osaisko joku kertoa mistä kannattaisi kysellä alusta sarjaa tuohon s2 coupe -91?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2 alusta
Collapse
X
-
Heh. Itse tilasin juuri tänään H&R Cup Kitin täältä: http://www.reifenversand.com/
Luottokorttimahdollisuudesta bonusta. Sitä käytin itse.
Hinta on vähintäänkin kohtuullinen 715 euroa satsi. Kerhon hinta vielä syksyllä oli melko lähelle tuota, mutta nyt ilmeisesti toimittaja tai tukkuri tai tehdas hilannut hintoja ylös eikä kerhon osakanava ollut kilpailukykyinen. Toivottavasti hintamuutos ei koske myös tuota paikkaa, josta tilasin. Ilmoittelen, jos sieltä tulee itkuvirsi että joo ei voi myydä näin halvalla plaa plaa kyynel.
Samallahan noita olisi kaksikin sarjaa samaan kaupunkiin tilannut :)
ps. Juho sun auto on vm 92.
Comment
-
Aika vähän on valinnanvaraa kakkoseen, joten sarjassa tulevat jouset ovat alla esimerkiksi yhdessä vihreässä autossa. Muistanet millä korkeudella se matalaliitää? Nimellisesti siis 50mm, mutta totuus selvinnee... hmm sitten kun paketti saapuu ja on aika liata näppinsä!
Aikoinaan on ollut Konilla koko sarja, ilmeisesti eibachillakin ainakin jouset, mutta eipä ole enää. Nyt jousia saa ns uskottavilta merkeiltä vain H&R:ltä ja loput tarjokkaat on KAW jne nevöhööd-tavaraa.
KW:lta saa kynäjousisetin, mutta maksaa kertaluokkaa enemmän eli tuplat eikä kyllä ole järin mukava :)
Comment
-
Toimitusaika oli tällainen eli 7 päivää. Tänään toivat kotiovelle hemmetin ison laatikon. Hämmennystä vieläkin aiheuttaa rahtikulu 23e Saksasta kotiovelle tuon kokoiselle laatikolle. Painaa varmaan 25kg. Suomen postille vähän miettimisen aihetta olisi tuossa :)
Sarjassa oli ennakkotiedoista poiketen sprint-mallin takaiskarit P36-3058.
Comment
-
No nyt se olis alla. En muista enää mihin sitä piti kommentoida niin pannaan tänne.
Tuntuu aika hyvältä, mutta 8x17 et35 + conti sc2 225/45 ottaa snadisti kiinni kaareen edessä.
Minkälaisia renkaita ihmisillä on matalissa coupeissa, koska kuvittelin että mitään ongelmaa ei tästä yhdistelmästä syntyisi. Ei kyllä todellakaan ole monesta millistä kiinni ettei ottaisi ollenkaan, mutta sc2 on sen verran pyöreä/leveäolkainen, että se taitaa nyt olla se ongelma. Mitkähän laaturenkaat olisivat takuulla kapeakylkiset? F1? Vai pitäisikö hommata 215/45? Vähän taitaa mennä kapeaksi 8 tuumaiselle.
Comment
-
Pitänee vielä vähän kammeta apurunkoa, koska oikea etupyörä on kyllä sivusta katsoen taaempana pyöränkotelossa, kuin vasen. Mittasin kyllä korin yhdestä pohjareiästä molemmat puolet alatukivarsiin ja montakaan milliä ei eroa tuolla menetelmällä mitattuna ollut. Silmällä eroa on enemmän.
Sen lisäksi lihastoimista mankelia vähän eli kaaresta ajattelin vähän repiä niin eiköhän se siitä. Toivottavasti.
Suoraanhan voi ajaa kyllä, ongelma vain vasemalle kantatessa ja samalla töyssyyn ajaessa. Jos ajaisinkin vain suoraan tästä lähtien? :)
Comment
-
Mitenkäs muuten olette katsastelleet omia 80/S2/Coupejanne noilla madallussatseilla? Itsellä B4:ssa H&R -40mm ja 215/45 R17 edessä niin maavara on kyllä olematon. Siellä auton alla kun on nämä tunkin paikat niin töröllään alas, että niistä mitattuna maavaraa on vain n.6cm.
Kaaresta napaan on 320mm.
Comment
-
itse viime kesänä ostin h&r jouset ja konin iskarit. perä on hyvä mutta keulan jouset liian pehmeät. en ole oikein tyytyväinen. tietysti koneja saa säädettyä tiukemmalle mutta kun ne vaimentavat ulospäin niin ei niillä saa oikein hyvää tehtyä. itsellä alla 225/40-18 renkaat et35 vanteilla. ei ole ollut ongelmia. eli ei ota mihinkään kiinni.
Comment
-
Ajelin tänään vähän enemmän sikaa antaen. Ottaa kyllä huolella kiinni molempiin kaariin eikä kaarien repiminen auta hevon uitun vertaa. Molemmat etupyörät on pyöränkoteloihin nähden vähän takana. Apurungon vaihdoin tässä samalla, kun epäilin että siitä johtuisi vaan eipä se siirtänyt pyöriä juurikaan mihinkään.
Voiko kolmiovaluvarret olla mutkalla? Niinku molemmat? Vähän vaikea uskoa.
