Ei muuten käyneet sittenkään pussit ristiin puolelta toiselle, ainakaan nuo vanhat audin omat continental pussit, yläpään kiinnitysreiät ei olleet symmetrisesti puolivälissä laippaa, eli reiät joista tolppa kiinnitetään auton koriin. Lieneekö tuota kiinnitystä sitten modifioita uudemmissa pussi malleissa joita markkinoivat käyvän kummalle tahansa puolelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Sen verran kommentoin tätä ylempänä linkitettyä asennusvideota, että tukivarret pitäisi kiristää auton ollessa oikeassa ajokorkeudessa. Muuten tukivarsien puslat jäävät jännitykselle.
Comment
-
Moi
Alkanut C7 allroad A6 natista kovasti oikealta takaa. Kaikista heilahduksista jo tulee pientä ääntä. Suihkuttelin jo kaikki nivelet mutta luulen että se tulee nyt jostain itse ilmajousituksesta.
Onko ideoita mitä tuolle voisi tehdä? Todella ärsyttävä ääni on. Ajettu vasta 48000 niin ei luulisi mitään rikkikään olevan. Lapin kevät paska kelit tietty voi vähän nyt vaikuttaa mutta taitaa enemmän kuraa etelässä lentää.
Comment
-
A6 4F ilma-alusta ongelmaa. Kompura ei lähde pyörimään. Valittaa relettä joka ohjaa tuota.
01399 - Relay for Level-Control Compressor (J403)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 51
Mileage: 414108 km
Time Indication: 0
Date: 2019.03.22
Time: 19:07:24
Rele vaihdettu, ei auta. Releen nastojen kautta kokeiltu että kompura lähtee pyörimään. Rele ei nyt saa siis ohjauskäskyä. Mistä tuolle releelle tulee komento? En ole löytänyt semmoisia sähkökuvia että näkisi mistä tuo ohjauskäsky pitäisi tulla. Epäilen tässä johtovikaa, mutta ei viitsisi summassa lähteä hakemaan mistä tuo on poikki, ja mistä se pitäisi tulla.
Löytyykö vinkkiä mistä saisi nuo kuvat tai mikä tuota relettä ohjaa?
Tarttis saada auto nousemaan. Suoraa kun ohitta releen niin kompura käy mutta auto ei nouse, kun se ei ymmärrä varmaa aukaista venttiiliä silloin.
Comment
-
A6 4F Allroad
Oikea takakulma oli tontissa, säätönä oli dynamic. Aamulla auto käyntiin ja säätö comfortille, noin kuuden tunnin kuluttua oli huomattavissa että molemmat takanurkat ovat tulleet vähän alas. Laitoin äsken allroad-asentoon ja katotaan mikä on tilanne aamulla.
Mitään vikakoodeja auto ei anna. Mahtaako mennä paljoa vikaan jos summissa tilaan molemmat uudet Arnottin takapussit? Eli mikä muu voisi olla pielessä kuin pussit? Auto 2011 ja ajeltu ~190tkm, joten pussit tulevat varmaan jokatapauksessa pian tiensä päähän.
Comment
-
Allroad 4B '02 Arnott vuotaa alapäästä
A6 Allroad vm 2003 V6: Ilmajousitus edestä tuli kunnostettua viime vuonna; laitoin klemmarit kiristämään Arnottin pussukan muovisen alaosan iskunvaimentimen alaneljänneksessä olevia O-renkait. Vuoto loppui.Vinkki kaikille joilla on niitä muovisella alaosalla varustettuja Arnott-ilmapusseja: O-renkaat kannattaa vaihtaa paksumpiin. Etenkin etujousissa jossa muoviosa tiivistyy alumiiniholkkiin, saattaa alkuperäiset o-renkaat vuotaa. Pelkällä klemmarilla kiristäminen ei ainakaan minulla auttanut.
- Mille korkeudelle voisi kokeilla klemmaria?
- Minkä kokoinen O-rengas tuonne kuuluu? Arnottin tekninen tuki ei vastannut, kun sieltä kyselin.
- Saako O-renkaan vaihdettua, kun päästää paineet pois (Bleed VCDS:llä) ja ottaa iskarin alapään irti? Nouseeko tuo muoviosa siis tuosta ihan käsivoimin ylös, että pääsee O-renkaaseen käsiksi?
