Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    No nyt on pähkäilty. Kaverin tukivarret ja renkaat testattu. Ei liiku juur mihinkään pyörät pituussuunnassa toisilla tukivarsilla. Sen sijaan oikea tukivarsi on vähän kipeää joskus saanut tai sitten viallinen alkujaankin eli noin 3mm on ulompana puslat siinä kuin kamulla. Ahtaampi myös asentaa, mutta ei nyt tuskallinen. Huomasin että puslat on siinä vähän ulkoreunoista myös kuluneet, joten ehkä apurungon vaihtokin oli täysin turha :/

    Testattu 225/45-17 noksu nrzi melko slikseillä ja ei ota juurikaan kiinni. Ottaa, mutta ei pahasti.

    Kummasteltu miksi kaverin vielä matalampi ei ota kiinni. Siinä on konit ja originaalit pohjaanlyöntikumit. Bilsteineissa on sisäänrakennetut eikä ulkoisia oikein saa mahtumaankaan, koska männän varsi on tyyliin 4cm paksu. Tästäpä voisi päätellä, että bilstein päästää vähän pidemmälle pyörän(?). Ratkaisu voisi olla muutaman millin holkki iskarin yläpäähän jousilautasen alle -> iskarin mäntä olisi jatkuvasti vähän alempana ja tapaisi pohjakumit aiemmin ja ongelma olisi ehkä ratkaistu.

    Päädyin nyt illan aherruksen päätteeksi sellaiseen ratkaisuun että mua ei kiinnosta :)
    Toisin sanoen otin auton ajoon vaikka ei ole edes kulmia säädetty. Ei se normaaliajossa raavi. Ajattelin vielä laittaa teipin suikaleet sinne kaaren sisälle, joten voin seurata tilannetta. Pyörien kuitenkin pitää olla jonkin verran aika paljon käännettynä ennenkuin ottaa kiinni eli mutkatieajossa ei pitäisi ottaa.

    Holkin lisäksi voisi harkita 215/45-17 tai 225/40-17 renkaita seuraavaksi. Harmi vain että samanlaiset contit 225/45 on jo hyllyssä hommattuna valmiiksi. Lähtenee edullisesti jossain vaiheessa. Ilmoitelkaa, jos kaipaatte.

    Mittasin myös vähän oman auton ja kaverin auton apurunkoja suhteessa koriin enkä saanut kuin millin eroja... Ei käsitä.

    Millipeliä tämä nyt tuntuu olevan.

    Comment


      #32
      s2 alusta

      entä jos sitä ET.tä kasvattaa sorvaamalla vanteen navasta pari milliä pois?

      Comment


        #33
        Se on myös kyllä vaihtoehto. Konsultoin sua sitten enemmän, jos siihen päädytään. Miten se vanne vaan tulee sorviin kiinni? Onko paraatipuoli aivan paskana operaation jälkeen?

        Äsken kamun kanssa otettiin tolppien yläpäät auki autossa paikallaan ja pantiin pari prikkaa sinne iskarin varteen yläjousilautasen alle eli yhteensä 5mm. Nyt siis iskari on 5mm aikaisemmin pohjaanlyöntikumillaan (joka on siis sisäänrakennettu kuten ylempänä lukee). Juur riitti vielä kierre iskarin päässä että ylämutteri menee nylonille asti kiinni.

        Vielä ottaa kiinni, kun rankaisee. Reippassa kulmapyörityksessä ei ota. Laitoin teipit sinne kaareen, että voin seurata tilannetta nyt. Maanantaina kulmiin ja katsotaan mikä tilanne on taas säädön jälkeen.

        Comment


        • #34
          on kyllä ihme homma toi kiinni ottaminen kun minulla ei raavi mihinkään kiinni. onko sinulla orkkis jarrut siinä ettei levy olis kiinnitys kohdalta paksumpi? yksi veikkaus.

          Comment


            #35
            On orkkisjarrut. Päivitys vasta hyllyssä odottamassa :)

            Yks juttu vois tietty olla viallise bilsteinit eli niihin olis laitettu väärät pohjauskumit tms. Taitaa olla jo vähän liian kaukaa haettua.

