Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen

    Tuli vuosikatsastuksessa vastaan moinen ongelma B6 korisen A4 kanssa. Kyseessä siis etuvetomalli. Oli merkkitietoinen katsuri ja löysi välystä takaata kallistuksen vakaajan kiinnityksestä kummaltakin puolelta, parina aikaisempana katsastuskertana en ole huomannut edes noita tarkistettavan ?
    Onko kovinkin yleistä tuo B6 etuvetojen kohdalla ?
    Ihmetyttää vain moinen kun autolla ei ole ajettu edes 100tkm vielä eikä alustaan ole vaihdettu tietääkseni vielä aiemmin mitään osia ei eteen eikä taakse.

    Auto menossa Audi Centeriin tsekkaukseen viikon päästä, mutta olisi mukava tietää etukäteen kuinka yleinen ongelma tuo on ja miten asiaan on marmorilla suhtauduttu (huoltoneuvojan mukaan "onhan noita muutamia vaihdeltu").

    Mitään haittaa en ole tuosta huomannut eikä edes kolise mitenkään, katsastuskin on kaiken lisäksi hyväksytty, mutta kehotuksen laittoi asiasta.
    Käsitin että väljää olisi kallistuksenvakaajatangon yläpäässä ja mitä ETKAA selailin päädyin siihen että kyseessä on mitä ilmeisemmin pelkkä vajaan kympin maksava kumipusla (katsuri puhui pallonivelestä...olikohan ihan hatusta vedetty ?).

    #2
    Taitaa olla suht erikoinen vika kuten arvelinkin jo itsekseni, täytyy pyytää vastausta tehtaalta ensi viikon "huollon" jälkeen.

    Comment


      #3
      Auto kävi Centterissä ja koiranluuthan siellä oli menneet väljiksi pallonivelten osalta.

      Pyysin tekemään "vikailmoituksen" osista tehtaalle, koska itse olen sitä mieltä että tälläisten osien tulisi kestää vähintään 100tkm ajoa. Katsotaan mitä ovat mieltä, mutta ei toivota liikoja...

      Alusta parani mielestäni selkeästi ajossa, joten kyllä siellä ihan selkeätä väljyyttä varmaankin sitten oli. Jämäkämmän oloiseksi muuttui ja pienet "vibrat" tuntuivat myös kadonneen koko käytettävältä nopeusalueelta (0-120 km/h).

      Comment


      • #4
        Kyllähän nuo kallistuksenvakaajantangot on ihan kulutus tavaraa. Todennäköisesti ovat nauraneet sisäänpäin kun olet puhunut tehtaalle valittamisesta...:)

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Rubu Näytä viesti
          Kyllähän nuo kallistuksenvakaajantangot on ihan kulutus tavaraa. Todennäköisesti ovat nauraneet sisäänpäin kun olet puhunut tehtaalle valittamisesta...:)
          Eipä tuntunut naurattavan kyllä, tuntui kyllä ettei homma meinannut luonnistua kun ei kukaan tuntunut osaavan edes tehdä kyseistä "vikailmoitusta". Alunperinhän tätä ehdotettiin puhelimessa jo aikaa kysyessäni kun tiedustelin onko normaalia ja kuinka yleistä, tiedä sitten...

          Comment


          • #6
            Joka tapauksessa ei tuohon kulumiseen liity minun mielestä mitään mystistä, osilla on tietty kestoikä ja sinun auton osalta se ikä tuli nyt vastaan.
            Monessa muussa autossa noita samoja osia on vaihdettu jo repullinen noihin kilometreihin.

            Comment


              #7
              koiranluuthan siellä oli menneet väljiksi pallonivelten osalta
              Eikös B6:ssakin nuo koiranluut ole myös puslilla niinkuin uudemmissa B5:ssa? Askel taaksepäin jos ovat taas palloniveliin palanneet. Kyllähän noita pakkaa menemään kaikista, oli auto minkä merkkinen tahansa.

              Comment


              • #8
                Itsellä sama ongelma ja tuli juuri katsastuksessa ilmi. Paljonkohan tuon vian korjaaminen maksaa merkkiliikkeessä, vai pystyykö noita ite korjailemaan?

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Ksoze Näytä viesti
                  Itsellä sama ongelma ja tuli juuri katsastuksessa ilmi. Paljonkohan tuon vian korjaaminen maksaa merkkiliikkeessä, vai pystyykö noita ite korjailemaan?
                  Osineen hieman yli 200 euroa oli Audicentterissä pari vuotta sitten.
                  Miksei noita nyt itsekin vaihtaisi kunhan on vaan nosturipaikka missä tehdä.

                  Comment


                    #10
                    Ei siihen nosturia tarvita, pyörä pois, vanha osa irti ja uusi tilalle. Pyörä kiinni ja kovaa ajoa.

                    Comment

                    Working...
                    X