sen.

            Comment


              Säädä tunkilla suunnilleen minimikorkeuteen niin on ainakin anturit mittausalueella, siten tunkki ei haittaa auton omaa liikehdintää kalibroinnin aikana.

              Comment


              • Ok, mutta mikä olisi minimikorkeus?
                Auto tallentanut 449 keulalle ja todellinen 370.
                Paljonko siihen pyöränkaareen pyörännavan keskeltä (vannekoko ei vaikuta) pitäisi olla matalimmassa asennossa?

                Comment

                Working...
                X