            Varmaan silti ongelmaa ei olisi, jos etupyörät olisi sentin kaks edempänä :(

            Comment


              #36
              s2 alusta

              vanteelta joutus ottamaan kumin pois ja siten se tulis sorviin ulko kehältä. ei siitä jälkiä pitäs
              syntyä ku varovasti toimii.ellei sitten oteta jarrulevyn kiinnitys pinnasta sitä paria milliä pois. uskaltaskohan siitä ottaa?

              Comment


                #37
                No nyt on kulmasäädöt tehty. Ne oli kyllä niin lähellä totuutta jo aloitushetkellä, että sieltä ei mitään helpotusta tullut.

                Saatan päästä jossain välissä autorobottiin tuon auton kanssa. Vaikka mitään muuta ei tehtäisi niin ainakin voidaan korin mitat tarkistaa ja selvittää mikä tämä juttu nyt niinkuin on.

                Kaariin laitetuista teipeistä äkkivilkaisulla toinen oli jo kulunut katki eli ns normaaliajossakin kyllä ottaa kiinni :(
                Normaaliajo on ehkä ollut nyt vähän reippaampaa, koska tuo menee mutkaan ns sikana nyt :)

                Comment


                  #38
                  Vieläkö joku jaksaisi tyhmälle kertoa näistä alustoista =) Tuli ostettua se s2 mikä oli tuossa vähän aikaa sitten keskuksella myynissä ja nyt päässyt purkamaan/tutkimaan mitä kaikkea siitä on mennyt ja tämä iskaritolppa näyttää tuolta, että mistä uutta ? Oliko coupe/80 samanlainen, vai onko näissä jotain eroja alustan suhteen. Alustaa voisi nytten samalla päivittää paremmaksi, eli minkä laista alustasarjaa ym muita osia porukka on näihin laitellut ja ennen kaikkea mistä kannattaa rueta ostamaan ?
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    s2:sen tolppa paksumpi,kuin 80/coupe.

                    laita yv:tä multa vois löytyä etutolpat

                    Comment


                      #40
                      Olisiko jollakin tuomosesta s2 coupesta apurungon mittoja, tai jotain sivua mistä jotain mittoja voisi löytyä ?
                      Epäilyttää tuossa omassa onko kolarissa tullut osumaa...

                      Comment


                      • #41
                        Osanumeroa / S2 alusta , alustanosat , alapallot :
                        Suspension parts
                        http://www.s2-audi.co.uk/tech_articl...rt_numbers.htm

                        .895 407 365 A Front Ball joints
                        .895 407 366 A Front Ball joints
                        .8A0 407 366 Ball joint (Cast ) RHS
                        .8A0 407 365 Ball joint (Cast ) LHS

                        The forged arms:
                        Balljoint LH side: 895 407 365A
                        Balljoint RH side: 895 407 366A
                        Wishbone bushes: .893 407 181 x4 in total

                        The pressed arms:
                        Balljoint LH side: 8A0 407 365
                        Balljoint RH side: 8A0 407 366
                        Wishbone bushes: .8A0 407 181 x4 in total



                        Ja tarvikenumeroa valuvarsille:
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=aah

                        ruski parts finder:
                        http://autopartmaster.com/en/?action...quattro%201996
                        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 29.6.2011, 16:44.

                        Comment


                          #42
                          Sattusko jollain olemaan ei s2 etutolppaa irrallaan ? Olisn tarvinnut siitä parit mitat.

                          Comment


                            #43
                            Minkäslaista mittaa?

                            Comment


                              #44
                              No eipä siitä oikestaan tarviis tietää kun toi iskariputken ulkohalkaisija. Tuo nilkan leveyshän lienee sama.

                              Comment


                                #45
                                Putkihan on muuten sama, mutta se on kuristettu siitä suulta sen 5mm pienemmäksi. Riittääkö tämä vai tarvitko tarkemman mitan?

                                Comment


                                  #46
                                  Juu riittääpä hyvinkin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Huudellaan nyt tänne, että mistähän mahtaisi saada halvimmalla noi bilsteinin matalemmat (sport?) iskarit ja H&R jouset s2 avanttiin? Kiireistä apua kaivattais.

