Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ufojen downgrade tai upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ufojen downgrade tai upgrade

    Olen lueskellut vanhoja topic:jä, enkä suoraan löytänyt haluttua tietoa vaikka näistä on ollut puhetta.

    Eli mitä vaihtoehtoja on Ufo:jen korvaamiselle ja mistä autoista kyseisiä jarruja löytyy? Kuinka paljon sovittamista vaaditaan ja mitä tulisi noin maksamaan? Mitä osia joutunee vaihtamaan?
    Nykyisissä Ufoissa ei ole suoranaisesti mitään vikaa, mutta vanteiden löytäminen on suht työlästä.

    Tiedän Biran, mutta itse en tarvitse mitään ratasettiä, mutta vois olla ok jos kerättäisiin vaihtoehdot yhen topicin alle. Onkohan 200/S4/V8 Ufoissa eroja, ehkä tolpat on erillaisia ja sitä kautta kiinnitykset?

    #2
    Minä aloitin juuri upgrade-projektin hankkimalla 2000 mallisen S4:n satulat. Toiset tuollaiset (tosin käytetyt) on muuten myynti-palstalla vielä tarjolla. Projekti tullee etenemään hyvin rauhallisesti, mutta laitan jo jossain vaiheessa alkutaipaletta projektit-osioon topicin. Seuraavaksi hankintalistalla S8:n 323x30 levyt (S4:n levyjen offset ei käy) ja noihin satuloihin palat. Sitten ei kai muuta isompaa tarvitakaan. Olen antanut kertoa itselleni, että tuo on bolt-on paketti. Tolpan päästä joutunee leikkaamaan jotain pois, mutta mitään sovittimia ei tarvita. Kunhan saan tavarat kasaan, ajattelin kiikuttaa ne auton kanssa LMS:lle ja antaa osaavien tehdä homman, kokemusta pitäisi olla juurikin tuollaisen paketin istuttamisesta UFOjen tilalle. Toteutus mennee ensi kevääseen, koska päivityksen jälkeen tarvitaan 17" vanteet. Talvipyörät on nyt 16" aluilla ja kukkaro sanoo, ettei ensi talveksi hankita vielä uusia.

    Comment


      #3
      Harmi kun tuo LMS on niin kaukana. Pari vuotta Uudessakaupungissa asuneena tullut ajeltua tuosta ohi muutaman kerran. Ihmettelin silloin, että mikäs pulju tuo oikeen on. Sillon tosin mulla oli vielä se Silvia.

      Comment


        #4
        Hannu jo aika hyvin kertoikin oleellisimmat. Noita myöhempien audien 4-palaisia (2-mäntäisiä) ns HP-2 jarruja noiden ufojen tilalle saa varsin helposti. Levyksi 314x30 tai 323x30, satulasta riippuen.
        Paloja noihin alkaa jo lopulta saamaan muualtakin kuin VAGlta esim. Mintexin tai Remsan valmisteena.

        Comment


        • #5
          Noista jarruista oli niin paljon kysyntää, että 323x30 levyjä ja paloja olen lupaillut toimittaa, kesälomareissulta kesäkuun lopulla ainakin noille jotka ovat jarrut minulta ostaneet. Jos muita halukkaita löytyy voihan niitä tuoda useampiakin.
          Epäselvyyttä minulla on vain mitkä levyt ko. tarkoitukseen käyvät, noilla mitoillahan löytyy ainakin kahta eri mallia

          Levyt + palat 220?/pari
          4D0 615 301 A etujarrulevy S6plus quattro
          4D0 615 301 J etujarrulevy A/S8 323x30

          Comment


            #6
            Kumpi vaan käy, koska ovat kaikin puolin samoilla mitoilla.

            Comment


            • #7
              Mitenkäs tuo nyt on tarvitaanko tosiaan 17" vanne koska A8:siin löytyy nimenomaan 16" aluvanteita
              jotka ovat tarkoitettu talvirenkaille.

