Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko abs järjestelmässä paine anturi, kiirus!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko abs järjestelmässä paine anturi, kiirus!

    Eli auto 98 new beetle. Abs valo palaa ja vikakoodi sanoo hydrauliyksikön paine. Otin abs modulin irti ja sen moottori toimii kun sille antaa suoran virran.

    Vai onko vain modulissa oleva boxi rikki ja antaa näin tälläisen vikakoodin? Koska siis moottori ei saa virtaa.

    Kiitos

    Ps: Hommat levällään:)

  • #2
    Kyllä siellä joku paineanturi on, koska sille tulevaa painetta voi mitata VAG-COMilla. Anturi on jossain siellä ABS-pumpussa.

    Comment


    • #3
      kiitos vinkistä. Tarkoittanee siis, että boxi menee uusiksi koska se on sellainen umpinainen boxi kaikkenansa.

      Vekatronics firma yms. tietänee tuosta.

      Sinänsä oli hapettunut yksi abs boxin ikäänkuin sylintereistä jonka putsasin.

      Tietysti nyt myös ilmaa järjestelmässä:).

      Onnistuukohan ilmaus pelkästään puristimilta?

      Kokeilemalla selvinnee:)?

      Ilmaus onnistui hyvin oikein hyvin:)
      Viimeksi muokannut roadster; 10.8.2008, 14:12.

      Comment


      • #4
        No niin. Sähköboxi tuli korjuusta. ABS valo sammuu startin jälkeen normaalisti.

        Kun autolla ajaa + 20 kmh syttyy ABS valo. Mukavaa.

        Putsasin anturit ja kehät.

        Jos ajan autolla nosturilla pyörät ilmassa ei valo syty vaikka mittari näyttää vaikka esim 80kmh.

        Sitten kun pyöritän takimmaista kuskin puolen fillaria syttyy valo n. 20 kmh kohdalla. Taka-anturit vaihdettu vuoden sisällä, kehät kiinni ja ehjän oloiset.

        Kun valo syttyy pukilla pyörittämällä ei se sammukaan kun laitan virrat uudestaan päälle. Mukavaa.

        Jahas jahas. Vikakoodit uudestaan lukuun toki mutta ompas tiukassa mokoma. Onko kenelläkään ollut näin mukavaa ABS puuhaa?

        Comment


        • #5
          Lukisiko vikakoodeja kukaan Tuusula Beetle 98

          Elikkäs Abs syttyy n 20 kmh jälkeen. Tuossa aikaisemmin jo kerroinkin edeltävän tilanteen. Auto Tuusulassa. Tilanne päällä.
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 10.8.2008, 11:54. Perustelu: Liitetty tarinan jatkoksi.

          Comment


          • #6
            Onko anturi varmasti pohjassa? Oletko katsonut vag-comilla mitä se sanoo renkaiden pyörimisnopeuksista?

            Comment


            • #7
              Anturin johto poikki liittimen/liitoksen ja boxin välistä? Kaverille vaihtoivat korjaamolla anturin eikä vika korjaantunut ja nostivat kädet pystyyn. Tallissa kun tutkittiin löydettiin katkos liitoksen boxin puolelta. Pätkä johtoa pois(oli onneksi vähän tiukkaamisen varaa) ja vika korjaantui.

              Comment


              • #8
                Eipä ole katsottu pyörimis nopeuksia. Korjuuseen lähetin kun sanoi, että hyrrauliyksikön paine vikakoodissa siis.

                Pumppu toimi suoralla virralla ja ulkoista painetunnistinta ei löytynyt koko järjestelmästä.

                Onkohan niin fiksua, että takimmaisen kuskin puolen anturin johdot ovat oman väriset ja löytyvät näin abs boxin isosta liittimestä jos vaikka mittaisi onko johdot ehjät.

                Aikaisemmin A4 mallisssa etummaiset tunnistimet työnnettiin vain paikalleen edessä mutta tässä romussa ne on työnnetty paikalleen ja ruuvattu 5mm pultilla korvakkeesta ikäänkuin ainoaan mahdolliseen asentoon.

                ABS sähköboxissa on muistaakseni 8 sylinteriä joihin menee paineyksikön 8 tappia. Yksi tappien juurista oli ruostunut jonka putsasin jo ennen mitään muita korjauksia. Sieltä on nyt ikäänkuin alkuperäinen vastin pinta hiottu joka oli hieman pronssisen värinen. Olisiko tuossa?

                Comment


                • #9
                  Tuo pyörimisnopeuksien seuraaminen kertoo myös mahdollisen piuhan rikkonaisuuden. Kaveri viereen seuraamaan pyörien nopeuksia. Jos jonkun pyörän nopeus "katkoo" tai on muuten poikkeava niin ollan jo paljon lähempänä ratkaisua.

                  Comment


                  • #10
                    Kuka tulisi siis mittaamaan:)? Puhdas, perheellinen, vakaavarainen, umpihetero etsii, Tuusula.

                    Comment


                    • #11
                      Kun jäsen olet, niin vilkaiseppa josko tuolta löytyis apuja.

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30871

                      Comment


                      • #12
                        Mä pystyn skoopilla mittaamaan anturisignaalit boksin liittimestä.

                        Comment


                        • #13
                          No niin. Vikakoodit luettu. Kaikki anturit toimii antaen samoja arvoja kun auto liikkeessä.

                          Kuittaamalla abs valo pysyi poissa jonkun aikaa mutta syttyy taas samalla tavalla kun nopeutta yli 20kmh. Sammuu siis normaalisti startin jälkeen.

                          Antoi vikakoodin hydraulipumppu. Kun vika oli kuitattu abs ei kuitenkaan toiminut.