                                    Comment


                                      #48
                                      Sprintit olis lyhyemmät, mutta niitä ei saa mistään suoraan. Sportit on vakio mittaiset ja pohjaavat aika helposti madallusjousieen kanssa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Toisena olis mielessä h&r cup kit mistähän mahtais saada kyseistä sarjaa "halvalla?" Olen myös miettinyt kw v1, mutta hinta on mitä on vähän turhan suolanen. Tosin ei mahdoton.
                                        Jelppiä olis kiva saada kun alusta rementti tiedossa eikä viitsisi ostaa mitä tahansa halpaa joka toimii vuoden ja öljyt ulos menetelmällä. Hakusessa olis suht matala, mutta hyvä ajettava ja jämäkkä ajettava kesällä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Profiilin Audi 80 asensin KW V1 mutta ei saanu tarpeeksi alas (omaan makuun) ajettavuus hyvä vaikka on tappiin asti ruuvattukkin. Ens kesäksi pitäis hommata lyhyemmät jouset eteen ja taakse ehkä hieman jäykemmätkin?? Takapää saattas korjaantua kyllä silläkin kun vaihtaa RS2 vakaajan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            olisko jollakin tietoa mistäa sais -93 S2 jäykemmät vakaajat?

                                            Marmorilta kysäsin RS2 vakaajia mutta sanoivat että niitten valmistus on loppu viime vuonna eikä ne saa niitä mistään...

                                            Whitelineltä on taakse vakaaja mutta mistäs etupäähän saatais?

                                            Comment


                                              #52
                                              Whiteline taakse, niiden myyjiä löytyy helposti.

                                              Eteen esim. ostoilmoituksella ja tekeehän noi jotkut pajat mittatilauksenakin. Eteen vain ei oikein ole hyötyä mitään jäykkää laittaa, korostaa vain sitä perus puskemisefektiä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                H&R cup kit ominaisuuksista

                                                S2 coupe ajossa ja siinä n.15tkm ajettu cup kit alla. Keula on jämäkkä eikä pohjaile, mutta perä tuntuu veltolta eikä juurikaan kanna kuormaa. Esim. tankki täynnä perä tipahtaa ja jarrutuksissa ja kiihdytyksissä nyökkäilee. Kuskin takakulma on lisäksi matalemmalla ja samalta puolen keula korkeammalla, pelkääjän puoli on melko vaaterissa.
                                                Iskareissa ei vuotoa ja vaimennustehot hyvät eikä mikään jousikaan ole poikki. Pelkääjän puolelta takaa kuuluu hiljaa ajellessa narinaa. Jos nämä on tuon alustan ominaisuuksia niin ei kyllä kovin hyvältä vaikuta? Profiilin diesel-kulkineessa on fk:n 40mm madaltava sarja ja tuntuu paremmalta, vaikka onkin enemmän ajettu ja pintakovaksi haukuttu. Onhan ton b4 etuveto avantin takapään tuentakin erilainen,mutta ei se niiaile ja nyöki niin kuin tuo s2.
                                                Viimeksi muokannut vV8m5; 9.6.2013, 01:17.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jos jollakin tarvetta niin minulta löytyy ylimääräisenä äskakkoseen sopivat korkeussäädettävät tolpat. Jouset on hyvinkin topakat ja Spaxin iskareissa yläpäässä jäykkyyssäätö. Omassa ratakäytössä olleet muutaman vuoden, muutaman tuhat kilometriä. 950e teppo.kalske@iki.fi

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Audi S2:seen alustaa ostamassa

                                                    Kumpaa alustaa suosittelisitte ja miksi ?
                                                    -H&R monotube
                                                    - KW variante 1

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kyllä porkkis konin (keltasia) tolppia saa sarjana vieläkin, ilman korkeudensäätöä ja jousia.

                                                      Jos sattuu olemaan rahamies niin tässä olisi myös varteenotettava vaihtoehto kw v3 setille:

                                                      http://www.2bennett.com/Audi%20S2%20...uspension.html

                                                      Itselläni on alustan osto myös edessä s2 avanttiin ja taidan kallistua kw veekolmoseen. Coolwheellsillä taitaa olla halvimmat hinnat tällähetkellä, 1800€ setti.

                                                      Bc-racing on uhonnut pitkään julkaisevansa coilover sarjan äskakkoseen. Kysyin pari kuukautta sitten bc-racing finlandilta mutta sanoivat olevan sovituksessa vielä jotain hienosäätöä. Onko kellään tuoreempaa faktaa tästä?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kyllä porkkis konin (keltasia) tolppia saa sarjana vieläkin, ilman korkeudensäätöä ja jousia
                                                        Ei ollu ku vuodelta 2005 tuo porkkiksen juttu:)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Aina ei lanttu säteile........ :D

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X