Alkuperäinen kirjoittaja aakman
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
lisätään korjaamolta saatu tietoa...
--------
Takapää heräsi kun auto oli yön hallissa -> lienee kostetutta hapettumaa jossain? Se siis antoi arvot kohdalleen, viat sai nollattua ja perä on nyt ylhäällä
Pelkään että johtosarja/boxi vika, sillä anturiein vaihto edessä ei antanut appari puolelle silloinkaan järkeä.
Tässä asiasta maalimalta.. eli jos anturi on oikarissa, se voi aiheuttaa ohjausyksikön hajoamisen... Eli nyt on kaivettava boxi esiin ja katsottava mitä infoa sille tulee... Anturi saa 0 ja 5 kyllä, eli sillä on mahdollisuudet toimia.
Luultavasti oikea etu anturi on kipeä ja se ei anna oikeaa signaalia/on oikarissa..
"Eli 01769 oikea edessä oleva tasonkorkeus sensori ei toimi G289. Todennäköinen vika liittimessä , jonne on päässyt vettä ja se on hapettunut. Ko. vika(oikosulku) voi aiheuttaa ohjausyksikön hajoamisen , ainakin manuaalin mukaan.
65535 on juuri ohjausyksikön J197 vikakoodi.
Kannattaa ensin irrottaa korkeussäätimen liitin ja puhdistaa se kunnolla .
Mielestäni vikakoodeja ei tarvitse nollata erikseen toiminnan palauttamiseksi, virtojen poiskääntö riittää. Vikakoodeja voi silti jäädä näkyviin.
Lisätään, kosteutta on ollut myös ohjausyksikön puolella , tällöin sieltä on liitin hapettunut/ mennyt oikosulkuun. Mistä kosteus sinne pääsee... ehkä , jos kattokaiteet vuotavat. Ohjausyksikkö on kuskin puolella, auton takana, painesäiliön etupuolella, ei kovin hyvin näkyvissä."
------
Eli nähtävästi on olemassa vielä oma ohjainyksikkö. Onko siis mahdollinen että se saa kosteutta ja/tai hajoa kun joku korkeudensäätö antureista on mennyt oikkariin...
Ajatuksia/kokemuksia??
Comment
-
Mutta oliko noissa kahta eri ohjauslaitetta, muistaisin, että alkupään autoissa pysty pakottaa liftin "manuaalitilaan" ja tätä ei olisi sitten uudemmissa malleissa.
Comment
-
...
Q7 4,2 tdi 2011 - todennäköisesti etupyörän takana oleva paineakku tai -säiliö vuoti liitoksestaan - niiltä suunnilta kuului pihinä autoa sammutettaessa. Samalla ajonaikana oli syttynyt TPMS ja Alustasäädön keltainen valo vilkkumaan.
Vikakoodi "vuoto järjestelmässä" ja TPMS vika Järjestelmän toimintahäiriö, ilmeisesti siitä syystä, kun jousitus vikatilassa.
Onko noissa letku ihan painamalla liittimessä kiinni?
Pakkasessa vuoti - lämpimässä tallissa sulana en saanut vikaa toistettua, mikähän syynä? - itse itselleni vastaten, korjausopas tiesi kertoa, että paineakut varataan nopeuden ylittäessä 50km/h(ainakin Q7).Viimeksi muokannut Sepe; 1.2.2019, 12:49.
Comment
-
A6 C5 Allroad
Moi
Hain viikko sitten Ruotsista hienon A6 C5 Allroadin. Myyjä sanoi että etummaisissa ilmapusseissa on vuotoa niin paljon että auto ei pysy ylhäällä. Nyt olen tutkinut vikaa ja huomasin että oikeaan etunurkkaan ei tule ilmaa ollenkaan. Kuskin etunurkassa pussissa on painetta. Takajousia en ole vielä kerenny tutkia, mutta auto ei hievahdakkaan pohjaanlyöntikumien päältä. Olisiko kyseessä se venttiiliryhmä joka jumittaa ja mistä minä ne venttiilit löydän?
Ainoa vikakoodi AutoComilla alustasta oli 01400 eli tasonsäätö alarajan alapuolella ja vika on jatkuva. Kompura pyörii ja kuulostaa hyvältä. Oikean etutolpan ilmajousi oli puhaltanut alapään O-renkaan pois paikaltaan. Käytin levällään tämän ja kasasin oikein, testasin paineilmalla eikä isoja vuotoja ainakaan näkynyt. Jätin letkun irti jousista ja ei sieltä tosiaan ilmaa tule. Kun virrat vääntää päälle niin kompura käy aina sen oman aikansa, mutta alusta menee aina vikatilaan kun auto ei lähde nousemaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiSe venttiliblokki on varapyöräkotelon etupuolella, auton alla. Muistaakseni VCDS:llä voi ohjata noita venttiileitä, sillä voisi kokeilla että toimiiko se.
Level Control Bleeding/Charging
- Bleeding -
Note: The bleeding procedure will lower the vehicle, proceed with caution and refer to the factory repair manual for proper repair information, warnings and cautions!