Tosin... eilen kun laitoin alustan huoltoasentoon ja vaihdoin suvikumit alle, niin tänään oli mielestäni kaikki nurkat ylhäällä. Ihmeaine tuo Fairy - melkein kuin CRC 5-56 tai WD-40 :D
EDIT: Nykyään uudemmissa A-2869 pusseissa näyttää olevan klemmari jo tehtaalta lähtiessä. Minulla on vanhempi malli A-2239, joissa ei ole klemmaria.Viimeksi muokannut pta; 24.4.2019, 23:27. Perustelu: Klemmarin paikka uudemmassa ja mallinumerot lisätty
Comment
-
pta, ehkä o-renkaat saisi alakautta venyttelemällä. Se musta kaulus nousee holkin päältä vaikka pussi olisikin iskarissa. Mutta puhdasta pitää olla.
Hanki tuplamäärä o-renkaita ;)
Uuden o-renkaan kanssa laita vähän liukastetta, muuten voi olla vaikeaa saada kaulusta takaisin.
Vanhaan malliin ei klemmari oikein auta kun se kaulus on aika joustamatonta kamaa.
Kauluksen klipsut hajoavat helposti mutta ei haittaa käytännössä.
Kuten okkim sanoo, tolppa pöydällä homma on helpompaa.
Comment
-
pinch boltin suunta
Kiinni ruostunut pinch bolt on ainakin korvien välissä suurin este tolpan pöydälle nostamiselle, kun joku Masentaja Arska on laittanut pultin toisin päin kuin räjäytyskuvassa eli mutteri on takana eikä edessä. Vai kuuluuko sen olla Allroadissa noin, kun molemmat puolet on koottu samalla tavalla?
Ne O-renkaat olisi kiva ostaa ennen purkamista, mutta kuka kertoisi niiden mitat? Jos tuon saa purettua pöydälle, niin samalla vaihtuisi yläpäähänkin uusi O-rengas ja laakeri.
Comment
-
Kyllä nuo pultit on väärinpäin. Kannattaa niitä silti kokeilla irroittaa, joskus se on kuitenkin edessä.
Yläpään O-renkaat mittasin ja ne tiedot on tässä threadissa, mutta alapään O-renkaita en ole mitannut.
Se yläpään kumi ei muuten ole laakeri, se ei käänny.
Comment
-
Positiivista on, että nuo pultit eivät ole 17 vuotta vanhat. Pitää alkaa liotella niitä tunkeumaöljyllä, vaikka nyt on keula olut jo 2 päivää vuotamatta.
Oliko niin, että alapäässä on iskarin ja sen alumiiniholkin välissä sisemät O-renkaat ja tuon pussin alapään muoviosan alla sitten suurempi?
Onkohan tämä 4D0412377F sitten ollenkaan oikea osa yläpäähän (numeroa ei löytynyt räjäytyskuvasta eilä Lemförderin web-katalogista): FEDERBEINSTÜTZLAGER
Kuitenkin eBayssa esimerkiksi Miessler ja moni muu myy tuota Allroadiin.
Ei siellä kumin sisällä tosiaan mitään laakeria ole vaikka nimi tukilaakeriin viittaakin.
Comment
-
letkuklemmari
Kahdesta autosta olen nuo pinch boltit irrottanut. Poravasara, paineilmataltta ja pois poraaminen on kokeiltu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ch#post1166440 Nyt tuo pultti on väärin päin, eikä poravasara tai paineilmataltta auta. Pitää keksiä jotain uutta. Mikään aiemmista metodeistakaan ei ollut miellyttävä kokemus.
Tällaisen letkuklemmarin tuonne saisi helposti. Pitää kokeilla.
Edit: Kohta viikon pysynyt etunurkka ylhäällä tällaisen klemmarin asennuksen jälkeen :)Viimeksi muokannut pta; 11.5.2019, 02:56.
Comment
-
Tällaisella ainakin pysyy ahtoputket kiinni. Kuinkahan toimisi tuolla?
Kun kyselin Arnottilta huolto-ohjeita, niin yllättäen heti toisella kerralla vastasivat:
Sorry to hear that you did not get a reply to your first message. It seems we have not received it; I could not find it back. Indeed there are only installation manuals and no service manuals available for our parts.
The photo in your e-mail clearly shows there’s a leak, so we suggest you just contact your supplier and inform for the warranty procedure to replace the springs (and not just the O-rings). In case you purchased the springs directly from us, could you send us a copy of your invoice?
