Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EBC vai Ferodo vai jotain muuta ja mistä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• EBC vai Ferodo vai jotain muuta ja mistä?

Alkoi yllättävän nopeasti jarrupaloista tulemaan varoitusta mittaristoon eli uudet palat pitäisi hommata. Nykyiset ovat Ferodon palat. Hyvät palat ei siinä mitään, mutta pari asiaa hieman mietityttää:
    -varsin nopea kuluminen (ellei sitten maanantaikappale tai virheellinen hälytys, joka kyllä alkoi muutamalla varoituksella jotka katosivat kunnes lopulta jäi pysyväksi)
    -sadekelillä jarruteho melko heikko alussa kunnes joko levy on kuiva tai palat ovat lämmenneet. Samalla esiintyy myöskin täristystä jarrutuksen alussa, joten voi hyvinkin viitata jarrulevyihin (uritetut levyt).

Mitkä palat kannattaisi laittaa?

EBC YellowStuff (ehkä myös RedStuff) kiinnostaisi, mutta ei ole mitään kokemusta. Ferodo DS2500 olisi tavallaan turvallinen valinta - tosin nettisivujen mukaan näitä paloja ei S4:een enää saa. Entä jotkin muut hyvät palat?

Lisäksi mistä palat edullisesti?

Mulla on fedoron race palat alla, virheostos...hiukan liian kovat eli alkavat toimimaan vasta kunnolla lämmettyään ( eli mun ajossa ei koskaan) Lisäksi nuo tuppaavat kitisemään. Tosin johtuen kovuudesta, ne ei oikein tahdo kuluakaan. Itse meinaan vaihtaa nuo pehmeämpiin, kuhan palailen täältä Sweitsin maalta... 2 viikkoa jäljellä =)

Comment

Ferodo DS1.11:
      -poljin aina kova ei aivan katteeton mainoslause
      -kitisee
      -näyttäis levyjäkin syövän
      -tarttee alustaa tosi hyvin aina radalla ajelemaan ryhtyessä (joka kerta kun menee radalle ja normaaliajoa on ajettu välissä), eli radalle lähtiessä annetaan jarrua jatkuvasti niin kauan että poljin vähän pehmenee (jos ilmaputket levyille niin ne tukkoon alustuksen ajaksi). Em. jälkeenkin saattaa vähän täryttää, mutta sitten kun jarrut alkaa todella pelaamaan, niin hymyilyttää.

Comment

itsellä profiilin kulkineessa vakiolevyillä EBC GreenStuffit:
        - jarruteho löytyy nopeasti, sateellakin. pysähtyy selkeästi vakiopaloja nopeammin.
        - lähinnä takapää kitisee aika ajoin (joskin hiljenee rankemman jarruttelun jälkeen toviksi)
        - suht hidas kuluminen

Comment

Ajelen itse kokeeksi YellowStuffilla. Olen nyt ajanut muutaman tuhannen. Talvella en huomannut jarruissa puutteita, toimivat jopa Joutsan ajoharjoittelussa. Jarrutehoa en osaa arvioida, kun ei ole tietoa paremmista. Tuntuu kuitenkin toppaavan. Ei kitise!

Comment

Itsellä ollut 7000km verran Pagidin peruspalat. Ei kitise ja eipä nuo näytä juurikaan kuluneilta. Jarrutehossa ei eroa vakiopaloihin niin että voisi sen selkeästi sanoa. Hintaa jäi Tepon kautta muistaakseni vähän alle alkuperäisten. Normiajoon hyvät palat.

Comment

Hehee, kannattaa sitten vielä katsella tuota ebc:n katalogia, esim urssin kohdalla "original" pala on itseasiassa redstuffia, "upgrade" yellowstuff. Sama näyttäisi olevan uudempienkin ässien kanssa.

Itselläni odottelee tuossa keittiön pöydällä YellowStuffit uusia jarrulevyjä.

Comment

Kiitos kommenteista!

Laitan nuo YellowStuffit. Aika paljon on saanut positiivista palautetta, joten eivät liene ihan onnettomia. Vaikka nuo eivät ilmeisesti kitise niin kitinällä ei mulle ole hirveästi merkitystä. Kitinää huomattavan paljon tärkeämpi tekijä on jarruteho.

Pistin itseasiassa tilauksen menemään (EBC UK), mutta Visan verifioinnissa kaikki ei mennyt OK mitä ilmeisemmin.

Comment

Laitoin aikoinaan edelliseen kärryyn (A4 B5) Ferodon DS3000 palat ja ne söi vakio levyt aika nopeasti. Sitten laitoin Brembon uritetutut ja reietyt levyt samaisilla paloilla. En muista mitkä levyt, mutta kalliit ne oli ja paino kuin synti. Jarruttaessa vinku, mutta pysähty tosi hyvin. Nykysessä kärryssä EBC:n red stuff palat vakio levyillä ja tähän yhdistelmään olen ollut tyytyväinen.

Comment

Kenelläkään kokemusta EBC Red Stuffin keraamisista versioista? Pitäisi olla vähä-pölyinen versio. Pelaako nuo tavallisessa ajossa? Meikäläisellä tuo keskittyy motarille ja maantielle, eli kun tarvii jarruun koskea, siihen saa sitten koskea.
                    Ei nuo vakiotkaan mitkään onnettomat ole, mutta aina voi pysähtyä paremmin.

Sumujen saarelta saisi koko kierroksen paloja C4:n hintaan 170€, kun kotimaasta näytti löytyvän kokonaisedullisesti 260€ + toimitus (sisältää jo 15% alen)..

Katos.. Tuollahan on ihan oma ketju aiheesta EBC..
                    Viimeksi muokannut arto s; 17.6.2009, 10:49. Perustelu: Havaintoja

Comment

Working...
                    X