If the Security Access code does not work, try Login or Coding-II
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group 020 = to Bleed Pressure Accumulator
Group 021 = to Bleed Front Axle
Group 022 = to Bleed Rear Axle
Field-4 will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
- Charging -
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Do it!]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group [023] = to Charge Pressure Accumulator
Group [024] = to Charge Front Axle
Group [025] = to Charge Rear Axle
Field-[4] will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
Comment
-
Comment
-
Kompressori ei välttämättä toimi , vaikka siltä kuullostaa. Kannattaa näissä maahan jäävissä autoissa aina tarkastaa kojelaudan alla oleva sulake.
Omat VCDS kokeilut löytyvät viestistä 366 . Tosiaan VCDS:llä olisi syytä seurata mitä tapahtuu, koska täyttö auton kompressorilla on hidasta, aluksi ei tunnu mitään tapahtuvan.
Yleiseksi tuleva vika noin 250tkm ajetuissa on korkeussäätimien viat. Niiden liittimet ainakin kannattaa puhdistaa hyvin,liittimet voivat olla melko tiukassa, jos ko. antureissa on vika, auto voi jäädä täysin vinoon. Taka vasen määrää myös valojen korkeuden eli , jos myös valojen korkeusvikalamppu syttyy , vika on todennäköisesti siinä.
Comment
-
Kiitos avusta tähän asti! Vertaistuki ilma-alustan kanssa on korvaamatonta kun ei ole aiemmin näiden kanssa paininut. Erilaisia Audeja on ollut paljon ja muita merkkejä myös, mutta ilma-alusta on ihan outo alue.
Tänään aamulla irrotin vasemman takanurkan pussista ilmaletkun ja väänsin virrat päälle. Ensin ilmaa tuli jonkinlaisella paineella, mutta helposti pystyi sormella sulkemaan ilmaletkun pään. Tästä 10 sekuntia eteenpäin ilmaa ei tullut kuin pieni henkäys enää. Taitaa mennä kompressori vaihtoon vaikka mielestäni ääni kompressorin käydessä ei vaikuttanut pahalta. Mahtaa olla kuitenkin väljä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sepe Näytä viestiQ7 4,2 tdi 2011 - todennäköisesti etupyörän takana oleva paineakku tai -säiliö vuoti liitoksestaan - niiltä suunnilta kuului pihinä autoa sammutettaessa. Samalla ajonaikana oli syttynyt TPMS ja Alustasäädön keltainen valo vilkkumaan.
Vikakoodi "vuoto järjestelmässä" ja TPMS vika Järjestelmän toimintahäiriö, ilmeisesti siitä syystä, kun jousitus vikatilassa.
Onko noissa letku ihan painamalla liittimessä kiinni?
Pakkasessa vuoti - lämpimässä tallissa sulana en saanut vikaa toistettua, mikähän syynä?
Purkasimpa tuon autosta ja reikähän siinä on kylessä:-( Astinlaudan kiinnitys - roiskeläppien puute ja tiesuola on tehneet tehtävänsä. Suosittelen kaikille Q7 omistajille astinlaudan kiinnikkeen ja paineakun välin puhdistamista.
Ebaystä noita akkuja löytyy muutamalla kympillä, mutta mietin tuossa, että uskaltaisikohan tuota hitsata? Alumiiniahan toi taitaa olla. Siellä joku kuminen kalvo taitaa olla sisällä, joka saattaa kärsiä tietääkö joku onko sellaista tuolla etupäässä? Syöttöhän on takapäästä.
Comment
-
...
Lähinnä kiinnostaisi, että onko tuo paineakku minkämoinen? Selvästi tuntuu puhaltamalla, että joku kalvo on sisällä + laitos hitsattu ympäri puolivälistä...
Pitääkö hitsata paineellisena vai paineettomana, että kalvo ei ole seinämässä kiinni tuolta alueelta? Palaa pian puhki samalla ja mujua putkiin...
Kuvassa tuo astilaudan tuki paineakun vieressä(kuva pyörähtäny, eli oikea puoli alaspäin).
Comment
-
Jaa-a, tuskinpa noita kukaan on availlut. Rohkea rokan syö ;)
Oli muuten tänään oma Allroad toisella kyljellään, tietty alusta jäässä. Kun vaihdoin taakse ilmapussin, siellä oli selvästi kosteutta. Pitäisi jaksaa kuivattaa ne silica-rakeet sieltä.
Comment
-
Otin kompuralta sen ruskean venttiiliryhmään menevän paineletkun irti ja väänsin virrat päälle. Ei tule pihaustakaan ulos kompressorista sen pöristessä. Otin kompura lattialle, mutta pultit on niin happamat ettei päässy näkemään mitä tuhoa sisällä oli. Huomenna leikon pultit poikki ja tarkistan männän ja sylinterin.
Comment
-
A8 on ollut pari viikkoa ajamatta pihassa, ja nyt pakkasten kiristyessä takapää on vajonnut tonttiin.
Kunhan keli iltapäivällä lauhtuu, lähden herättelemään autoa. - Onko arvon lautakunnalla suosituksia, kuinka pussien herättely kannattaa tehdä, vai avaanko suosiolla ovet, laitan w12:n tulille ja katson mitä tapahtuu?
Comment
Comment