              Vanne 4D0 601 025 AA 7 JX16H2 ET42 5/112
              Vanne 4D0 601 025 M 7 JX16H2 ET42 5/112

              Comment


              • #8
                Mulla HP2:set ja talvivanteet 16" et 35. Mahtuu ok. Jos sitä halusit tietää.

                Comment


                  #9
                  Mutta C4:ssa nuo ovat 314x30 levyllä, jota myös vanhemmissa kaseissa on käytetty. Eli jos otetaan neuS4:n satulat (321x30 levyiltä) ja pistetään ne 8:n 323x30 levyille niin uskaltaisin epäillä että ei välttämättä 16" vanne enää ympärille sovi. Kokeillut en ole.

                  Comment


                  • #10
                    Selailin tuossa Ebay:ta ja kyllä sieltäkin löytyi
                    A8 16" vanteita.
                    Ebay_A8

                    Comment


                      #11
                      Onhan niitä, useita nähnytkin olen.

                      Comment


                      • #12
                        Tätä jos uskoo niin käy 16"

                        http://www.audiworld.com/model/a8/03/03a8.pdf ( Huom PDF )

                        Tuon mukaan -03 mallinen A8L 323x30 levyt niin voi olla
                        "Rundloch" 7.5Jx16" polished alloy wheels

                        Comment


                          #13
                          voin olla hiukan tyhmä, mutta...
                          miten tuo levyn koko tuohon vanteen mahtumiseen vaikuttaisi, koska satula tulee pysyy kuitenkin samassa kohdassa?
                          Vai, onko uudemmassa ässässä nuo HP2:set suuremmat ulkomitoiltaan tms?

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä 16" vanne riittää S4:n satuloille, levyt eivät satulan paikkaan vaikuta millään lailla, satula ottaa useimmissa vanteissa vanteen puoliin kiinni, alkuperäisellä S4 17" vanteella satulan ja puolan väliin jää uudella palalla ja levyllä noin 2mm. 323x30 voisi käydä paremmin, jos satulan etäisyys on sama kuin uudemmassa S4:ssä, pienemmällä levyllä pala ei osune levyn kitkapinnan keskelle?

                            Comment


                              #15
                              Jotta isompi levy mahtuu satulan ja navan väliin niin kyllä ainakin minun nähdäkseni satulaa täytyy ulommalle kehälle siirtää. Tässä tapauksessa kyse on kuitenkin vain n. 3,5 millistä ((321-314)/2) eli ei välttämättä mikään kriittinen mitta mutta voi kuitenkin aiheuttaa sen että ainakaan kaikki 16" vanteet eivät tuon ympärille välttämättä mahdu.

                              Comment


                                #16
                                UFO->HP2 päivitys on nyt aloitettu...
                                Ei ole ihan niin helppo homma kuin on annettu ymmärtää.

                                Ylimmäinen UFO-satulan kiinnike oli helppo ottaa pois jotta satula istuu, mutta sitten tuli ongelmia... onneksi vain vähän. ;)

                                S4:n napa on vaihdettava S6:n vastaavaan, koska ET:ssä on eroa ilmeisesti 1mm-1,5mm.
                                Myös navan halkaisija on S6:ssa pienempi... S4:n navan varmaankin pystyy sorvailemaan sopivaksi. Satuloiden pultit vaihdettava myös isompiin (12mm->14mm) jolloin kierteet joutuu tekemään tolppaan uusiksi.

                                muuten taitaa olla ihan plug`n`play... :)

                                Comment


                                  #17
                                  Eikö löydy levyä sopivammalla ET:llä ettei tarvitsisi napoihin kajota?

                                  Comment


                                    #18
                                    vaihdan nuo S6:n navat mitkä on "hyllyssä".

