eli vannekoko 18*7,5 ET42 ja rengastus 2kpl 215/35/18 ja 2kpl 225/40/18. autossa ufot ja auto on vm.1992 S4
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
mahtuísko s4:seen seuraavanlainen rengastus?->
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Mahtuu kyllä, mutta renkaiden kehät on sen verran erikokoiset, että saattaapi tehdä quattrolle kipeää ja nuo 215/35 on muutenkin liian pienet. 225/40 18" vastaa alkuperäistä rengaskokoa, ja itse ainakin laittaisin tuon kokoiset joka kulmaan.
Ja nuo UFOt asettavat aika suuria rajoituksia vannekauppoja tehdessä.
-
jep eipä tullut ajateltuakaan tuota neliveto hommaa. eli tuo ET ei ole ongelma edes ufojen kans ja saahan niitä levityspaloja jos tarttee.
Comment
-
En tiedä vakioista, mutta monesti tuntuu taulukoissa olevan ässälle ET40. Mulla on 8x17 ET40 vanteella 245/40 ja tilaa jäisi vielä isommallekin renkaalle.
Comment
-
Ei varmana mene et42 s4:ssakaan tai ehkä just ja just. et38 7" ottaa jo kiinni ufoissa.
Comment
-
Ok. muodolla on väliä. Suorapuolainen 7" et38 ottaa jo kiinni. Ainakin mulla on näin ja piti laittaa 10mm spacerit väliin. Olis voinu olla 15mm, mutta eipäs tolla väliä. Talvivanteet on pyöreäpuolaiset, ja siellä on kyllä tilaa. Tuo 7.5":n et42 vaan kuulostaa niin pirun isolta, että näyttääkö enään auton alla hyvältä?
Comment
-
joo eli kannattaako kyseinen koko unohtaa vai saisko noilla spacereilla korjattua tilannetta yhtään.
Comment
-
Spacerilla (tai mitä ne on suomeksi, sovitelevyt?) saa et:tä muutettua pienemmäksi kyllä. 10mm tai 15mm levyillä ollaan jo 32 tai 27et:ssä. Eikä niistä ole haittaa noissa mitoissa vielä kunhan vain hankkii jämptit tai teettää kuten itte tein. On meinaan niin jämptit ettei paremmat voi olla :) Liian paksut voi aiheuttaa laakereille nopeen kulumisen. 7.5" on aika normaali sellanen et35 joten ei toi paha olisi vielä.
Ei välttämättä kannata unohtaa jos on edulliset, toisaalta katsastussetä ei välttämättä tykkää noista levyjutuista.
Comment
-
mutta ei se katsastussetäkään niitä välttämättä ufojen takaa huomaa :). Missäs hinnoissa nuo spacerit liikkuu? voiko vanhoista jarrulevyistä sorvata sopivat paksuus passais ainaki melko hyvin. 2 rengasta joutus ostaan uutta ja sitten paketille tulis hintaa n. 1k?. jäis vielä 2 hyvää 215/35 ratasta. Hinnasta saa kommentoida, kerrankin! Kromivanteet kyseessä.
Comment
-
Itse muutoskatsastin levityspalojen kera renkaat. Ei valittanut mitään.
Itse teetätin ilmastointi vai olikos se viemäreihin tulevista laipoista jotka ovat ruostumatonta terästä. Hintaa tuli 20 euroa 4kpl:lle. Tosin oli tuttu sorvarikin. Mulla on sorvattu Marsun keskiölle ne palat ja käytän siis Marsun soviterenkaita.
Comment
Comment