Searchilla etsin, kauan. Vaan ei tämänkaltaista ongelmaa tullut vastaan.
Kyseessä siis tuo profiilin urssi. Katsastusmiehen mielestä käsijarru ei pitänyt tarpeeksi ja hylsyä lykkäs. Jarruvoima taisi olla noin 0.6-0.7 kN / puoli. Puoltenvälisiä eroja ei ollut.
Kun tämän korimallin käsijarruongelmat liittyvät lähes aina jumittavaan jarrusatulan käsijarrutappiin, niin tämä ei siltä tunnu. Nimittäin käsijarrutappi ei jumita, jarru ei ole jumissa, palauttaa ihan hyvin (varmaan lähinnä jarrusatuloissa olevien jousien takia) eikä jää laahaamaan. Ei vaan pidä tarpeeksi.
Jarrukahva tuntuu suhteellisen jäykältä ainakin kun vertaa lötkön vastaavaan. Äsken jarruja herkistellessäni sain käsijarrun pitämään ainakin omasta mielestäni hieman paremmin. Kahvan sai tosin vetää jo aika ylös ja alhaalta oli muutama naksaus tyhjää. Mutta silti kun laittoi vaihteen päälle (auto on automaatti) niin auto alkoi liikkua siinä 1600 kierroksen kohdalla. Käsin pyörä ylhäällä ei ollut mitään toivoa saada pyörää liikkumaan.
Joten ennenkuin lähden purkaamaan jarruja atomeiksi tai vaihtamaan vaijereita onkin hyvä kysyä onko kenelläkään ollut ongelma vain siinä keskellä sijaitsevassa säätötapissa ja olisi korjaantunut vain mutteria kiristämällä?
Paljonkohan tuon käsijarrun oikein pitäisi kestää vääntöä? Tuon quattron ja ~400N väännön luulisi antavan takapyörille sen verran momenttia ettei mikään ihmekään jos katsastusmies saa auton liikkeelle käsijarru päällä.
Ja sitten viimeiseksi, kumpi noista Motonetin tiivistesarjoista on oikea? Autossa on ainakin HP-2 etujarrut ja käsijarrumekanismissa on palautusjousi joten voipi olla että nekin on S6:sta. UrS4:ssahan tuota palautusjousta ei ollut?
Audi 100Q:lle http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=23-6038+
Audi A6Q:lle http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=23-6289+
Tulipas taas paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastailla...
Kyseessä siis tuo profiilin urssi. Katsastusmiehen mielestä käsijarru ei pitänyt tarpeeksi ja hylsyä lykkäs. Jarruvoima taisi olla noin 0.6-0.7 kN / puoli. Puoltenvälisiä eroja ei ollut.
Kun tämän korimallin käsijarruongelmat liittyvät lähes aina jumittavaan jarrusatulan käsijarrutappiin, niin tämä ei siltä tunnu. Nimittäin käsijarrutappi ei jumita, jarru ei ole jumissa, palauttaa ihan hyvin (varmaan lähinnä jarrusatuloissa olevien jousien takia) eikä jää laahaamaan. Ei vaan pidä tarpeeksi.
Jarrukahva tuntuu suhteellisen jäykältä ainakin kun vertaa lötkön vastaavaan. Äsken jarruja herkistellessäni sain käsijarrun pitämään ainakin omasta mielestäni hieman paremmin. Kahvan sai tosin vetää jo aika ylös ja alhaalta oli muutama naksaus tyhjää. Mutta silti kun laittoi vaihteen päälle (auto on automaatti) niin auto alkoi liikkua siinä 1600 kierroksen kohdalla. Käsin pyörä ylhäällä ei ollut mitään toivoa saada pyörää liikkumaan.
Joten ennenkuin lähden purkaamaan jarruja atomeiksi tai vaihtamaan vaijereita onkin hyvä kysyä onko kenelläkään ollut ongelma vain siinä keskellä sijaitsevassa säätötapissa ja olisi korjaantunut vain mutteria kiristämällä?
Paljonkohan tuon käsijarrun oikein pitäisi kestää vääntöä? Tuon quattron ja ~400N väännön luulisi antavan takapyörille sen verran momenttia ettei mikään ihmekään jos katsastusmies saa auton liikkeelle käsijarru päällä.
Ja sitten viimeiseksi, kumpi noista Motonetin tiivistesarjoista on oikea? Autossa on ainakin HP-2 etujarrut ja käsijarrumekanismissa on palautusjousi joten voipi olla että nekin on S6:sta. UrS4:ssahan tuota palautusjousta ei ollut?
Audi 100Q:lle http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=23-6038+
Audi A6Q:lle http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=23-6289+
Tulipas taas paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastailla...
Comment