Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 ylätukivarret, pitääkö iskaritolppa irroittaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 ylätukivarret, pitääkö iskaritolppa irroittaa?

    Etummaisen ylätukivarren pultti iskaritornissa on lähellä koria.
    1. Saako sen auki ilman iskaritornin irroitusta?

    2. Voiko pultin katkaista ja laittaa uuden toiselta puolelta, siten että mutteri tulee korin puolelle?

    Vaihtotyö kyseessä....

    #2
    Irroita koko tukivarsipaketti korista niin saat vaihdettua ne paljon helpommin.

    Comment


    • #3
      Onko irroituksessa joitain vippaskonsteja mitkä pitäisi tietää? Etutolppa tukivarsipaketteineen näyttäsisi olevan muutamalla mutterilla korissa yläpäästää kiinni. Ne auki ja jotain tukea alatukivarren alle (jotta ei tarveitsisi vetaireita jne irroitella)?

      Comment


        #4
        Passatista eräs asentaja vaihtoi muistaakseni just etummaisen (en kyllä vanno) ylätukivarren tolppaa irrottamatta. Katsoin vierestäkin ja kaveri vielä erikseen kehaisi tietävänsä kikan, mutta arvaa muistanko enää miten se tapahtui..

        Comment


        • #5
          Jos koko tolpan irroittaa, niin ei ole vippaskonsteja. Tulee sieltä ihan kun ottaa yhdyspultin, yläpään ja alapään auki.
          Yhdyspultti voi teettää töitä ja olla tosi tiukassa.

          Comment


          • #6
            Yhdyspultti oli suht helppo. Öljyä ja 30 min kumivasaralla naputtaminen auttoi.

            Se tolpan irroittaminen ekakertalaiselle ottikin enemmän aikaa.

            Pakostakin mietti että rakenne on kehitelty toisen maailmansodan aikana aivan muihin tarkoituksiin.

            Comment


            • #7
              Huomaa laittaa uusi tukivarsi sitten oikeaan asentoon ennen ruuvin kiristystä ettei kumipusla jää väännöksiin. Vai tuliko varoitus liian myöhään...
              Itsellä kaikki alkuperäiset varret, ajettu 205 tkm, tosin saivat 143:ssa rasvanipat...

              Comment


              • #8
                Nostin tunkilla autoa alatukuvarren tienoilta sen verran että auton kulma nousi vähän ylös ja kiristin sitten. Ei olle millintarkka mutta kuluneessa alustassa ollee OK. 173tkm ja olivat vielä alkuperäiset.

                Comment

                Working...
                X