No niin, nyt on sit eibachin pro street s paikallaan. Jonkinlaisen ajomatkan jälkeen oon ainakin tosi tyytyväinen. Ei ole yhtään pintakova, mutta silti tarpeeksi jäykkä. Säätövarat riittää omasta mielestä ainakin, joidenkin mielestä varmaan takapäätä pitäisi saada vielä alemmas mutta itse tykkään lievästä etunojasta enemmän. Kuvankin voisin laittaa vielä tällä viikolla...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Korkeussäädettävän alustan valinta
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiJa helmat& puskimet äkkiä maalaukseen...
Comment
-
Onko quattrossa jotain erityisrajoituksia madalluksen suhteen? Kun eräs myyjä lausui näin:
' Nelivetoja voi madaltaa oleellisesti vähemmän kuin
kaksivetoisia. Syynä on se, että jos vetonivelet joutuvat ns. ylikulmaan
niin niiden vastus kasvaa. Se välittyy keskitasauspyörästöö tietona missä
päässä on pitoa, mikä vaikuttaa voimanjakoon. Eli, on olemassa riski, että
auton nelivetolaitteiston sydän eli keskimmäinen tasauspyörästö
vaurioituu.'
Onko näin?
Comment
-
Periaatteessa se on mahdollista, mutta käytännössä ei. Autoa pitäisi mahdaltaa niin paljon ettei sillä voi ajaa, ja vain toista päätä. Koska jos molempia madaltaa niin tämä oletettu vetonivelien vastuskin on suunnilleen sama. Enkä kyllä tiedä saako niitä niin huonoon kulmaan että sinne tulisi jotain suurta vastusta. Ja millään 40-50 millin madalluksella ei ole mitään ongelmaa.
Comment
-
Kyllähän nelivedoista on yritetty vuosien varrella keksiä kaikenlaista negatiivista, sen omaksi koetun kaksivetomerkin kannattajia ja provoilijoita riittää. Heidänkin siirtyessä jossain vaiheessa nelivetoauton ratin taakse hautautuvat tuollaiset syvällisemmät ja puhtaasti teoreettiset pohdiskelut ajonautinnon alle.
Akselikulma on yleensä hieman "negatiivinen" muuttuessa raskaasti kuormattuna "positiiviseksi". Jos madalluksella menee lähtötilanne nollan tuntumaan tai aavistuksen "positiiviselle" ei sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä. Pitäähän ottaa myös huomioon että vakioalustallakin takapainoisessa kuormauksessa menee tilanne nivelien kulman suhteen erilaiseksi etu- ja takapäässä.
Enemmän kannattaa olla huolissaan pompottelusta ja geometrian muutoksista. Harvalla tulee mieleen että rajummassa madalluksessa raidetankojen kulma muuttuu joustossa enemmän kuin on alunperin suunniteltu, jolloin on joustotilanteita missä aurauskulma on aivan poskellaan.
Comment
-
Vogtland on ihan pätevä, tuossa entisen B5:n kuvat ennen ja jälkeen.http://www.kivelasports.com/01_01_08.jpg, edit_madallusta oli luvattu kaiketi 35mm jossen väärin muista.
Tosin auto on eri mutta ihan näppärä setti. Takaiskarin alalautanen kyllä oli aika heppoisella kiinnityksellä, muuta pahaa sanottavaa ei ole. Iskarit toimi talvellakin pätevästi.
Toi oli se keskimmäinen kolmesta hintavaihtoehdosta.
Comment
-
A4 b5 nyt hommaamassa säädettävää, vaikka aluksi ajattelin että pidän ihan vakiona, onhan tuo liian maasturi ja turhan mukava.
Monenlaisia kokemuksia löytyy foorumin kätköistä. KW:t saa ainakin hyvin kehuja, tosin jotkut sanoo pintakoviksi.
Ite oon päätymässä KW:n variant 2 inox tai Eibachin Pro Street S. Pikaisella ebay vilkaisulla Eibachit on pari satkua halvemmat. Ketkä myy KWta ja Eibachia suomessa?
Comment
-
-
Onkos minkälaisia kokemuksia H&R:n Twintube alustasta mk1 Quattro TT:ssä? Tai Audeissa ylipäätänsä?
Madaltaako minkä verran ja miten säätövarat riittää? Mitenkään sikamatalaksi ei ole tarkoitus madaltaa vaan tällä kertaa koitetaan pysyä maltillisissa korkeuksissa, lähinnä kiinnostaa saako nostettua talveksi kuinka lähelle vakiokorkeutta? Ajettavuus?
Näyttäisi saavan ebaysta 800€ hintaan kotiin kannettuna.
Comment
Comment