Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kitinää etupäästä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kitinää etupäästä

Moi

Viime aikoina olen huomannut, että etupäästä kuuluu outoa kitinää esim. paikallaan kun kääntää rattia tai ajaa töyssyyn. Samoin jos painaa jompaa kumpaa etunurkkaa niin kitisee, niinkuin joku hankaisi jotain.. Mistä voisi johtua?

puslat saattaa ollaa kuivunu.. siskon a4:ssa auttoi ainakin kun ruuttasin joka ikiseen etupään puslaan crc:tä tai WD40:stä. Kannattaa kokeilla. ei nimittäin oo kallis huolto ~4?.

Comment

Itse veikkailisin varmana alapalloniveltä. Itse huomasin omat kuluneeksi juuri siitä että kääntäessä rattia kuulosti siltä niin kuin tehostimen hihna olis luistanut. Jos väljyyttä ei ole niin siitä vaan jollain ruutalla suojakumin läpi jotain kohtuullisen juoksevaa voiteluainetta niveleen tai sitten enemmän askartelua ja rasvanippa porata kylkeen.

Comment

Oli samanlainen kitinä, joka johtui kuluneesta raidetangon päästä. Öljyllä tokeni vähäksi aikaa, mutta lopulta se oli vaihdettava.

Comment

Minulla taas teki tuota samaa ja syypäänä olivat alemmat tukivarret.

Comment

kiitos vastauksista

Kyseinen yksilö kuuluu näihin takaisinkutsuttaviin joten ehkä pitäisi mennä näyttämään merkkiliikkeeseen josko jotain pitäisi vaihtaa, ennen kuin alkaa itse säheltämään mitään ;)

Comment

Itse veikkailisin varmana alapalloniveltä. Itse huomasin omat kuluneeksi juuri siitä että kääntäessä rattia kuulosti siltä niin kuin tehostimen hihna olis luistanut. Jos väljyyttä ei ole niin siitä vaan jollain ruutalla suojakumin läpi jotain kohtuullisen juoksevaa voiteluainetta niveleen tai sitten enemmän askartelua ja rasvanippa porata kylkeen.
              Itselläni kuuluu samanlainen ääni, mutta ei niinkään töyssyissä tms vaan ihan ajossa. Nyt kun sanoit noista alapallonivelistä, niin tuli mieleen, että olisikohan sinne voinut tulla jotain häikkää, kun minulta vaihdettiin edestä ne takaisinkutsukampanjan alatukivarret. No nyt on auto kuitenkin jo Laakkosella, niin pitää katsella mikä siellä on tuomio.

EDIT: Noniin, meikäläisen vika oli selvinnyt. ABS-jarrujen jossain hammasrattaissa oli likaa ja ruostetta kerääntynyt ja puhdistivat nuo maksutta ja kitinä on kuulemma loppunut. Toivottavasti se on poissa vielä silloin kun käyn auton hakemassa pois ;)

Comment

Kumin kitinää rattia kääntäessö

Elikkäs tänään tuli ensimmäistä kertaa Audilla mystinen ääni.. Rattia kääntäessä kuulostaa siltä kuin kumit narskuvat/kitisevät jossain ja tämä kuuluu vain auton sisällä, rattia käänneltiin niin ei kukaan kuullut sitä ulos (auto tosin oli käynnissä). Ääni kuuluu paikallaan sekä todella hitailla nopeuksilla, ns. ryömitysnopeudessa. Onko jollain kokemusta tai apuja?
                Ottaa päähän, juuri ostettu auto ja heti öljynkulutusmittaukseen ja nyt vielä tämä.. Konkurssihan tässä tulee!
                Koitin etsiä aikasemmista keskusteluista mutta en löytänyt oikestaan mitään mikä vastaisi omaani..

Comment

HenRiik, ettei vain ole rattiakselin läpivientikumi joka narisee? Mulla oli tuollainen "vika" ja ratkesi kumille sopivalla vaseliinilla.

Comment

A6 4f ja kitinää ratti lähes rajottimelle käännettynä, myös jos noista nopeustöissyistä ajaa kävelyvauhtia kovempaa niin narisee. Onko siellä joku tietty ns. tyyppivika, vai pitääkö vain syventyä tarkemmin.

Comment

Sen verran tarkennusta

Vielä sen verran voin tarketaa että ääni alkoi kuulumaan pidemmän matkan jälkeen ja kuuluikin koko matkan takaisin päin. Seuraavana päivänä kun auto seissyt yön yli niin ei taas kuulunut mitään.. Täytyypi mainita asiasta kun auto menee taas hoitoon, jos siellä olisikin vain jotain kuivahkoa.

Comment

A6 narina etupäästä

Mulla kitisi ja narisi oma A6 myöskin. Jouduttiin vaihtamaan tukivarsia olivat kuluneet. Malli on A6 4F 2005 3,0 moottorilla.

Comment

Harppa, mitä tukivarsia vaihdoit? Itse tilasin saksasta juuri kaikki ylätukivarret ja katson sitten miten asia muuttuu. Toivottavasti muuttuu, sillä etupäästä tulee tärinääkin, joka voimistuu kun vauhtia on yli 120km/h ja sekös raivostuttaa

Comment

Ei ehkä ihan yksi yhteen sama ongelma, mutta laitetaan silti. Itselläni alkoi kolahtelu ja pauke pari viikkoa sitten. Ongelma esiintyi välillä ja joskus hävisi toviksi. Paikallaan autoa heilutellessa narisi ja päättelin probleemin olevan jousituksen osissa. Edellisestä huollosta oli mennyt vain 500km kun alkoi. Arvelin jotenkin sen liittyvän tehtyihin huoltoihin, mutta ei vain keksinyt miten. Lopulta paukkui niin paljon että oli pakko tehdä asialle jotain itse, kun huoltoaikoja ei ollu pariin viikkoon. Tee-se-itsehalliin ja panssari pois. Ruuvin petskele oli tippunu vakaajan tangon ja apurungon väliin. Ruuvi oli juntannut itsensä kaniin ja terävä särmä raastoi vakaajantankoon. Kerrankin halpa ja helppo korjaus. Ruuvi oli edellisen huollon kohteesta. Pitää maanantaina kiitellä merkkihuoltoa hyvästä työstä. Luulisi ammattilaisen huomaavan tippuvan tai puuttuvan ruuvin ja vielä enemmän etsivän sen...
                            Viimeksi muokannut Poikarukka; 9.7.2016, 18:47.

Comment

Tyyppivika: Kummaltakin puolelta vaihdettiin ylätukivarsi sekä poikittaisenvakaajatangon puslat. Olivat erittäin kuluneet. Kitinä hävisi, Käytän Virossa tätä rakkinetta yleensä huollossa.

Comment

Kitinät hävisi, mutta tärinä voimistui. Pitänee viedä korjaamolle ja sanoa ettei takaisin ole auton tulemista jos tärinän syytä ei löydy.

Comment

Working...
                                X