Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi UrS4 uudet jouset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi UrS4 uudet jouset?

    Lyhyesti: Lokasuojan kaaren ylimmän kohdan ja pyörän navan väli Edessä: 320mm, Takana: 370mm - Keula pitäis saada samalle tasolle tai hitusen alemmas perään verrattuna. Pitääkö vaihtaa muuta samalla? + Linkkiä C4-korin Weitec jousiin?, UrS4 alkuperäisjousien mittoja?

    Stoori:
    -92 S4 tuli ostettua ja alustasarjana vissiin weitec, ainaki näin myyjä sano ja vihreet jouset sielä on.. Keula kuitenki niin auttamattoman matalalla että töyssytki saa kiertää kävelytien kautta niinku mustalaiset ikään. Uusia jousia kyselin merkkiliikkeestä niin 176€ olis kappalehinta alkuperäisjousilla ja niitä tuskin voi vaihtaa vaan keulaan kun sitte olis todennäkösesti keula korkeemmalla ku perä, eli saiskohan mahollisesti vaikka hitusen korkeammat weitecit(kuin nyt on, ei vakiojousia korkeammat) jostain?
    Mitoista ei mitään hajua, merkkiliikkeessäkää eivät tienneet alkuperäisjousien mittoja. Rekisteriotteessa tämän verran infoa: "Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 320 mm takana 370 mm." Saako joku tuosta selville muutaki ku että keula on 50mm matalammalla ku perä? Kellään tietoa paljonko tuo etäisyys on vakiojousilla, eli paljonkohan näissä mun yksilöissä on miinusmerkkistä pituutta..?

    #2
    Hum, mulla taitaa olla mitat otteessa 330 kummassakin päässä H&R jousilla, noin 20mm pudotus taisi tulla tuolla setillä vakiosportti alustaan. Olisikohan tuossa ollut tehtaalta tasonsäätö takana, ja käytetty se ylätuet taka-aksselilla... selittäisi tuota perän tolkutonta korkeutta.

    Comment


      #3
      rälläkkä käteen ja takaa kierre pois

      Comment


        #4
        Mulla on H&R ja edessä 360mm ja takana 340mm. Just jää 8cm katin suojarautoihin edessä maavaraa.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja mikki74
          rälläkkä käteen ja takaa kierre pois
          Voi olla aika tuuripeliä saada jousi sattumaan kuppiinsa. Mun vanhaan 35i:n oli joku laittanut katkaistut jouset eteen, minkä seurauksena jousi jäi vääntämään tolppaa ja se söi etupyörän laakerin (tai näin ne pajalla mua valistivat).

          Comment


          • #6
            onkos kellään tietoa saako fk:n säädettäviin tolppiin tiputettua pienellä vaivalla bilsteinin sprintit? Nyt autossa bilstein/H&R mutta tarvistisis saada vehkeet maihin ja siksi fk:t menee alle. Taakse ei varmaankaan saa sovitettua, vai onko fk:ssa kierteet pelkkänä holkkina siinä päällä jonka saisi irroitettua ja liimattua toiseen tolppaan?

            Comment


            • #7
              Osaisitko Sami kertoa mistäpäin H&R:äsi hommasit? Nuo vaikuttais aika sopivan korkusilta.

              Comment


                #8
                Minä(kin) noita H&R:iä aika monta sarjaa olen toimittanut, usein Bilsteinin parina.
                teppo.kalske@iki.fi

                Comment


                  #9
                  Samaan osoitteeseen priva vastauksena ohjasin. :)

                  Comment


                  • #10
                    Terve tuli vaihatettua jouset autoliikkeessä josta ne myös ostin. Lapussa lukee -30 madallussarja merkki (TUV SUD automotive). Eli kävi sellanen juttu että edessä vanteen keskeltä kaareen mitattuna 35.5 ja takana 41! Eli mikä tässä nyt mättään. Liikkeessä sanoivat että ajele pariviikkoa jos laskis ja katotaan sitten :) Onko kellään käynyt vastaavaa. Auto näyttää aika hurjalta. Kannattasko vaan ite ottaa rälläkkä käteen ja mennä lyhentää. Paljon nuo mitat ovat alkuperäis jousilla.
                    Viimeksi muokannut Husa; 14.7.2009, 13:49.

                    Comment


                      #11
                      Älä nyt ainakaan itse pätki. Jos ei tokene, vie takaisin ja tee reklamaatio. Ihan kun olisi mennyt molempien päiden madallus keulalle.. =) Mulla oli vajaavetoisen vakioalustalla sama mitta ~400mm. Nelikot on perinteisesti oleet vähän korkeampia.

                      Tuo TÜV-merkintä on hyväksyntälaitoksen leima. Valmistaja pitäisi lukea jossain siinä riveillä.

                      Comment


                      • #12
                        Eli perjaatteessa mun on ihan turha se 2viikkoa ajella noilla jousilla kun se ei sitä -50 tule laskemaan millään. Pitää tässä katsastuksen jälkeen mennä sanomaan että tekee asialle jotain.

                        Comment


                          #13
                          Kyllähän jouset aina esim. renkaan vaihdon yhteydessä jää vähän pidemmiksi ja lasehtii siitä sitten takaisin normikorkeuteen muutaman pompun ja ajan kanssa, mutta kyllä tuo 5cm kuulostaa aika huimalta.

                          Onkohan niiltä jäänyt toisesta päästä jouset vaihtamatta? Onko muuten samanlaiset (valmistaja+malli) iskarit molemmilla akseleilla?

                          Comment


                          • #14
                            Iskareista en huomannut kysyä. Kyseinen huoltaja vaan aamulla soitti että takapää jäi aikapaljon korkeammalle kuin etupää, ja etupäähän on ihan samoissa missä se olikin.

                            Comment

                            Working...
                            X