Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen pyöränlaakeri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen pyöränlaakeri?

    voisiko joku kertoa onko vm.93 coupessa sama takapyöränlaakeri ku esin volkkareissa (golf ja vento ym.) coupe on siis etuvetoinen 2.6....
    vaikka tässä on levyt takana niin onko silti se kartiolaakeri?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.6.2008, 17:33. Perustelu: Otsikkoa rukattu.

    #2
    On kartiorullat. Ulompi laakeri näyttäis olevan erillainen.

    Caddystä löytyy samaa laakeria.

    Comment


    • #3
      joo. huomasin:) eihän se toinen sopinu .. ei auta ku lähtee ostamaan oikea...

      Comment


        #4
        Ei ihan sama, mutta laakeriasiaa kuitenkin, joten..

        Rouvan B4:n takapyörän laakereissa on ilmeisesti välystä. Olen käsityksessä, että C4-korisissa olisi käytetty kartiolaakeria, joka voidaan kiristää. Onko B4-korisessa käytetty samaa laakeria? Takajarrut on toteutettu levyillä, jos sillä mitä merkitystä on. VAG-Catista en osannut suomentaa, olisiko ollut kartio-, vai ihan tavan rullalaakeri.

        Comment


          #5
          Eiköhän noissa vajaavetoisissa ole kartiorullalaakerit takana. Eli voi koittaa hieman kiristää, josko sillä selviäisi. Muista jättää kuitenkin riittävä välys sinne laakeriin, muuten ei kauaa ole elossa se laakeri. Laakerit eivät kyllä kovin paljoa maksakkaan, eivätkä ole pahoja vaihtaa.

          Comment


            #6
            Tää olisi sellainen 'katsastuksesta läpi'-mallinen tekohengitys. Jos se sillä menisi talven yli, ettei tarvi pakkasessa alkaa vaihtaa osia. Alkaa olla valoa ja lämpöä jo vähänlaisesti iltaisin.

            Onko tohon tiukkuuteen jotain nyrkkisääntöä tai momenttia olemassa? Jossain vehkeissä on ollut jonkinsortin lukitus laakerin kiinnitysmutterille ja kiristys ollut käsikireys + noin 45 ast.
            Viimeksi muokannut arto s; 30.9.2008, 08:49.

            Comment


              #7
              Kiristä mieluiten pyörä paikoillaan, vaikka vain 2 pultilla kiinnitettynä. Kiristä mutteria hieman (kunnes tuntuu vastusta) ja sen jälkeen auki päin, kunnes pyörästä heiluttelemalla alkaa tuntua pieni välys. Näin olen ainakin itse tehnyt. Mitään momenttia tuohon ei liene olemassakaan.

              Comment


              • #8
                Nostetaas täältä taas tämmönen vähän vanhempi ja kysellään.

                Elikkä mahtaakohan coupessa olla etupyörän laakeri finaalissa, Syksyllä auton pesin ja jäi seisomaan talliin, kun todella vähän käyttöä, sitten vaihoin tossa etupäähän jo talvipyörät ( yks kesäpyörä jäi, mutta tuskin se tähän vaikuttaa?) ja nyt kun tämä lumi tuli ja autolla tullu taas ajeltua niin kuskinpuolelta edestä kuuluu jurinaa, sitä vaan ihmettelen ku painaa jarrua ni ääni loppuu? Meni tämän takia kaupatkin vituiks, ku en ollu autolla ajanu ja sinä aikana ku seissyt ni tuommosia ylimääräsiä äänä tullu :S Sitten vielä lisätään tähän, että eihän tuommone sitten vaan vetonivelestä johdu, se nimittäin pitää aika naputusta?
                Viisammat kertokoon, itteä ei kiinnosta tutkia tuolla :D

                Comment


                  #9
                  Muuttuuko ääni kaartaessa ?

                  Nastarenkaat vaikeuttavat aika oleellisesti laakeriäänen metsäsystä kuivalla tiellä.

                  Comment


                  • #10
                    Joo siis toki ääni vähän muuttuu, sillä meinasinkin, että pyöränlaakeri varmaan on kun ääntä pitää, toiseen suuntaan kaartaessa ei muutu miksikään, mutta toiseen suuntaan kaartaessa (sillon kun siis etupyörä "nousee" ) niin ääntä ei kuulu ollenkaan. E vaan juuri tuommosessa kelissä kiinnostais vaihtaa laakeria sinne :S

                    Comment

                    Working...
                    X