Eli kyseinen homma pitäis itse suorittaa.... Mitenkäs noi tukivarret jos irroittaa niin onko riskiä et menee pyöränkulmat ketulleen. Jan onko hommassa mitään elämää vaikeampaa jos on prässi käytössä....?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 etupyörän laakerin vaihto
Collapse
X
-
Tukivarsien irrotuksen jälkeen on suotavaa käydä ainaki tarkistuttaan pyöränkulmat, voi olla että ne pikkasen muuttuu kun varsia käyttää irti. Mitään elämää vaikeampaa hommassa ei kyllä oo jos prässi on käytössä. Tietty kannattaa olla varovainen ettei riko prässillä napaa. Ja uutta laakeria asentaessa katsoa että se lähtee suorassa menemään ennen kuin alkaa pässillä painaan, alku kannattaa naputella käsin.
-
2 momenttia, toinen tais olla tuo 115+1/2 kierrosta ja toinen 180 ja puoli kierrosta.
mä olen pistänyt niin tiukkaan kuin puolen metrin varrella päällä reilut 80kg saa päällä seisottua.
edit_ mutulla toimii silleen että perus aluvannemomenttiin räikällä olen pistänyt, ja sitten puoli kierrosta päälle=ylläoleva.
Comment
-
A4 b5 quattron etupyöränlaakeri pitäisi vaihtaa ja viime remontissa tuli todettua että alatukivarret ei lähde ehjänä auki.
Lähteekö vetoakseli pois tieltä ottamalla vaan ylätukivarret + raidetangonpää auki?
Jos onnistuu noin niin teen hyvän ulosvetäjän laakerille jotta homma onnistuu ilman prässiä ja tolpan irroitusta.
Comment
-
1.8T:ssa ainakin lähtee vetari irti ilman muitten osien irroittelua. Lähtee vielä tosi helposti kun vähän tunkilla nostelee ripustuksia ylöspäin jne. Ite kun vaihdoin etupyöränlaakerin niin pyöräkoteloon jäi raidetanko,vetari ja toinen alatukivarsi+jarrusatula. Ei oikein lähteny pultit ja nivelet poistumaan paikoistaan niin tein sitten silleen.
Comment
-
Itse vaihdoin B5:een pyöränlaakerin irroittamatta alatukivarsia. Vain ylimmäiset kaksi, jotta saa riittävästi tilaa vetarin irrotukseen. Sitten vaan oikean kokoisia holkkeja ja vahvaa paksua kierretankoa sekä pitkiä varsia että saa voimaa kääntöön. Näin on tullut vaihdettua paikoillaan useampiin muihinkin autoihin laakereita.
Comment
-
A4 B5 TDIq ja etupyörän laakerin vaihto. Ensikertalainen kyselee. Nosturia EI ole. Osaisko joku antaa simppelit ohjeet operaatioon?
Comment
-
Auto maassa, kaveri seisomaan jarrulle ja toinen vääntää napapultin auki. Keula ylös, tukivarsia, jarruja, letkuja irti. ABS-anturin johtoa seuraamalla liitin löytyy korin läpiviennin takaa. Kun napa on kädessä niin uuden laakerin kanssa jonnekin jossa on prässi. Kasaus käänteisessä järjestyksessä. Napapulttia ei tarvitse kiristää ihan niin lujaa mitä se oli. :)
Comment
-
-
-
Comment
Comment