EDIT: Lupailevat Arnottilla 6 vuoden keskimääräistä elinkaarta näille:Given the age of the air spring that barb could break off at those marked places. A-2239 was last sold in the beginning of 2016, so almost 3,5 years at least, possibly a few years older and take into account that the average lifespan of air suspension parts is around 6 years.
EDIT2: Lupasivat yllätyksekseni lähettää Arnottilta minulle O-renkaat. Toissapäivänä tuli 1 kpl ja sekin väärän kokoinen. UPS kuskasi renkaan kotiovelle pahvilaatikossa :D Ja minä kun vain kysyin niiden mittoja...
Eilen esitin jatkokysymyksen, että ihan oikeastiko 60-millinen O-rengas venytetään tuon alumiiniholkin päälle ja minkä kokoinen sen suuremman O-renkaan oikeasti pitäisi olla... Lupasivat lähettää tällä kerralla oikean kokoisen. Katsotaan mitä sieltä nyt sitten tulee.
Tuo QA-Supervisor kehui purkaneensa ja kasanneensa kaksi tuollaista settiä ihan itse, joten toivottavasti osaa antaa varastolle oikeat koodit. Pitää sitten mitata ne ja hakea vararinkulat Top-Osasta.
EDIT3: Lisätty kuvat. Tuli yllättäen nuo yläpään "laakeritkin". Sitten pitäisi keksiä kuinka nuo O-renkaat mitataan tarkasti.
Comment
-
Tätä on varmaankin jo kysytty, mutta en sitä löytänyt. Kun avaan kuskin oven 2013 A6:sta, kuuluu suhinaa. Samoin, kun esimerkiksi tyhjennän multasäkkejä peräkontista, välillä suhahtaa. Vuotaako pussit vai normaalia täyttöä/tyhjennystä automaattisti? Mielestäni mikään nurkka ei putoa yön tai pidemmänkään seisonnan aikana.
Comment
-
Minulla ainakin automatiikka nostaa keulan takaisin ylös, kun avaan oven (kontrolleri 4Z7 907 553E).
Alkupään Allroadeissa (kontrolleri 4Z7 907 553A) on SSP242/243 mukaan myös Parking level control -ominaisuus.
Kontrollereissa on eroja. Esimerkiksi minulla ei automatiikka säädä autoa moottoritiekorkeuteen, mutta esim HL1 putoaa NL-korkeuteen, kun mökkitieltä pääsee päätielle.
EDIT: Osaa tiputtaa auton alas, kun ajaa Saksan moottoritienopeutta. Kotoinen 120 km/h ei riitä.Viimeksi muokannut pta; 9.10.2019, 14:40.
Comment
-
-
Iltaa
Audi a8 d3 3,0tdi. oli polttanut releboksista sen 40A sulakkeen, vaihdoin sen ja uuden releen, mutta noin 400m ajon jälkeen jalkatilasta kuului napsahdut ja keltainen alustan häiriövalo syttyi mittaristoon. Liekköhän kompura alkaa olemaan loppu vai mistähän kannaisi vikaa lähteä etsimään? Vikakoodeja en ole päässyt vielä lukemaan. Löytyykö Oulu/kiiminki suunnalta koodien lukijaa?
Comment
-
Hei vaan audi tietäjät...q7 ilma-alusta oireilee...taas. Välillä toimii pitkiä aikoja normaalisti ja nyt taas vikavaloa pukkaa.VCDS antoi vikoja mm kompura kuumenee sit joskus joku level Control vika (saan login myöhemmin liitettyä tähän)...itse ajattelin että jos sen saisi kompuran haalaussatsin ja ilmankuivaimen ryynien vaihdolla kuntoon, kun ei haluaisi isoja € pistää tohon laitokseen taas...Tiedän että moni on kohtalon toveri tässä asiassa, joten vertaistukea kaivataan...Kiitos!
Comment
-
Onko porukka vaihtanut A6 4F-korisiin eteen pelkkiä iskarin yhteydessä olevia jousipusseja? Näitä näkyy saavan kiinakamana, joten siitä tuli mieleen että on se varmaan kohtuudella vaihdettavissakin - ei sinänsä että tulisi sorruttua kiinalaiseen, mutta eikö näin tehden voisi uusiokäyttää risan iskarin yhteydessä olevan ehjän pussin? Vai hajoaako pussi aina ennen iskaria? Ei kenelläkään satu olemaan (myydä) ehjää orkkisiskaria elimenluovuttajaksi aiheeseen tutustumista varten?