                                    E: eipä ratkaisekkaan koko ongelmaa. Levyn saa pyörimään mutta vielä on 2mm sivussa...
                                    eipä kannata pelkkää napaa vaihtaa kun laakeritkin kustantaa jonkun verran... joten mistä levyt???
                                    nykyisissä levyissä on audin numero 4D0 615 301J, mistä nuo ovat (A8)?

                                    tuossa kuva S6 navalla kasattuna, lähellä on.

                                    http://personal.inet.fi/koti/jyppe/jarrut.jpg

                                    ps. joo joo, on teinit... :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Aivan pakko. Kirkkaampaa punasta ei tainnut olla saatavilla? ;)

                                      Pian on aivan pakko ruveta suunnittelemaan tuota jarrumuutosta, mutta eka pitää ostaa SVS:n subbari kotiin. Asiat tärkeysjärjestykseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        4D0 615 301J
                                        Audi A8 99-03
                                        VW Phaeton 02-03

                                        Comment


                                          #21
                                          uskaltaako tuon levyn jättää vähän toiseen reunaan? Sinänsä tuo ei haittaa koska satula keskittyy siihen kyllä, mutta onko väli liian pieni esim kiviä yms. shittiä ajatellen?

                                          E:Vertailin tuolta brembon sivuilta noita vanhemman A8 314mm levyn mittoja noihin.. et on sama.
                                          Marsun levyissä kasvaa et aika hurjasti joten nekin on pois laskuista.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä minä ainakin sen noin uskaltaisin jättää.

                                            Comment


                                              #23
                                              Perskeles... siellä ne nyt lepää!

                                              Levykin tuli justiinsa satulan keskelle.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mistä saa Teräspunos jarruletkua, tekeekö joku firma suomessa? Joskus muistaakseni ollut puhetta asiasta mutta en löydä mistään juttua asiasta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuolta saa katulaittomia rakennusosia varsin sopivin hinnoin:

                                                  http://www.lautamakimotorsport.fi/

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nonni, eka yritys päivitykseen tehty. Valitettavan huonolla menestyksellä. Nuo B5 Ässän satulat vielä yhden kiinnikkeen poistamalla menisi, mutta levyt ei istu. Väärä offset ja muutenkin hiukan eroja. Mulla oli kahdet levyt, 314 ja 323, ja näyttäisi vähän siltä, että nuo 323:t ei mahdu satulan alle, joten homma voisi edetä noilla 314:lla rei'itetyillä.

                                                    Vaihtoehdot: Toiset levyt, joissa offset ja halkaisija (napaan) kohdillaan. Silloinkin satulan ja levyn sovitus vaatii melkoista vääntöä. Toisena vaihtoehtona S6:n tolpat. Niihin nuo minun palikat ovat (tai pitäisi olla, pitihän ne olla jo nyt) bolt-on, samaten nuo tolpat vanhojen tilalle.

                                                    Mistähän ja mihin hintaan tuollaiset tolpat voisi löytää? Mistäs Jyppe hankit omasi?

                                                    Rojekti menee nyt vähäksi aikaa hyllylle. Saapahan ajella ensi talven noilla vanhoilla talvivanteilla ja -renkailla. 16" vanteet riittänee uusillekin jarruille vanteen mallista riippuen. Noihin nykyisiin tarvitaan 15 millin levikepalat ettei ota UFOjen levyyn kiinni.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tolpat moddasin omista vanhoista tolpista, joihin vaihdoin S6 navat. Levyt ovat -03 A8:sta ja ilmeisesti juurikin nuo 323mm.
                                                      Noissa S4:n ja S6:n navoissa on offsetissä pieni ero... hermot meinasi itselläkin mennä kun ei meinannut ensin onnistua millään.

                                                      Nyt olen ajellut ihan menestyksekkäästi useamman tuhat kilometriä noilla HP2+323mm yhdistelmällä ja ei voi kun kehua ufoihin verrattuna, mutta sehän on selvä.


                                                      E:johonkin olen muuten kirjoittanut ohjeet tuohon päivitykseen.. en vaan muista että tännekö vai irssiin?!

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X