Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Minua kiinnostaisi se, onko kukaan tasoittanut noita helmoja ennen maalausta? Jos on, niin miten? Nehän ovat siis peltiä kiveniskumassalla maalattuna, joten pinta ei ole tasainen.
ite päädyin repimään ne kumihelmat irti ja tasotin oven alareunat ja nostin "tyyninghelmat" listojen tilalle ja tein helmoihin oven levyset holet, vaikea selittää mutta tässä pari kuvaa:)
Toi on varmaan aika hyvä systeemi mikä eskolla on. Itsekin ois pitänyt tuollanen värkätä omaani.
Mutta asiaan, mulla on nuo oven alalistat maalattu maalarin toimesta. Hyvin on vielä pysynyt väri. Maalaus tapahtu viime lokakuussa, mutta autoon nuo kiinnitettiin vasta tuossa reilu kuukausi sitten. En sen enempää tiedä maalaustavasta, mutta kaippa tuollaisissa maali pysyy kun pohjat tekee hyvin, ja pistää vaikka vähän joustoainetta sekaan.
On sitten niin hemmetin surkee keksintö tuossa audissa noi listat! Nytkin tuolle "astinlaudalle" kerääntyy vettä ja hiekkaa koko ajan..
Eskolla varmaan tulee käymään samoin, varsinkin kun tuossa ovessa ei ole edes tuota listaa. vesi sukeltaa sisään herkemmin. Tosin muissa automerkeissäkin tuossa on aina rako, mutta liekö sitten suunniteltu muut asiat paremmin ovien alareunojen suhteen.
kyllähän sinne sitä vettä tuntuu jäävän mutta eipähän jää niiden ihanien kumilistojen väliin ruostetta tuottamaan, teikäläisen rojektia tossa seurailin ja yritin pähkäillä miten sais siististi ne listat pois mutta et tainnut sinäkään keksiä muuta keinoa kuin liimata ne takasin Jimi, saa nähdä mitä tuosta minun ikuisuusprojektista tulee että saanko niitkä koskaan maalattuakaan.
Juuh, eipä tullut keksittyä. Periaatteessa sen oven alareunan kai ois voinut ajan ja hermon kanssa siskon mies tinata "umpeen", kuin myös ne etu- ja takalistojen kohdat. Mutta nyt siis laitettiin liiman, ruuvien ja alkuperäisten kiinnikkeiden avulla nuo takasin kiinni. Joka toinen kiinnike oli jo hajonnutkin, joten aika viritys noista nyt tuli. Ja kaiken lisäks piti vähän vielä puukolla veistelläkin, kun helmat otti kiinni niihin pahasti. Eipä tuo nyt nopeesti katottuna kovin hirvee oo, mutta itseeni häiritsee. :) Veikkaanpa että sulla se paras keino on. Joku tuosta ideasta aikaisemminkin kirjotteli.
Tuli mieleen sellainen ajatus helmojen "maalaamisesta", että onko jotakin syytä, miksi musta teippi ei toimisi helmoissa ja alalistoissa maalin korvikkeena? Helmakotelohan on hieman muhkurapintainen.. Hiilikuitukittiä teipin päälle ja päälimmäiseksi uusi teippi? Kuulostaa viritykseltä, mutta kyllä ihan tosissani olen! Teipit saisi helposti uusittua, kun kiven iskuja tulee riittävästi. Tämä tietenkin mustassa autossa, kuten allekirjoittaneella on.
Comment