Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 Passatin takaiskarien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 Passatin takaiskarien vaihto

    Ensin offtopic: Selailin muitakin VAG sivustoja ja totesin että kyllä tämä Audifinns on kyllä omaa luokkaansa. Ei sillä että muut olisivat huonoja, mutta täällä näkyy se sama premium juttu kuin mikä tuntuu autossakin. Siispä volkkarin omistajanakin tulen kiusaamaan teitä ;=).

    Ja sitten itse aiheeseen. Takaiskarit on loppu. Mistään ei löydy korjauskäsikirjaa joka käsittelisi sekä riiseliä, että nelikko varianttia joten sellaista ei ole tullut hankittua, joten kysymys kuuluu: Minkälainen homma em. vaihtotyö on suorittaa? Tarviiko tukivarsia irrottaa jne.?

  • #2
    4motion...hmm...Audiworldin foorumilla on hyvät ohjeet S4:n alustaremppaan, josseivät ne päde niin sitten on hiljaista =)

    http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml
    Ja kun otat sen 28 pois linkistä, löytyy kymmenkunta alustaremppaa käsittelevää topicia.
    edit_ olikin .html eli tässä http://www.audiworld.com/tech/wheel.html

    Nuo korjauskirjat harvemmin käsittelevät nelikkoja, Bentley-opas varmaan käsittelee, maksanee vajaan satasen.

    Comment


    • #3
      Eipä äkkiseltään osunut silmään noista audiworld:in sivuilta nelikko farkun ohjetta. Olisko samanlainen sedanin kanssa? Bentley ei tunne riisseliä.

      Comment


      • #4
        juu,noissa on avantissa ja sedanissa tietääkseni täysin samanlaiset, eli tolpan saa pyöränkotelon puolelta kokonaan irti.
        eli tuollain, kuva by okkim

        Comment


        • #5
          Kyllä on samanlaiset, itseasiassa kuvassa olevat iskarit olivat alunperin sedanissa.

          Comment


            #6
            Helppo on irroittaa tuo tolppa roippeineen, vaikka eka oudolta saattaa näyttääkin.
            Ei monen pultin takana irroitus ole, onneksi.

            Comment


            • #7
              Niinhän se edessäkin kannattaa tehdä, että koko tolppa "ufolevyineen" irti, siis se lautanen missä ylätukivarret sojottavat.
              Helpommat pultit irroittaa, ja muutenkin saa paremmin mallattua paikalleen, tämä siis ot informaationa...Okkim siitä paketista on kuvaakin viljellyt.

              Comment


              • #8
                Kyllä se tuo 4motion passatin peräpää on aika veemäinen vaihtaa. Itse yritin "halpahallin työkaluilla ja omilla käsillä", ei tullut mitään.

                Vein sen sitten pajalle laitettavaksi, tulipahan kunnolla laitettua. Asentaja vaan tuumas, että ei se tuo peräpää ollut kovin mukava vaihdettava.

                Tiedä sitten, kai ne on vähän erilaia nuo Audin ja volkkarin takapäät?

                Comment


                • #9
                  Mun mielestä pasaatissa oli kaksi päällekkäistä tukivartta ja kolmas pitkittäin. Iskarin yläpää menee jonnekkin sisälokarin yläpuolelle, joten en nyt tiedä tapahtuuko irroitus ylä- vai alakautta.

                  Toni, mikä nosti tien pystyyn?

                  Comment


                  • #10
                    Tietääkö kukaan mitä eroa on iskareilla 3B9 513 031 L ja 3B9 513 031 K?

                    Comment


                    • #11
                      L on korvannut sittemmin K:n.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia Aki! Tiesit jotakin mitä Bogen nettisivu ei tiennyt!

                        Comment


                        • #13
                          Iskareiden vaihto onnistuu 4motion variant Passattiin aika helpolla.
                          Pystyy tekemään kokonaan lokarin puolelta, joutuu irrottamaan kallistuksen vakaajan että saa vaihdettua.

                          Comment


                          • #14
                            Heiskanen; kai se nousi se oma kykenemättömyys ja uskon puute esiin, ja homma jäi vaiheeseen.

                            Mutta itse alustasta tuli kyllä nyt hyvä. (kw var1)

                            Comment

                            Working...
                            X