Profiilin autosta korkkas se ohjaustehostimen päällä oleva tulppa missä on sisällä jousiventtiili ja o-rengas tulpassa. Tiedän,paljon oli juttua kun haulla etsin mutta onko se osa siis tulppa ihan hyllytavaraa? Tarvis huomenna semmonen metsästää jostain,löytyneekö helposti? Onko muissa tyypeissä samanlainen tuo kyseinen tulppa vai pitääkö olla nimenomaan kyseiseen autoon? KIITOS!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostimen "tulppa"? TAAS PASKAKS?
Collapse
X
-
Ohjaustehostimen "tulppa"? TAAS PASKAKS?
-
Siellä ei sitten kestä ihan mikä vaan musta ja pyöreä o-rengas. Vaatimuksia en tunne, mutta hydrauliliike kai osaa auttaa. Itse olen ostanut marmorilta ja paremmin ovat pitäneet.
Comment
-
Kerran olen uuden alkuperäisen korkin tiivisteineen ostanut, se tiiviste kesti alle vuoden. Sitten laitettiin puolen puupennin arvoinen nitriilikuminen perusmalli, taisi kestää neljä vuotta, siihen sain kuitenkin uuden tiivisteen takuuseen tilalle.
Kellään ideaa mikä sen tiivisteen tuhoaa? Öljynpinta alhaalla säiliössä ja saa ilmaa pumppuun ja tiiviste saa samalla liikaa lämpöä itseensä ja irtisanoo yhteistyösopimuksen? Vai öljyt vain ylipäätään liian kuumana tiivisteen kannalta?
Comment
-
Joo-o,yritin hämeenlinnan laakkoselta kyseistä osaa tilata: eihän ne ymmärtäny yhtään mitä yritin ostaa..:( nyt sieltä on tulossa sarja missä on useampi noita "tulppia" ja tiivisteitä,montako niitä oikeasti sitten on? Ei nyt oikein tiedä onko tulossa oikeeta kamaa..Eikö niitä yksittäin muka missään myydä?
Comment
-
Olen huomannut, että ainakin lötkössä tulpat eivät tahdo pysyä kiinni vaan löystyvät, jonka jälkeen alkavat vuotamaan. O-rengas siis kestäisi, mutta tulppa löystyy. Eli öljyn kanssa asennuksen sijaan parempi luultavasti on puhtaat pinnat, o-rengas tiivisteliiman (toimii asennettaessa myös liukasteena) kera ja ehkä tippa ruuvilukitetta kierteille.
Näin tekee ainakin pariin otteeseen irrotetuille propuille.
Comment
-
Mikä ihme voi kierteen halkaista siitä tulpasta?Vanhan kun otti irti oli kierre halki,nyt uusi tulppa pari vkoa ollut kiinni ja sama homma,öljyt pihalle ja kierre halki? En ymmärrä miksi ei kestä?Täytyy huomenna taas uusi tulppa hakea mutta pitäis varmaan kauemmin kestää kun 2vkoa?:)
Comment
-
Vielä huomioita lötkön tulpista: Tiivisteliima on hyvä asia. Lisäksi o-renkaat kannattaa asentaa ensin koloonsa paikoilleen ja työntää vasta sitten proppu läpi jengoille. Jos o-renkaan pujottaa valmiiksi proppuun, leikkautuu rengas helposti pumpun upotusuran reunaan.
Comment
-
Jos öljy ei pääse kiertämään ni jokupaikka antautuu. Monenlaisia liimoja, renkaita ja muita kontseja kokeilin kun aina vaan suihkus öljyä. Sit kun sain tulpan pitämään niin halkes pari pumppua ja taas oli vihreän kullan tulva patahuoneessa. Puhistin pommin letkun ja laitoin taas ehjän pumpun niin alkoi pysyä nipussa.
Comment
-
Tuo proppu ja o-rengas löytyi vielä ainakin Kuopion Laakkoselta, hintaa oli kyllä suunnilleen 13e. Taisi mulla jo pyörähdellä pumppu kuivana kun nyt sit ohjaus vatkaa pienemmissä nopeuksissa. Noinhan sen rikkimenneen tunnistaa?
Comment
Comment