Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 syö eturenkaat sisäreunasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 S6 syö eturenkaat sisäreunasta

    Kahteen kertaan on ollut kulmat säädettävänä mutta aina vaan sama jatkuu, eli eturenkaat kuluu sisäreunoista. Missään ei ole väljää. Tuli mieleen, että ovatkohan säätäneet kotteron A6:n säädöillä tai jotain? Ilmeisesti jotain eroa pitäisi säätöjen osalta olla. Minun tietääkseni alusta pitäisi olla vakio S6. Osaako joku kertoa mitä kulmien pitäisi olla?

  • #2
    Tässä arvoja etuakselille (kaikki nelivedot, paitsi S6 Plus). Ensimmäinen arvo on näille:
    - Standard running gear (1BA)
    - Self-levelling suspension (1BG)
    Seuraava arvo on tälle:
    - Sports running gear (1BE)

    Mitä 1BA:lla ja 1BE:llä on eroa, ja onko ässässä aina tuo 1BE, sitä en tiedä.

    Toe per wheel (no pressure)
    + 7' ±5'
    + 7' ±5'

    Overall toe (no pressure)
    + 15' ±10'
    + 15' ±10'

    Camber

    - 40'+35'/-25'
    - 50'+35'/ -25'

    Camber (vehicles with 98 kW 5-cylinder engine and 103 kW 4-cylinder engine/16V)

    - 40'+35'/-25'
    - 50'+25'/ -35'

    Camber (vehicles as of 169 kW Audi S4, S6, S4 4.2 and S6 4.2)

    - 40'+35'/-25'
    - 50'+20'/ -40'

    Maximum permissible difference between the two sides
    max. 30'
    max. 30'

    Toe-out on turns at 20 degrees.
    - 1° 10'*±30'
    - 1° 10'*±30'

    Castor (non-adjustable)
    + 55'*±40'
    + 55'*±40'

    Maximum permissible difference between the two sides
    max. 1°
    max. 1°
    Itellä samaa vikaa että eturenkaat kuluu sisänurkista.
    Viimeksi muokannut Jouni_K; 26.5.2008, 21:23.

    Comment


      #3
      1BE on Urässän vakio alusta. Joitakin yksilöitä on silti lähtenyt tehtaalta normialustalla. 1BE on pikkaisen matalampi kuin "vakio" traktorikorkeus c4 mallissa.

      Varsinkin jos autoa on madallettu, ei enää tolpan yläpäässä riitä "camber-platessa" säätövarat renkaan pystyyn nostamiseen.

      Comment


        #4
        Jos sulla Jouni on samaa vikaa niin kulmatko on kunnossa? Onko siis ominaisuus? Paljonkohan muuten mahtaa olla korkeus tuossa 1BE vakio alustassa?

        Comment


        • #5
          Joskus käy tosiaan niin, että etutolpissa loppuu säätövarat, vaikka kaikki palikat on tehtaan asentamaa ja autoa ei ole kolaroitu. Valmistuksessa nyt vaan on toleransseja ja joskus tehtaallakin on maanantai...
          Omassa ässässä toinen etutolppa ei mene pystyyn, vaan jää ylhäältä pari milliä vajaaksi, eli jää sisään päin kallelleen. Noin pieni poikkeama ei ainakaan ko. autossa aiheuta mitään ongelmia. Eniten ajoon ja kulumiseen taitaa vaikuttaa auraus.

          Comment


          • #6
            Jos sulla Jouni on samaa vikaa niin kulmatko on kunnossa?
            Nojoo, auraus oli ±0' eli vain hieman ohjearvojen ulkopuolella (sittemmin korjattu oikeaksi). Camberia ei ole mitattu, mutta itsestä tuntuu ettei se voi olla millään niin paljon pielessä että se renkaita noin kuluttaisi. Renkaat ei nimittäin ole kuluneet keskeltä juuri mitään, mutta sisänurkissa on enää milli-pari pintaa. Jotenkin tuntuu että jossain täytyy olla väljää ja pyörät kääntyy veto päällä haritukselle, tai jotain, mutta missä se väljä sitten olisi...

            Comment


              #7
              alatukivarren ja kallistuksenvakaajan välisissä puslissa, ex urssissa huomasin että vaikka puslat olivat ehjät niin käytös rauhoittui huomattavasti uusimalla noita puslia kohtuu säännöllisesti.
              Ovat todella kalliitakin, muutaman eken per puoli.

              Comment


                #8
                Noi puslat tuli just viime viikolla vaihdettua ja renkaat menee uusiksi tämän kesän aikana, joten sitten nähdään vieläkö kuluu samasta paikasta.

                Comment

                Working...
                X