                          Jaahas. Sähköpuoli korjattu Vekatronics firmassa ja hydraulipuolen tapin ympärys oli ruostunut.

                          Onkohan se nyt sen takimmaisen pyörän tunnistin?

                          Jaahas jaahas

                          Pitäisikö tässä nyt pyöritellä pumppua raakana tutkia johtoja?

                          Jaahas jaahas

                          Comment


                          • #14
                            En usko, että on anturivika, jos kerran kaikki näyttää samoja nopeuksia.

                            Comment


                            • #15
                              Hyvä hyvä siis, että antaa tosiaan signaalia niin ehkä entinen hapettuma ei ehkä häiritse.

                              Mutta sanotaanko, että mikä ihme nyt tässä. Olen jo kiroillut.

                              Jos autolla ajaa tosiaan yli 20kmh niin antaa vikakoodin hydraulipumppu.

                              Eli ei jarruteta ja valo sammuu normaalisti kun virrat hetken päällä.

                              Olisiko kosketus häikkää ja pumppu ei saa virtaa ei ku ei.

                              Käynpä tallissa kiroilemassa + otan naukut.

                              Comment


                              • #16
                                Oletko kokeillut output-testillä että pumppu lähtee päälle?

                                Comment


                                • #17
                                  Sähköpuoli korjattu Vekatronics firmassa
                                  Mitä ne siellä tarkkaanottaen korjas? Sen boksin korjattavuus on aika rajallista. Luultavasti eivät korjanneet mitään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kokeilin suoralla virralla, että pumppu toimii mutta vag comilla ei olla, luulisi out put testin sillä tulevan. Mikä on out put testi?

                                    Mulla ei kuulu mitään hurinoita vaikka aikanaan Golfissa pumppu lauloi iloisesti sisään asti liittyen muistaakseni luiston estoon mutta kuitenkin.

                                    Tosiaan en tiedä vekatronicsin korjauksista muuta kuin että boxin sauman väliin on ilmestynyt silikonit.

                                    Huomenna soitan sinne.

                                    Elikkä pumppu ei varmaan herää nyt ollenkaan. Kun tuossa koneella poisti vikakoodit abs valo pysyi poissa mutta absit ei toimineet.

                                    Anturit toimii arvojen mukaan. Pumppu toimii, Kaikki piuhat liittimet ehjän oloisia.

                                    Autolla kun ajaa pukilla vaikka mittari näyttämän 80kmh valo ei syty.

                                    Takapyörää pyörittämällä n 20 kmf valo syttyy.

                                    Vikakoodi hydraulipumppu.

                                    Taitaa edelleen häröillä sähköboxi?

                                    Aikaisemmin tälläisiä korjailtu anturien vaihdoilla mutta nyt kyllä ei onnaa:).

                                    Jaahas, olikohan sitä punaviiniä? Näyttääpä löytyvän. Onneksi huomenna ns. normipäivä:).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mene VAG-COMilla ABS-moduliin, ja valitse sieltä output-test. Melkein ekana taitaa tulla se pumpun testi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos vastauksista tässä välissä

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ilman vag comia ajattelin tehdä seuraavaa.

                                          Luulen, että pumppu ei pyöri.

                                          Senhän pitäisi pyörähtää kun laittaa virrat päälle. Sisälle en kuule mitään.

                                          Laitan boxin navoista(johon tulisi pumpun liitin) piuhat lampulle. Kun laitan virrat päälle pitäisi lampun syttyä hetkeksi.

                                          Jos lamppu syttyy ohjaus toimii? Jos ei ohjaus ei toimi.

                                          Jos toimii niin voiko vika olla anturien amblitudeissa, signaalin tasossa?

                                          Vaikkakin eilen vag comilla mitattuna kaikki pyörien anturit antoivat samanlaisia arvoja auton ollessa liikkeessä.

                                          Vekatronicsin kaveri käski lähettämään boxin takaisin jos ei lamppu syty:).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikä ABS-järjestelmä? Bosch ABS 5.3:ssa on hydraulipumppu muistaakseni erikseen ABS-yksikön alla. BBA-reman:illa juttua tuosta sekä Audiwordillä.
                                            http://www.bba-reman.com/content.asp....3_ABS_Removal.
                                            ABS/ASR- systeemi on varsin monimutkainen, VAG:illa on siihen ihan oma laite. Vag comista ei ole paljon apua tuohon.

                                            Comment


                                            • #23
                                              elikkä tuossa on pumppu ruuvattu kahdella pultilla moduliin. Pumppu on siis alu boxin päällä. Sähkö boxi alla ja koko homma pitää irroittaa jarruputkista jos haluaa sähköboxin irti.

                                              Tosiaan en tiedä mitä tuosta mittaisi mutta korjaaja sanoi pumpun piuhan olleen poikki ja joku osa irti boxin sisältä.

                                              Nooh miksi tuo valo sammuu ja syttyy sitten 20kmh nopeudessa. Kun ajaa alle sitä ja jarruttaa rutisee ehkä hieman ja sitten syttyy abs valo.

                                              Nyt menen tekemään lamppu testin. taidan maistella taas punaviiniä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipä hörähdä pumppu kun laittaa virrat päälle. Elikkä taas yksikkö irti ja reissuun, voi elämän kevät.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=48515

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitos Teppo! Tuonko olisi tiennyt muutama päivä sitten:). Lähtee aamulla reissuun, katsotaan mikä on tulos.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Homma kunnossa, viini maukasta, huomenna VP:)

                                                      Boxi paikallaan pelaa ku puikki. Toivotaan, että vielä aamullakin.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X