Kolarikorjauksen yhteydessä auto kävi penkissä ja heppu vakuutteli että on mitoissaan operaation jäljiltä. Vaan vaan...
Alatukivarret ja pallonivelet vaikuttaisi olevan oikeat osat.
Ideoita mitä tuolle voi tehdä?
Markus, vasen takanurkka on kiinteä.
Comment
-
Tyhmien ideoiden osastolle...
Onko alapallonivelet asennettu oikein päin? Muistikuva nivelen muodosta on sellainen että jos oikea ja vasen menevät ristiin niin pyörät siirtyy parilla sentillä taaksepäin. Tukivarrethan taitaa olla symmetriset kolmiot että ne voi asentaa kummalle puolelle tahansa. Ja tukivarsista pitäisi huomata vääntymisen ihan katsomalla ja jos ne olisi mutkalla niin apurunkoon pultatessa olisi varmasti sovitusongelmia.
Offtopic. Tukivarsista olen kyllä sitä mieltä että ne on edelleen taotut eikä valetut. Taottu ja valettu näyttävät usein hyvin samanlaiselle jos ei tiedä mitä eroja etsiä. Kyseisen osan käyttötarkoituksen perusteella niiden pitäisi olla taotut. Pitää muistaa tarkastaa kummat ne on kun seuraavan kerran auton alla käyn.
Eikös se auto ollut kolaroitu oikeasta etukulmasta. Ja jos apurungon vasen takakiinnike on kiinteä niin auton ruongon pitäis olla varsin pitkältä "sisämaasta" mutkalla joitakin senttejä että apurunkokin tulisi liian taakse. Sellaisen vaurion ei pitäisi mielestäni olla mahdollinen pelkällä toisen etukulman iskulla. Kulmaisku yleensä pistää korin kieroksi takakulma - ristikkäinen etukulma akselin ympäri, muttei lyhennä koko autoa. Ellei sitä sitten ole kolaroitu useamminkin. Ja silloinkin sieltä pitäisi näkyä jotain ylimääräisiä vekkejä tai mutkia korisaumoissa jos pyörät on pari senttia pois paikaltaan.
Comment
-
Tukivarsi ei ole symmetrinen vaan se tuo alapallon melko eteen. Alapallo taas on sellainen jossa tappi jää melko taakse eli kompensoi tuota tukivarren epäsymmetrisyyttä. Hassu konstruktio, mutta kai sillä jotain on haettu.
Pallot on oikein päin, ikävä kyllä.
Iltasella puretaan ja ihmetellään ja mittaillaan ja verrataan kaverin autoon ja mittaillaan ja ihmetellään ja luultavasti ahdistutaan.
Vaikeahko tosiaan uskoa, että koko keula olisi sisällä jos oikea etukulma on ollut rutussa ja vieläpä kai sivusuuntainen tälli ollut.
Vanhaan apurunkoon oikean puolen tukivarren laittaminen oli vähän tuskallista eli ei se apurunko aivan terve ollut. Nyt kuitenkin toinen apurunko käytössä, johon tukivarsi menee kivuttomasti, mutta ei se tuonut merkittävästi pyöriä eteen.
Vaikuttaa siltä että tarvitsen kikkakolmosia tai sitten kapeammat renkaat/vanteet/jotain.
Lisääkin tyhmiä ideoita saa esittää :)
vasen pallo
vasen varsi
toinen kuvakulma
(peltivarsi, mutta idea selviää)
Comment
-
Tukivarsikuva jota katselin olikin etuvetoisesta 80:sta jossa tukivarret näyttäisi olevan symmetriset. Taas kerran jäi valokuvamuistista filmi kehittymättä.
Löytyisköhän noiden muiden mallien alapallonivelistä saman raideleveyden antavaa mutta pituussuunnassa pyörän eteenpäin siirtävää versiota. Eli onko kaikissa coupe/90 -malleissa samat tukivarret/alapallonivelet? Valettua/taottua eikös ole ainakin ollut myös 20V vapaastihegittävässä.
Comment
-
Ehdin jo tutkia nuo pallovaihtoehdot, et liene yllättynyt.
Valuvarsia on S2:ssa, 7A t89:ssä ja etuveto V6-malleissa. S2, coupe ja B4 malleissa on valuvarren kanssa sama alapallo, t89 sedanissa on uniikki eli eri johtuen ilmeisesti hieman eri raideleveydestä.
Peltivartisissa on 2 erilaista palloa, osa 2 ja osa 3 pultilla kuten valuvarsissa. Peltivarsi on eri t89 ja B4 välillä. Coupessa on samat kuin B4:ssä eli ~sama raidevälikin.
Kaikki 3 pultin versiot ovat tuollaisia taaksepäin vieviä malleja.
Vasemman ja oikean swappaamista voisi kokeilla, mutta veikkaan että sitten menee kyllä niin pirusti (5cm tms) että siitä ei taas tule kuin sanomista.
Comment
-
Iltasella, joo, revin taas irti ja ihmettelen, mittailen, voin kuvatakin.
Pieniäkin taipumia voisi nyt etsiä kissojen ja koirien kanssa. Lisäksi voin testata kaverin autosta tukivarsia omaani.
Aika heikolta alkaa näyttää maanantaiaamuiseen kulmien säätöön ehtiminen :(
Comment
Comment