Itseltä hajosi oikea etupään jousipussi ihan lopullisesti ja olen koettanut etsiä että mitä järkeviä vaihtoehtoja siihen on olemassa. Aiemmissa viesteissä jollain oli ollut ongelmia ei-alkuperäisen osan kanssa (piti ääntä), joten onko ainoana järkevänä vaihtoehtona joko käytetty tai uusi alkuperäinen iskari / iskarit? Käytettyjen hinnat on äkkiä hintaluokassa ~300e, tai jos on "luotettavalla puolalaisella havalla myynnissä", niin siitä myyjästä ei ikinä kuulu mitään. Jmtech myy "Audi A6 C6 4F 2004-2011 vasen etuiskunvaimennin OEM uudistettu" - eli ilmeisesti jonkun korjaamaa alkuperäistä iskaria. Onko näistä kokemuksia. Hintaa tuolla on 789€ sisältäen pantin.
Tosiaan alkuperäinen vikakoodi oli:
02646 - Plausibility of Level Control System
008 - Implausible Signal - Intermittent
Selvittelyn jälkeen tämä johtui siitä että korkeus ei noussut ohjainlaitteen mielestä loogisesti silloin kun se yritti nostaa etupäätä oikeaan korkeuteen. Ilmapussi siis vuoti aluksi vaan "vähän" ja oikea etukulma oli jatkuvasti vähän alle tavoitekorkeuden. Lähinnä tuohon vanhamestari:n juttuun liittyen jos sieltä tuollaista vikakoodia löytyy. Tältä foorumilta löysin ainakin yhden samanlaisen vikakoodin & ongelmankuvauksen.
Comment
-
4F:stä en osaa sanoa, mutta 4B:hen on ainakin. Itse laitoin isälle vuosi sitten kiinalaiset ilmajouset, ja hyvin ne pelaavat vieläkin. Jos sulla on ehjä ilmajousi niin miksipä ei sitä sinne jättäisi? Tuossa sinun viestissä kyllä lukee että ilmajousi hajosi, ja sitten myös iskari :) Ilmeisesti kuitenkin vaan iskari?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vanhamestari Näytä viestiHei vaan audi tietäjät...q7 ilma-alusta oireilee...taas. Välillä toimii pitkiä aikoja normaalisti ja nyt taas vikavaloa pukkaa.VCDS antoi vikoja mm kompura kuumenee sit joskus joku level Control vika (saan login myöhemmin liitettyä tähän)...itse ajattelin että jos sen saisi kompuran haalaussatsin ja ilmankuivaimen ryynien vaihdolla kuntoon, kun ei haluaisi isoja € pistää tohon laitokseen taas...Tiedän että moni on kohtalon toveri tässä asiassa, joten vertaistukea kaivataan...Kiitos!
Address 34: Level Control Labels: 4L0-910-553.lbl
Part No SW: 4L0 910 553 C HW: 4L0 907 553
Component: LUFTFDR.-CDC H03 7660
Revision: --H03001 Serial number: 15.1528-0096.2
Coding: 0015520
Shop #: WSC 65000 205 999999
VCID: 2A0DFF6800FC4DF7B45-807E
5 Faults Found:
01583 - Leak in System Detected
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 4
Reset counter: 140
Mileage: 262417 km
Time Indication: 0
Date: 2019.06.01
Time: 16:01:14
Freeze Frame:
Error Code: 70
02250 - Function Deactivation; Valve Duty Cycle
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 5
Reset counter: 137
Mileage: 262413 km
Time Indication: 0
Date: 2019.06.01
Time: 15:06:18
Freeze Frame:
Error Code: 46
01577 - Turn-Off due to Over-Temp
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 18
Reset counter: 138
Mileage: 262418 km
Time Indication: 0
Date: 2019.06.01
Time: 16:05:09
Freeze Frame:
Error Code: 68
01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 140
Mileage: 262427 km
Time Indication: 0
Date: 2019.06.02
Time: 14:47:29
Freeze Frame:
Error Code: 67
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 138
Mileage: 262446 km
Time Indication: 0
Date: 2019.06.02
Time: 15:28:37
Freeze Frame:
Error Code: 78Viimeksi muokannut Killeri; 6.7.2019, 00:20.
Comment
-
Comment
Comment