Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KW var.2, mitä tarvitaan lisäksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KW var.2, mitä tarvitaan lisäksi?

    Terve taas.

    Tarkotuksena ostaa tässä kesän aikana KWn variante 2 sarja - profiilin auton alle. Koitin tutkailla hieman aikaisempia keskusteluita, mutta menee yli niin, että hujahtaa. Sanastoo edes tajunnu noissa keskusteluissa. Eli olis tarpeen hieman maanläheisempi apu. Kysymys kuuluu: [COLOR=blue]mitä kaikkee tarvitsee ottaa huomioon säädettävää alustaa hommatessa?[/COLOR]

    Tällä hetkellä autosta löytyy:
    -Tehtaan iskarit & jouset & kaikki muu rompe kiinnikeitä myöden (ajettu [COLOR=red]35tkm[/COLOR])
    -Vanteina A5 replicat 7.5 x 17" ET 35
    -Renkaat 225/45/17

    Torstaina viän auton webastoasennukseen, jonka yhteydessä vaihdetaan hihna, pumppu, öljyt, suodattimet, akku ja kaikki muu tarvittava.
    Jos saan siihen mennessä hommattua ton KWn sarjan, niin mahdollisesti myös se laitetaan alle.

    Nyt vaan tarvisi saada tietää hieman tosta korkeussäädettävästä alustasta ja sen tuomista uudistuksista / ongelmista. Tarvitsenko tuon KWn lisäksi jotakin muuta? [COLOR=red]Koiranluuta? Tukivarsisarjaa? Kallistuksenvakaajia? Jotakin?[/COLOR] Asiastahan en siis mitään tiedä, joten pakko anella apua fiksummilta. Lukenut vaan jostakin kulmista ja renkaitten väärästä kulumisesta jos ei laita jotakin tai säädä jotakin oikein. Eli mitä tarvii ottaa huomioon tai hommata ton pelkän alustan lisäksi?
    Tarkotus olis todennäköisesti säädättää tota korkeutta aina renkaitten vaihdon yhteydessä... koska uusi lasikuitukorisarja ei tykkää varmaankaan jäämöykyistä / talvesta. Talveksi -20/-20 ja kesäisin -40/-20 luokkaa.

    Tuo KW var.2 ei ole ehdoton, mutta sitä suositteli yksi kaveri ohimennen. Saa toki antaa ehdotuksia tohon alustasarjan valintaan. Yli 1300e en kuitenkaan laita!

    Kiitos taas kaikille, jotka jaksavat vaivautua vastaamaan ^_^

    #2
    "Yksi kaveri"...

    Niin, mutta asiaan. Kulmat menee 90% tod. näköisyydellä ketuilleen, joten alustan asennuksen jälkeen pitää viedä pyöränkulmien säätöö. Mikäli viet AD:lle ;) tai johonkin muuhun pajaan laitatettavaksi, niin ne hoitavat sen sun puolestasi. Radikaaleissa madalluksissa, kun madalletaan paljon, ei vältämättä saada kulmia enää oikaistua ja renkaat kuluu epätasaisesti. Mutta sehän on tööningin perusperiaate, että "ei väliä ajomukavuudesta tai rahasta, kunhan näyttää hianolta".

    Eiköhän noi alustasarjat pitäisi olla, pientä taistelua lukuunottamatta, plug and pray tasoa. Kuitenkin niin uusi auto, että ei pitäisi pultitkaan olla ruostunut kiinni. Kyllähän tuota KW 2 suosittelen vieläkin =) Sen päiväsen hiano sarja!

    -Tossu-

    ps. Mersu vaihdettu Aadiin =) A6 2.5TDi 132Kw -01

    Comment


    • #3
      Jos autossasi ei ole sport-alustaa, niin -20 tiputus vastaa suunnilleen sitä. Eibachin -20 (vai oliko se -30) jousia on ihmiset asennelleet vakio-iskareiden kanssa ja säästäneet pitkän pennin. Miedosti lyhyemmät jouset vakio-iskareiden kanssa toimii, mutta toki lyhentää hieman iskareiden elinikää. Jos joka nurkasta madaltaa saman verran, jää auton keula vähän korkeammalle. Tuota voisi korjata laittamalla madaltavat jousilautaset.

      Jos laitat säädettävän, on siinä toki säätövaraa vielä kun -20mm näyttää silmään liian maasturilta. Asennusvaiheessa kannattaa kiinnittää huomiota säätökierteiden rasvaukseen ja teippaamiseen oikealla tavalla. Kaikista em. asioista haulla lisää.
      Kyllä nyt olis tarkotus tehdä kerralla kuntoon... mitään virityksiä ala tässä asiassa tekemään, kiitos ehdotuksesta eniveis.
      Ja tarkotus olis tosiaan upottaa keulaa kesäsin enempi ja talvella nyt sitten silleesti, että on maavaraa tarpeeksi, mutta silti ei toi keula olis korkeemalla.

      Tosta rasvaamisesta ja teippamisesta luinkin jo tossa etukäteen, se meni perille, kun oli ihan suomenkielellä kirjotettu ;P
      Silti en ala itse moisia juttuja tekemään, vaan viän oikeitten osaajien tehtäväks.
      Viimeksi muokannut pasi_; 21.6.2008, 10:47. Perustelu: Oli sellaista kuraa tuo loppu että läks

      Comment

      Working...
      X