Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korkeussäädettävän alustan valinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No niin, nyt on sit eibachin pro street s paikallaan. Jonkinlaisen ajomatkan jälkeen oon ainakin tosi tyytyväinen. Ei ole yhtään pintakova, mutta silti tarpeeksi jäykkä. Säätövarat riittää omasta mielestä ainakin, joidenkin mielestä varmaan takapäätä pitäisi saada vielä alemmas mutta itse tykkään lievästä etunojasta enemmän. Kuvankin voisin laittaa vielä tällä viikolla...

    Comment


    • #32
      No niin, tommonen siitä sit tuli. Huomenna tarvii vaan säätää etupäätä pari milliä ylemmäs...
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Ja helmat& puskimet äkkiä maalaukseen...

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
          Ja helmat& puskimet äkkiä maalaukseen...
          Tulee S-line etupuskin ja takahelma sekä S4-ovilistat piakkoin. Ei kaikkee heti kerkiä...

          Comment


          • #35
            Onko quattrossa jotain erityisrajoituksia madalluksen suhteen? Kun eräs myyjä lausui näin:
            ' Nelivetoja voi madaltaa oleellisesti vähemmän kuin
            kaksivetoisia. Syynä on se, että jos vetonivelet joutuvat ns. ylikulmaan
            niin niiden vastus kasvaa. Se välittyy keskitasauspyörästöö tietona missä
            päässä on pitoa, mikä vaikuttaa voimanjakoon. Eli, on olemassa riski, että
            auton nelivetolaitteiston sydän eli keskimmäinen tasauspyörästö
            vaurioituu.'
            Onko näin?

            Comment


              #36
              Periaatteessa se on mahdollista, mutta käytännössä ei. Autoa pitäisi mahdaltaa niin paljon ettei sillä voi ajaa, ja vain toista päätä. Koska jos molempia madaltaa niin tämä oletettu vetonivelien vastuskin on suunnilleen sama. Enkä kyllä tiedä saako niitä niin huonoon kulmaan että sinne tulisi jotain suurta vastusta. Ja millään 40-50 millin madalluksella ei ole mitään ongelmaa.

              Comment


              • #37
                Kyllähän nelivedoista on yritetty vuosien varrella keksiä kaikenlaista negatiivista, sen omaksi koetun kaksivetomerkin kannattajia ja provoilijoita riittää. Heidänkin siirtyessä jossain vaiheessa nelivetoauton ratin taakse hautautuvat tuollaiset syvällisemmät ja puhtaasti teoreettiset pohdiskelut ajonautinnon alle.

                Akselikulma on yleensä hieman "negatiivinen" muuttuessa raskaasti kuormattuna "positiiviseksi". Jos madalluksella menee lähtötilanne nollan tuntumaan tai aavistuksen "positiiviselle" ei sillä pitäisi olla juurikaan merkitystä. Pitäähän ottaa myös huomioon että vakioalustallakin takapainoisessa kuormauksessa menee tilanne nivelien kulman suhteen erilaiseksi etu- ja takapäässä.

                Enemmän kannattaa olla huolissaan pompottelusta ja geometrian muutoksista. Harvalla tulee mieleen että rajummassa madalluksessa raidetankojen kulma muuttuu joustossa enemmän kuin on alunperin suunniteltu, jolloin on joustotilanteita missä aurauskulma on aivan poskellaan.

                Comment


                • #38
                  Nostetaas taas!

                  Tuo meitin aanelkku olis tarkoitus madaltaa ens kesänä, Vogtland on yks vaihtoehto, taitaa vaan olla harvinaisempi merkki ainakin Audi-käytössä(??).
                  Onkos tuosta merkistä kellään käytännön kokemuksia? Hinta olis ihan ok...Toinen vaihtoehto olis sitte Eibach...

                  Comment


                  • #39
                    Saksan ebaysta alkaa saamaan Eibachin Pro Street S -sarjoja uutena alle 800€. Ainakin A4 B6/8E Avanttiin. Suomessa maksaa kuitenkin yli tonnin.

                    Comment


                    • #40
                      Mulle riittäis kiinteästi madaltava setti, en kuitenkaan jaksa jeesustella sen säädön kanssa...

                      Comment


                      • #41
                        Vogtland on ihan pätevä, tuossa entisen B5:n kuvat ennen ja jälkeen.http://www.kivelasports.com/01_01_08.jpg, edit_madallusta oli luvattu kaiketi 35mm jossen väärin muista.
                        Tosin auto on eri mutta ihan näppärä setti. Takaiskarin alalautanen kyllä oli aika heppoisella kiinnityksellä, muuta pahaa sanottavaa ei ole. Iskarit toimi talvellakin pätevästi.
                        Toi oli se keskimmäinen kolmesta hintavaihtoehdosta.

                        Comment


                        • #42
                          Minkälaisia kokemuksia noista Vogtlandin korkeussäädettävistä? Eibach pro-street s ollut nyt ykkösvaihtoehtona, mutta tuo olisi vähän edullisempi ja jossain kehuttu vähintään yhtä hyväksi?

                          Comment


                          • #43
                            A4 b5 nyt hommaamassa säädettävää, vaikka aluksi ajattelin että pidän ihan vakiona, onhan tuo liian maasturi ja turhan mukava.
                            Monenlaisia kokemuksia löytyy foorumin kätköistä. KW:t saa ainakin hyvin kehuja, tosin jotkut sanoo pintakoviksi.

                            Ite oon päätymässä KW:n variant 2 inox tai Eibachin Pro Street S. Pikaisella ebay vilkaisulla Eibachit on pari satkua halvemmat. Ketkä myy KWta ja Eibachia suomessa?

                            Comment


                              #44
                              Oman KW v1:n ostin futurezilta. Hintaakin sain tingattua alemmaksi, kun sivuutin nettikaupan ja otin suoraan yhteyttä.

                              Comment


                                #45
                                Ainakin Slamit.net myy KW:ta.

                                Comment


                                  #46
                                  K-sport on myös hyvä vaihtoehto mutta ei löytyny tüv hyväksyntää kun itselle ostin viime kesänä. Tiedä sitten nykytilanteesta löytyykö.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Käykö muuten muutoskatsastukseen saksankielinen tuv.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eibach, KW, H&R saa ainakin www.js-tuning.com osoitteesta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Adukka, kyllä käy

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onkos minkälaisia kokemuksia H&R:n Twintube alustasta mk1 Quattro TT:ssä? Tai Audeissa ylipäätänsä?
                                          Madaltaako minkä verran ja miten säätövarat riittää? Mitenkään sikamatalaksi ei ole tarkoitus madaltaa vaan tällä kertaa koitetaan pysyä maltillisissa korkeuksissa, lähinnä kiinnostaa saako nostettua talveksi kuinka lähelle vakiokorkeutta? Ajettavuus?
                                          Näyttäisi saavan ebaysta 800€ hintaan kotiin kannettuna.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X