Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tärinä jousen vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tärinä jousen vaihdon jälkeen

    Terve. Kyseessä ei ole audi mutta kysäisempä silti täältä mielipidettä. Eli vauhdoin uuden jousen katkenneen tilanne ja nyt täristää ajaessa. Yli 80 ei meinaa tohtia ajaa kun töyssyttää jo aika lailla. Ympyrää pyöriessä autolla vetonivelistä ei vaikuttaisi kuuluvan mitään, mutta kovemmassa vauhdissa jos kaartaa oikealle niin kopinaa kuuluu vasemmalta. jousi siis vaihdettu vasemmalle puolelle. Nostin tunkilla pyörän ilmaan niin rengasta pitää pyörittämällä pyörittää että saa liikettä. normaalistihan renkaan pitäisi pyöriä melko kevyesti. Vetonivelestä kuuluu pientä pihinää aina tietyllä kohtaa kierrosta (en tiedä tuleeko kumin raosta jostain vaan ilmaa). Voiko siis olla että jotkut säädöt esim aurauskulma voisi aiheuttaa tuon? ihmetyttää silti se että rengas ei pyöri kevyesti. Tämä myös puolet kauemmin kuuma ajon jälkeen kuin oikea puoli.

    #2
    Olisko tullut kasatessa joku virhe. Levyn ja navan välissä jotain ylimääräistä.

    Comment


    • #3
      Napaa ei tarvinnut irrottaa. Otin irti ainoastaan yhdystangon joka kiinnittää kallistuksenvakaimen(?) joustintukeen, sekä iskarin ala- ja yläpäästä irti. Ja tietysti jarruletkun pitimen.

      Comment


        #4
        No jos tuo ei pyöri kunnolla, niin jarrut ja pyöränlaakeri tutkailuun

        Comment


        • #5
          Laakeria myös mietin mutta missähän vaiheessa se olisi voinu mennä? Tai jarrut? Ja vetonivel pitää yllämainittua ääntä jota toinen puoli ei pidä. Eli pihahtaa joka kierroksella ilmaa jostain kumin välistä. en tiedä onko tuo olennaista

          Comment


            #6
            Ennen remonttiako ei ollut mitään ongelmia? Olisko ollut vain huono tuuri ja nyt hajosi jotain muuta samalla.

            Comment


            • #7
              Mitään ei ollut ennen remonttia. Itseä vaan peljättää että vetoniveleen/akseliin tullut jotain vikaa. mutta pitää kyllä ensin noi jarrut ja laakeri tarkistaa kun kuumenee niin kovaa. Mutta jos laakeri on hajalla niin sehän pitää yleensä vain meteliä eikä aiheuta kovempaa tärinää/töyssytystä?

              Comment


              • #8
                Jarrut ja laakeri on kunnos, vika oli vetoakselissa ja tarkemmin sisemmässä vetonivelessä. Takuupurkaamolta löytyi onneksi hyväkuntoinen vetoakseli kokonaisuudessaan niin saa sen heittää paikoilleen. En tiedä sitten miten kummassa tuo saattoi rempassa mennä

                Comment

                Working...
                X