Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millä kiilotatte...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millä kiilotatte...

    alumiinivanteenne. Eli paras aine???

    #2
    Pajalle.com: vanteiden kiillotus.

    Comment


      #3
      no huh huh....pitää varmaan käyttää kromattavana ei mulla hermo kestä tommosta

      Comment


      • #4
        Tuota ohjeessa käytettävissä nitromors maalinpoistoainetta ei kuulemma enää oikeen saa mistään. Pitäisi paraboleista saada lakat pois mutta mistä saisi oulussa sellaista ainetta millä sen saisi sulamaan. Oulun automaaleilta kysyin jo josko heillä olisi jäänyt nitromorsia helmaan, mutten vielä ole saanut tietoa.

        Comment


          #5
          Toinen vastaava jota käytin oli Solmaster. Pitäisi saada maalikaupoista.

          Comment


            #6
            Kyllä täällä paikallinen Rautia myy Nitromorssia.

            Niin, siis olen myös itsekin miettinyt tuota vanteiden kiillotusta, yhden aluvanteet kun olis jouten ihan sitä varten. Tosin kun tuon Pajalle.comin jutun katsoin niin hiukan alkaa epäilyttämään koko homman mielekkyys. Ensiksi tehdään kamala työ jotta vanteet saadaan kiiltämään. Sen jälkeen vielä kamalampi säännöllinen hoitaminen että vanteet myös saadaan pysymään kiiltävinä. Olen antanut itseni ymmärtää, että edes lakkaus ei ole tae vanteen hyvänä säilymisestä.
            Viimeksi muokannut jannekk; 1.7.2010, 10:12. Perustelu: Unohtui varsinainen asia.

            Comment


            • #7
              Samoin näin Laukaan Ale-Makasiinissa.

              Comment


              • #8
                Jep, kiitos. Sitä löytykin tosiaan noinkin tavallisista kaupoista. Oman litran putelin löysin prisman rautapuolelta. Jännä että oulun automaalilla sitä ei ole kun on niin kova myrkky, mutta rakennustarvike liikkeestä löytyy heti. Taitaa autokemikaalisäännökset olla aika lailla tiukemmat.

                Noi parabolit on siitä "helpot" kun niissä on vain lakka pinnassa, paitsi puolien koloissa. Silläpä ne onkin varmaan hapettunu pienestä jäljestä lakassa.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                  Kyllä täällä paikallinen Rautia myy Nitromorssia.

                  Niin, siis olen myös itsekin miettinyt tuota vanteiden kiillotusta, yhden aluvanteet kun olis jouten ihan sitä varten. Tosin kun tuon Pajalle.comin jutun katsoin niin hiukan alkaa epäilyttämään koko homman mielekkyys. Ensiksi tehdään kamala työ jotta vanteet saadaan kiiltämään. Sen jälkeen vielä kamalampi säännöllinen hoitaminen että vanteet myös saadaan pysymään kiiltävinä. Olen antanut itseni ymmärtää, että edes lakkaus ei ole tae vanteen hyvänä säilymisestä.
                  Täältä sai ainakin joku aika sitten Nitromorsia ABC:ltä.
                  Lakkaamaanhan kiillotettuja vanteita ei pidä ruveta. Lakka himmentää kiiltoa, pysyy aika heikosti peilipinnassa ja pikku rokamasta alkaa hapettua lakan alta. Mutta Sinolilla hipelöimällä pari kertaa vuodessa kiilto pysyy säihkyvänä, eikä hapetu.

                  Comment

                  Working...
                  X