Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-85 200 etupuskurin irroitus - kiitos! Ostetaan keulaosia ;-)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -85 200 etupuskurin irroitus - kiitos! Ostetaan keulaosia ;-)

    Eli miten hitossa toi puskuri on tuossa laitteessa kiinni? Näyttäisi, ettei mitenkään... Sivussa on jotkin kiskot, jota pitkin se puskuri näyttäis tulevan veke ihan vetämällä ja alapuolella on semmoiset muovilipareet, joita sivuun tökkimällä se alapää antaa periksi. No, okei.

    Entäpä yläpuoli? Toi on sen verran ottanut itteensä ranskalaisesta suudelmasta, että on vähän vääntynyt ylöspäin ja taaksepäin koko roska ja nyt en tiedä että pitäskö käyttää raakaa voimaa, vai onko siellä jemmassa vielä jotain kannakkeita, mitkä ovat kenties painuneet näkymättömiin? Taidanpa laittaa taljan puuhun ja nykäistä pakilla, niin ainakin jotain lähtee :D

    Ja jos tulee mieleen jotain hyvää konstia repiä ehjänä ne vilkku&sumari -yhdistelmän pois, niin otan mielenkiinnolla idikset vastaan. Valon kuvut on ruuvattu etupuolelta kiinni, mutta pohja on puskurin takaa ruuveilla kiinni. Eli pitäs ensin repiä puskuri pois että saa valot pois, mutta sit pitäs ottaa ne valot pois että se puskuri lähtee repimättä johtoja... :p

    Osa kummallisuuksista voi toki olla edellisen omistajan räpellyksiä, kun siellä on jos sun jonkunnäköistä itseporautuvaa, reikälevyä, silikonia, kittiä, teippiä ja oikeastaan kaikkea mitä voi kuvitella löytävänsäkin. :D Onhan tossa tuo yksi räjäytyskuva tarjolla joo, ja kun sitä tutkii, niin yläpäässä pitäs olla jokunen ruuvi kiinni. Eipä vaan löytynyt. Samaten lokarin helman paikkeilla, mutta kyllä on mielenkiintoinen konstruktio kerrassaan, kun ei tunnu kuvat ja auto täsmäävän.

    Eli missäs järjestyksessä ja mitä olette repineet irti?
    Viimeksi muokannut jusvir; 26.4.2008, 16:38.

  • #2
    Maskin ja puskurin välistä musta lista pois, päistä ruuvit irti ja sitten vetämällä.
    Listan alta löytyy ruuvit joilla keskimäinen rosterilista kiinni, ne pois.
    n: ajovalojen puolivälin kohdalla 2kpl/puoli m8 pultteja irti (13mm kanta)
    Sen jälkeen puskuri lähtee ulospäin (eteenpäin) vetämällä irti lokasuojissa olevista kiskoista.

    Comment


    • #3
      Okei, pitääpä alkaa metsästämään niitä rosterilistan ruuveja, Sen puskurin ja maskin väli on nimittäin aika komiasti litistynyt nollaan... Mutt eikun sorkkarautaa esiin.

      Comment


      • #4
        Faceliftissä ainakin 2x 2kpl pultteja molempien ajovalojen alla.

        Comment


        • #5
          Joo, tossa omassa kun ei ole umpioita paikalla ;)
          Eli, maski pitää irroittaa. Keskeltä (lukkopellistä) ruuvi irti, päistä varovasti muovinipukoista kampeamalla yläreuna auki. Listat umpioiden päältä kampeamalla ja pujottaa maski eteen-ylös pois.
          Umpiot on kahdella ruuvilla lukkopellissä ja alakulmista kiinni, irtoaa ulos (eteenpäin) varovasti pujottelemalla (älä riuhdo umpion yläkiinnikkeitä rikki)
          Sen jälkeen nuo puskurin ruuvit ovat näkösällä ;)

          Comment


          • #6
            Umpioita ei tarvitse irrottaa.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia ohjeista! Oli vaan ongelma tosiaan että siellä oli melkoista purkkaa ja rautalankaa :o Pitää laittaa kuvia kun kerkeän... Ne sumarien ja vilkkujen takakuvut oli vedetty ympäriinsä kiinni siihen alumiinipalkkiin peltiruuveilla, joka paikassa oli sikaflexiä ja silikonia ja joka toinen ruuvi oli vielä jotenkin käsittämättömästi vedetty puskurin takaa kiinni. Niin ja oli siellä tietysti rautalankaa ja nippusiteitäkin :D Ei ihme ettei se puskuri meinannut ihan heti irrota.

              Eli toi on ottanut varmaan ennenkin pusun keulaan ja siitä tuo helvetinmoinen härdelli...

              Nyt on kuitenkin keula oikaistu ja laturikin mahtuu pyörimään. Ihme sinänsä ettei mitään isompaa hajonnut..

              Mutta ostetaan ne sumarien ja vilkkujen takakuvut (tai mitä ne muovikipot ikinä ovatkaan nimeltään, molemmat ovat samassa paketissa), edelliset ovat tuhantena palasena. Samaten kuskin puolen lasikupu siihen sumuvaloon.

              Se musta lista on myös miljoonassa palasessa. Myykää myykää! Rosterilista on melkoisella mutkalla, mutta sen voi vielä ehkä käyttää. Tarjouksia siitäkin kyllä kuunnellaan.

              Comment


              • #8
                Yleensä on vielä puskurin alla yhdet m8 pultit,jotka näkyy,kun kurkottaa sinne alle.

                Comment


                • #9
                  ^ Mä niitä pultteja koitin sieltä etsiskellä, mutta ei tuossa kyllä ollut. Vahingossa nappasin sen alumiinipalkin alapultit irti, kun luulin ekaks että tarkoitetaan niitä mutt ei tota puskuria tosiaan pidellyt niiden rautalanka/sika/reikäpelti/peltiruuviviritysten lisäksi muu kuin ne reunakiskot, se rosterilista ja toki lampunpesimien letkut ja johdot.

                  Comment


                  • #10
                    Siinähän se puskurimuovi on alumiinipalkissa(yleensä) kiinteästi kiinni,eli samaa matkaa kulkevat

                    Comment


                    • #11
                      Jaa? Ei kyllä omassa sillä alumiinipalkilla ja puskurilla ollut mitään kontaktia keskenään (paitsi noi rautalankaviritykset). Alumiinipalkki oli kuudella pultilla kiinni ja neljä yläpulttia ovat juurikin siinä puskurimuovin alla Että ei niitä edes saisi auki ilman puskurin pois repimistä.

                      Comment


                      • #12
                        Ei ainakaan facelift 200:ssa ollut kuin ne neljä pulttia edessä.

                        Comment


                        • #13
                          Vaikea sanoa siitä, mutta tuossa wanhassa on kuusi pulttia. Neljä ylhäällä ajovalojen kohdalla ja kaksi alhaalla.

                          Tuossa kuvatusta kuskinpuolen kiinnikkeistä

                          Comment


                          • #14
                            Jenkkilän huulipuskuri kenties?

                            Comment


                            • #15
                              ^Jaa-a, ei voi tietää kun en näiden vehkeiden nyansseja tunne niin tarkkaan. Ihan samalta se päällepäin kuitenkin näyttää kuin kaikki muutkin saman ikäiset. Mitäs eroa jenkkilän viistonnisessa ja meidän kakssatasessa mahtaa olla?

                              Comment


                              • #16
                                Jenkkimallissa on afrikkalainen alahuuli :) Puskuri on siis paljon pidempi.

                                Comment

                                Working...
                                X