Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus narisee kovaa, typ44

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaus narisee kovaa, typ44

    Kyseessä Audi 100 typ.44 2.0 85vm. automaatti

    Hammastangon vaihdon jälkeen kuuluu kova natina ja rätinä ratin alta. Paikallaan kun kääntää rattia sen verran ettei pyörät vielä liiku, niin tuntuu kun ratti rahisee jotakin vasten. Se tulee jostain ratin ja hammastangon liitoskohdan välistä? Ekalla koe ajolla ei narinaa ollut, mutta nyt ilmennyt pahana.
    Kenelläkään mitään ideaa? Jokin ottaa kiinni.

    Toinen "vika", moottoripesun jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousivat. Onko vain heikko liitos vai menikö jokin kenties rikki?

  • #2
    Liikkuuko ratti, jos sitä painaa eteenpäin?

    Pesujen aiheuttamista häiriöistä pääsee eroon lopullisesti käyttämällä liittimissä esim. Boschin Di-electric grease/compound -töhnää. Lötkössä ei nyt mitään tuon kummallisempaa pääse tapahtumaan, mutta KE-Jet-vehkeissä täytyy hieman kuivatella ennen kuin käy kunnolla.

    Comment


    • #3
      Painoin rattia eteen päin ja se meni n. 1-2cm eteenpäin ja sen jälkeen kääntyili ilman mitään ääntä. Mutta heti kun painamisen lopetti, ratti tuli takaisinpäin ja kääntäessä taas rahisee.

      Comment


      • #4
        Pyydäppä kaveriksi joku painamaan rattia alaspäin samalla, kun kiinnität rattiakselin uudemman kerran. Ei kuulu painaessa liikkua yhtään ja rahina johtuu siitä.

        Arvaatko mistä tiedän? :)

        Comment


        • #5
          No niin se täytyy olla! Heti kaverille soittoa! :D

          No mistäs tiedät? taitaa olla ollut joskus sama vika :D

          Comment


          • #6
            Mikään vika - ihan itseaiheutettu ominaisuus :)

            Comment


              #7
              Itseasiassa säätö pitää tehdä liikkeen puoleen väliin, nimittäin mielestäni ratissa kuuluu vähän olla joustovaraa sisäänpäin.

              Comment


              • #8
                Juuri tuon takia jätin itsekin ensialkuun noin 5mm liikevaraa, mutta alkoi myöhemmin ratti natisemaan. Muistelisin myös ettei alunperin ratissa ollut mainittavasti liikevaraa (<1mm) eikä sitä toisessakaan lötkössä ollut.

                Comment


                  #9
                  Rattiakseli voi ottaa myös suojaputkeensa kiinni, siis jos suojaputki on päässyt siirtymään kiinnikkeissään.

                  Comment

                  Working...
                  X