Profiilin autossa vähän täristysongelmia. Eli kuten tuossa audi-huolto -threadissa kerroin oli huollon jäljiltä auton käytös muuttunut levottomaksi. Ratti ja auto täristi selvästi enemmän kuin aikaisemmin. Lopulta sitten todettiin rengasliikkeessä, että 3 neljästä vanteesta oli jonkin verran kieroja. Ajattelin tietenkin, että tämän täytyi olla se todellinen tärinän aiheuttaja.
Nyt sitten laitoin samoille kumeille, Falken FK-452 235/35/19, joilla ajettu noin 2000km, uuden vannesarjan, jotka samainen rengasliike totesi luonnollisesti täysin suoriksi rengastöiden yhteydessä. Alkuun tuntuikin, että kaikki tärinät ovat lopullisesti kadonneet, mutta nyt eilen huomasin että vieläkin tietyissä nopeuksissa tärisee.
Eli auto täristää oudosti jo noin 40km/h nopeudessa. Esim. siten, että vaikka ajettaisiin aika hyväkuntoista tietä istuessani pelkääjänpaikalla, huomaan selvästi kuinka auto täristää penkkiin asti. Sen sijaan sitten esim. kun ajetaan 130 km/h moottoritiellä, niin auto menee kuin juna eikä täristä pätkääkään mistään. Tärinä ei tunnu niin paljoa suhteessa ratissa kuin itse korissa. Eli tuntuukin, että alhaiset nopeudet ovat pahimmat. Ja sitten taas mitä enemmän nopeutta, sen vakaammin menee.
Mietinkin tässä vaan, että voiko syynä olla joku muu kuin renkaat ja/tai vanteet? Uudet vanteet ovat olleet alla vasta 5 päivää, ja ainoastaan kerran on tullut edes vähän kovempaa semmoiseen poikittaissaumaan, mutta ei tuollaisen pikkutärskähdyksen mielestäni pitäisi aiheuttaa vielä yhtään mitään. Jos taas on niin, että joka ikinen pienikin epäkohta tiessä rikkoo aina vanteen, niin johan on. Vanteet ovat RVS:n valmistamat replicat, 8x19 tuumaa.
Nyt sitten laitoin samoille kumeille, Falken FK-452 235/35/19, joilla ajettu noin 2000km, uuden vannesarjan, jotka samainen rengasliike totesi luonnollisesti täysin suoriksi rengastöiden yhteydessä. Alkuun tuntuikin, että kaikki tärinät ovat lopullisesti kadonneet, mutta nyt eilen huomasin että vieläkin tietyissä nopeuksissa tärisee.
Eli auto täristää oudosti jo noin 40km/h nopeudessa. Esim. siten, että vaikka ajettaisiin aika hyväkuntoista tietä istuessani pelkääjänpaikalla, huomaan selvästi kuinka auto täristää penkkiin asti. Sen sijaan sitten esim. kun ajetaan 130 km/h moottoritiellä, niin auto menee kuin juna eikä täristä pätkääkään mistään. Tärinä ei tunnu niin paljoa suhteessa ratissa kuin itse korissa. Eli tuntuukin, että alhaiset nopeudet ovat pahimmat. Ja sitten taas mitä enemmän nopeutta, sen vakaammin menee.
Mietinkin tässä vaan, että voiko syynä olla joku muu kuin renkaat ja/tai vanteet? Uudet vanteet ovat olleet alla vasta 5 päivää, ja ainoastaan kerran on tullut edes vähän kovempaa semmoiseen poikittaissaumaan, mutta ei tuollaisen pikkutärskähdyksen mielestäni pitäisi aiheuttaa vielä yhtään mitään. Jos taas on niin, että joka ikinen pienikin epäkohta tiessä rikkoo aina vanteen, niin johan on. Vanteet ovat RVS:n valmistamat replicat, 8x19 tuumaa.
Comment