No nyt on pähkäilty. Kaverin tukivarret ja renkaat testattu. Ei liiku juur mihinkään pyörät pituussuunnassa toisilla tukivarsilla. Sen sijaan oikea tukivarsi on vähän kipeää joskus saanut tai sitten viallinen alkujaankin eli noin 3mm on ulompana puslat siinä kuin kamulla. Ahtaampi myös asentaa, mutta ei nyt tuskallinen. Huomasin että puslat on siinä vähän ulkoreunoista myös kuluneet, joten ehkä apurungon vaihtokin oli täysin turha :/
Testattu 225/45-17 noksu nrzi melko slikseillä ja ei ota juurikaan kiinni. Ottaa, mutta ei pahasti.
Kummasteltu miksi kaverin vielä matalampi ei ota kiinni. Siinä on konit ja originaalit pohjaanlyöntikumit. Bilsteineissa on sisäänrakennetut eikä ulkoisia oikein saa mahtumaankaan, koska männän varsi on tyyliin 4cm paksu. Tästäpä voisi päätellä, että bilstein päästää vähän pidemmälle pyörän(?). Ratkaisu voisi olla muutaman millin holkki iskarin yläpäähän jousilautasen alle -> iskarin mäntä olisi jatkuvasti vähän alempana ja tapaisi pohjakumit aiemmin ja ongelma olisi ehkä ratkaistu.
Päädyin nyt illan aherruksen päätteeksi sellaiseen ratkaisuun että mua ei kiinnosta :)
Toisin sanoen otin auton ajoon vaikka ei ole edes kulmia säädetty. Ei se normaaliajossa raavi. Ajattelin vielä laittaa teipin suikaleet sinne kaaren sisälle, joten voin seurata tilannetta. Pyörien kuitenkin pitää olla jonkin verran aika paljon käännettynä ennenkuin ottaa kiinni eli mutkatieajossa ei pitäisi ottaa.
Holkin lisäksi voisi harkita 215/45-17 tai 225/40-17 renkaita seuraavaksi. Harmi vain että samanlaiset contit 225/45 on jo hyllyssä hommattuna valmiiksi. Lähtenee edullisesti jossain vaiheessa. Ilmoitelkaa, jos kaipaatte.
Mittasin myös vähän oman auton ja kaverin auton apurunkoja suhteessa koriin enkä saanut kuin millin eroja... Ei käsitä.
Millipeliä tämä nyt tuntuu olevan.
Testattu 225/45-17 noksu nrzi melko slikseillä ja ei ota juurikaan kiinni. Ottaa, mutta ei pahasti.
Kummasteltu miksi kaverin vielä matalampi ei ota kiinni. Siinä on konit ja originaalit pohjaanlyöntikumit. Bilsteineissa on sisäänrakennetut eikä ulkoisia oikein saa mahtumaankaan, koska männän varsi on tyyliin 4cm paksu. Tästäpä voisi päätellä, että bilstein päästää vähän pidemmälle pyörän(?). Ratkaisu voisi olla muutaman millin holkki iskarin yläpäähän jousilautasen alle -> iskarin mäntä olisi jatkuvasti vähän alempana ja tapaisi pohjakumit aiemmin ja ongelma olisi ehkä ratkaistu.
Päädyin nyt illan aherruksen päätteeksi sellaiseen ratkaisuun että mua ei kiinnosta :)
Toisin sanoen otin auton ajoon vaikka ei ole edes kulmia säädetty. Ei se normaaliajossa raavi. Ajattelin vielä laittaa teipin suikaleet sinne kaaren sisälle, joten voin seurata tilannetta. Pyörien kuitenkin pitää olla jonkin verran aika paljon käännettynä ennenkuin ottaa kiinni eli mutkatieajossa ei pitäisi ottaa.
Holkin lisäksi voisi harkita 215/45-17 tai 225/40-17 renkaita seuraavaksi. Harmi vain että samanlaiset contit 225/45 on jo hyllyssä hommattuna valmiiksi. Lähtenee edullisesti jossain vaiheessa. Ilmoitelkaa, jos kaipaatte.
Mittasin myös vähän oman auton ja kaverin auton apurunkoja suhteessa koriin enkä saanut kuin millin eroja... Ei käsitä.
Millipeliä tämä nyt tuntuu olevan.
Comment