Mulla on tollanen 98-vuoden etuvetoinen A4 2.8 Sedani jossa on alla 40mm madaltava alusta. Kyseessä on kolariauto joka on saanut osumaa oikeeseen etukulmaan ja kylkeen.
Tänään oli tarkoitus säätää pyöränkulmat ja viedä katsastukseen. Hämeenlinnan Laakkosella ei kuitenkaan saatu säätöjä kohdalleen, eivätkö he siellä tienneet mikä on vikana.
Tälläisiin arvoihin se saatiin:
Taka-akseli:
Camber tavoite -1,30 +/- 0,20
Camber vasen -2,03
Camber oikea -3,15
Camber ero 1,12 Tavoite 0,00 +/- 0,30
Auraus tavoite 0,10 +/- 0,1
Auraus vasen -0,03
Auraus oikea -0,36
Auraus yhteensä -0,39 Tavoite 0,20 + 0,15 / -0,10
Geometrinen keskilinja 0,17 Tavoite 0,00 +/- 0,15
Etuakseli:
Camber tavoite -0,25 +/- 0,25
Camber vasen -1,29
Camber oikea -1,00
Camber ero -0,29 Tavoite 0,00 +/- 0,30
Auraus tavoite 0,10 +/- 0,05
Auraus vasen 0,12
Auraus oikea 0,33
Auraus yhteensä 0,45 Tavoite 0,20 +/- 0,10
Madallettu alusta varmasti huonontaa noita arvoja, mutta ei sen noin paljoa pitäisi vaikuttaa. Ton oikean etupyörän aurauksen ne ois varmaan saanu kohdalleen mutta sielä oli raidetangon sisäpään säätö jumissa ja ne ei sen kanssa alkaneet taisteleen kun noita arvoja ei muutenkaan saanut kuntoon.
Korjaamolle viedessä sai rattia kääntää hieman oikealle että meni suoraan. Poispäintullessa meni kyllä suoraan ihan ratti keskiasennossa eikä muutenkaan huomannut ajaessa mitään erikoista.
Mitäs toimenpidettä suosittelette seuraavaksi?
Tänään oli tarkoitus säätää pyöränkulmat ja viedä katsastukseen. Hämeenlinnan Laakkosella ei kuitenkaan saatu säätöjä kohdalleen, eivätkö he siellä tienneet mikä on vikana.
Tälläisiin arvoihin se saatiin:
Taka-akseli:
Camber tavoite -1,30 +/- 0,20
Camber vasen -2,03
Camber oikea -3,15
Camber ero 1,12 Tavoite 0,00 +/- 0,30
Auraus tavoite 0,10 +/- 0,1
Auraus vasen -0,03
Auraus oikea -0,36
Auraus yhteensä -0,39 Tavoite 0,20 + 0,15 / -0,10
Geometrinen keskilinja 0,17 Tavoite 0,00 +/- 0,15
Etuakseli:
Camber tavoite -0,25 +/- 0,25
Camber vasen -1,29
Camber oikea -1,00
Camber ero -0,29 Tavoite 0,00 +/- 0,30
Auraus tavoite 0,10 +/- 0,05
Auraus vasen 0,12
Auraus oikea 0,33
Auraus yhteensä 0,45 Tavoite 0,20 +/- 0,10
Madallettu alusta varmasti huonontaa noita arvoja, mutta ei sen noin paljoa pitäisi vaikuttaa. Ton oikean etupyörän aurauksen ne ois varmaan saanu kohdalleen mutta sielä oli raidetangon sisäpään säätö jumissa ja ne ei sen kanssa alkaneet taisteleen kun noita arvoja ei muutenkaan saanut kuntoon.
Korjaamolle viedessä sai rattia kääntää hieman oikealle että meni suoraan. Poispäintullessa meni kyllä suoraan ihan ratti keskiasennossa eikä muutenkaan huomannut ajaessa mitään erikoista.
Mitäs toimenpidettä suosittelette seuraavaksi?
Comment