Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5TdiQ-99/00 jarrujen korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.5TdiQ-99/00 jarrujen korjaus

    Terve,

    Kyselin varaosaliikkeestä uusia levyjä eteen, mutta eivät löytäneet Quattron etulevyjä. Ainoastaan etuvetoiseen. Eli ovatko samat levyt etu- ja nelivetoisessa? Koko 288*25.

    Ajattelin vaihtaa levyt ja palat, kun jarruteho tuntuu hiukan heikolta ja jarruttaessa ravistaa ja abs:it nakuttaa kuivalla asfaltilla kun vähänkin reippaammin jarruttaa.

    Vai voiko noi viat tulla jostain muusta asiasta? Laakeri? Satula?
    Tosin auto ei kyllä puolla jarruttaessa.

  • #2
    288*25 löytyy etuvedoista, 3b ja 3bg passateista jne...eli on sama.
    kannattaa rekisteröityä www.vagcat.comiin, ilmainen varaosakirja onlinessa.

    ravistus johtunee kieroista levyistä, absin nakutus todennäköisesti abs anturin etäisyydestä pulssikehään nähden.haulla löytyy. tuskin on `00 mallissa ruostunut pahasti.

    Comment


    • #3
      Itselle edelleenkin on aina ollut ilman rekisteröitymisiä avoin tuo vagcat, kunhan menee osoitteen http://etka.auto2.ru/?lang=eng kautta. Joku kyllä väitti, että ei ole avoin, mutta kyllä se vaan on.

      Comment


      • #4
        Levyt odottavat kontissa asennusta. Olisko mitään vinkkejä noiden vaihtoon? Onko vaikeat vaihtaa itse? Kun irroitan satulan niin pitäisikö levyn pudota irti?

        Comment


          #5
          Ei mitään hankalaa, satula ja kannakkerauta irti niin levy tippuu käteen sekä edessä että takana.

          Kasaus tietenkin uusilla paloilla ja paloille pieni sisäänajo ennen kunnon jarrutuksia. Pyörännavat kannattaa puhdistaa huolellisesti ennen levyjen asennusta, että pyörivät suoraan tulevaisuudessakin. Tarkasta myös satulan kunto ja valuta jarrunestettä satuloista, kunnes tulee oikeasti kirkasta nestettä samalla uutta nestettä säiliöön lisäten, mikäli jarrunesteiden vaihdosta ei ole mitään dokumenttia lähihistoriasta.

          Comment


          • #6
            Levy jää käteen kun satulan irroittaa, kannattaa pistää satulan irroituksen ajaksi pultti tai pari levyyn takaisin ettei tipu varpailla heilu turhia.Voipi olla että saa vääntää satulaa ihan huolella jollain lenkkiavaimella tms, jos on paljon reunaa levyihin kulunut.Eli voimaa kehiin.

            EDIT_ B6:ssa näyttää olevan aika samankaltainen toimenpide, audiworld tech

            Audeissa on yleensä semmoinen kierrettävä mäntä,mutta iskän passattiin jouduin käyttään ooppelityökalua mikä vaan painaa männän takaisin.Molempia saa motonetistä, a 5-10€
            Todennäköisesti sulla on tämmöinen rautalanka siellä, eka vähän crc:tä ja sit pihdeillä,ruuvarilla (ja voimalla) irti.Saattaapi olla tiukassa

            Comment


              #7
              Takana pitää mäntää kiertää ja painaa sisäänpäin yhtäaikaa käsijarrumekanismin takia (älä riko männän pölysuojaa, tarkkaile että vain mäntä pyörii), edessä mäntä menee ihan painamalla sisään.

              Comment


              • #8
                Niin, ja mäntää kiertäessä tarkkailee, että männän kumi menee laskoksille oikein, mikäli palat ovat jo melko lopussa/mäntä tullut paljon ulos.

                Comment


                • #9
                  Levyjen ja palojen vaihto onnistui hienosti. Kiitokset vinkeistä!

                  Comment

                  Working...
                  X