Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 välys tukikumeissa/alustassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 välys tukikumeissa/alustassa?

    Aloitetaan siitä, että auto on etuvetoinen.

    Vika ilmenee esimerkiksi silloin kun kiihdytyksen jälkeen nostaa jalan kaasulta, niin autossa tuntuu isohko nytkähdys ja kolahdus. Ja sama ilmiö toistuu jos painaa heti kaasua perään.

    Auto on katsastettu maaliskuun lopulla, eikä puslissa pitäisi olla väljää... Tosin auto on mielestäni vähän levoton ohjattava.

    Jääkö vikavaihtoehdoiksi paljon muuta, kuin moottorin tai vaihdelaatikon tukikumit?
    Viimeksi muokannut smasa; 15.5.2008, 14:34. Perustelu: typoja

    #2
    Mulla oli b5 samanmoinen ongelma aikoinaan. Korjaantui kun vaihdoin kaikki tukivarret eteen.

    Comment


    • #3
      Sikäli vain outoa, että katsastusinssi ei huomannut missään nivelissä yhtään välystä.

      Comment


        #4
        Kylläpä nuo mulla ainaki kolisi vaikka meni katsastuksesta läpi. En toki varma oo et niistä johtuu äänet.

        Comment


        • #5
          Omassani lievästi levottoman tuntuinen ohjaus korjaantui kun vaihdoin kaikki nivelet eteen. Vaihdon jälkeen auto kulkee juuri sinne mihin näyttää.

          Kolahdus viittaisi siihen, että siellä jokin moottorin tukikumi on lopuillaan. Mutta ääni saattaa tulla myös etupään nivelistä. Lähtisin selvittämään ensin niveliä. ei katsastuksessa mullakaan huomattu mitään väljää, vaikka oikein tivasin etsimään. kolahduksia kuitenkin kuului ja kun otin nivelet irti oli niissä muutamassa huomattavaa välystä.

          Comment


          • #6
            Omassa B5:ssa kolahtelut lähti, kun vaihtoi taaemman alatukivarren ja meni katsastuksestakin läpi kahdesta samoilla kolinoilla...tai olisi mennyt, mutta väljää löytyi, kun käski etsimään.

            Tuohon kaasun noston jälkeiseen elämöimiseen itsellä löytyi lääke kun tarkastutin kaikki tukikumit ja loppujen lopuksi putkiston kiinnitystä paranneltiin...ei ollut toki vakioputkisto.

            Liikkuuko sulla vaihdekeppi kaasunnoston ja painalluksen jälkeen, itsellä ainakin liikkui, joka kyllä viittaisi moottorin/vaihdelaatikon tukikumeihin...yksi asentaja sanoi, että etummainen tukikumi, siis moottorin keulan puolimmaisin antaa liikaa elämisvaraa.

            Lisäksi eroa elämisessä huomasi talvikumeilla ja kesäkumeilla...johtuu varmaan talvikumien isommasta profiilista.

            Comment


            • #7
              Kiitokset kommenteista/neuvoista.

              Minäkin pyysin inssiä olemaan erityisen tarkka välysten kanssa.

              Vaihdekeppi tosiaan liikkuu vähän vedätyksen ja noston välillä. Ehkä noin 1cm verran.

              Pitänee pistää harkintaan mitä tekee.
              Yhtenä vaihtoehtona olisi vaihtaa itse kaikki tukikumit ja tukivarret. Ei ainakaan tarvitsisi miettiä miten viikonlopun viettäisi, ja saisi ohjauksenkin toivottavasti samalla kuntoon. Audiworldissa oli oikein ohjeetkin molempiin toimenpiteisiin.

              Toinen vaihtoehto olisi viedä auto johonkin "oikeaan" huoltoon jossa saisivat vaihtaa rikkoontuneet/väliintyneet osat. Kokonaiskustannukset taitavat molempien välillä olla samaa luokkaa, joten taidanpa käydä sotkemassa käteni.

              Comment


              • #8
                Onko vikaa selvinnyt nytkähdykselle? Olen vaihtanut alustaan koiranluut, toiselle puolelle taaemman tukivarren ja toiselle puolen etummaisen tukivarren. Tuntuu ettei olis nivelistä kiinni.. Katsoin niin toinen moottorin kannatin tyyny oli omastani ainakin ihan pirstaleina ja se vain liikkui moottorin mukana.. moottori heiluu mulla ja tekee sen nytkähdyksen autoon ja tosiaan teki myös lommon jopa konepeltiin. Oisko ehotuksia?

                Comment

                Working...
                X