Nyt hiukan ihmetyttää tämä jarru kuvio. Tuo Boschin numero 0 986 424 103 on ilmeisesti vakiolevylle, 290mm. Vastaavuus haulla löytyy juurikin tuo ETF 481-20877E. Ilmeisesti tuo on kuitenkin Porschen 299mm levylle.. Palat hain Herttoniemen "Harakirista", maksoi 23 euroa. Illalla selviää sopiiko palat.
Viime vuonna yhdet red stuffit tuhosin Ässän alla (RS:n pienempi satula).
Kuluivat mielestäni liian nopiaan, pito oli kyllä kohtuullinen, kaikin puolin muuten mulle sopiva myös arkikäytössä. Mustasi myös vanteita.
Tälle vuodelle Yellow:it ja uudet levyt paikalla, nyt tonni ajettu, pitoa kylmänäkin edellisiä paremmin. Kuluu ja mustaa, katsotaan kesän jälkeen onko finaalissa. Huonona puolena on kitinä kevyessä jarrutuksessa.
RedStuffeista olikin tullut aiemmin valituksia em syistä. Nykyisten pitäis olla parempia. Uudenlaista kuitu/kevlar ym. seosta.
Englannista kimppatilauksena tuli... oli forumilla jokin aika juttua. Joo, ja isoihin punaisiin tuli palat. Yellowstuffit oli muutaman euron kalliimmat kuin redit. En uskaltanut Yellowstuffeja ottaa, koska maininta oli enimmäkseen radalle. Vastaavat Ferodon DS2500
maksaa suomessa noin 350 euroa sarja.
Mulla oli tuossa aikasemmin vag/possu-oem palat, sottasivat kyllä vanteen helposti, mutta pito oli hyvä. Taitaa vaan maksaa hunajaa sellaiset...
Minulla oli ässässä 996-Possusatuloissa Textarin palat joka siis yksi Porschen jarruosien OEM-toimittajista. Pito oli erinomaisen hyvä palojen hiukan lämmettyä, sotkivat vanteen jarrupölyllä helposti ja aika yllättäen eivät olleet edes kovin kalliit. Muistaakseni luokkaa 100? etupalasetti (4kpl). Sanoisin, että hinta/laatusuhde noilla oli suorastaan erinomainen.
Textarin tais olla nuo munkin. Teppo taitaa pyytää jotain 140€ niistä. Oisko mitään vinkkejä mistä possulaiset tilaa jarruosiaan? Mutta tosiaan paskaavat vanteet niin nopeasti, että ei kiinnosta olla liuottamassa niitä koko ajan.
Olen nyt päätymässä uudempiin versioihin EBC redstuffeja. camskill:iltä ~120€ toimitus kuluineen. Eli puolet suomen hinnoista.
No nyt voikin laittaa kommentit kesän jälkeen omista keltaisista EBC paloista pikkupunaisissa satuloissa.
Takana
- alastaro 1
- nyrre
- hämeenlinna
- alastaro 2
- kesän muut "harrasteajot"
Palat lakkasivat kiljumasta melko nopeasti, eli noin 1500 kilsaa ja pinnasta hioutui alussa nopeasti pois kohtuullisesti (paksu levy ja asennusvaiheessa männät ihan pohjassa, eli ei paljoa tilaa).
Pito radoilla oikein mukava, kuin myös vakioliikenteessä
Mustaavat edelleen kohtuullisesti, mutta selkeästi vähämmän kuin punaiset tai textarit.
Puolet paloista nyt kuluneet, pitkälle ensivuoteen mennään noilla.
Mulla punaiset RedStuffit eivät paljoa vannetta likaa. Eivät oikein halua kuluakaan... Ero Textareihin ja tarvikepaloihin on iso ja pidossakin jonkin verran, kun hieman lämpeää.
Tuli hommattua koko kierros paloja RiSaan. Etupalat "Bigreds" AD-varaosista nro. 481-21402E 37 euroa ja takapalat (aiemminkin esillä olleet) 481-20877E 27 euroa.
Comment