Onko jtn. parempaa alusta sarjaa suurin piirtein samalla hintaluokalla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 alustasarja
Collapse
X
-
Itekki ajoin sillä puolisen vuotta, ei moittimista ton hintaseksi sarjaksi mutta ei kyllä paljoa saa kehujakaan, juurikin hintansa vuoksi. Tuossa hintaluokassa kaikki on samaa kuraa, eri tarrat vain. Takapään löysyys oli itsellä ainakin suurin ongelma, mutta vähemmällä madalluksella ei tuota ongelmaa synny/huomaa niin helposti.
Comment
-
Niitäkin on erinlaisia. :)
Edit: taisi olla tämä mikä mulla on ylimääräsenä paketissa. En tiedä sitten onko jouset jäykemmät tuossa alustassa kun on isommille koneillekkin tehty.
http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-Ge...item5d3e070c30Viimeksi muokannut Samii-; 13.1.2014, 11:43.
Comment
-
Laitoin viime kesänä Fk High Tec jousisarjan vakio iskareihin ja siitä lähtien on etupäässä kuulunut pieni kolahdus aina kuoppaan ajaessa. Vakio jousilla ei kuulunut siis minkäänlaisia ääniä. En ole jaksanut perehtyä asiaan sen enempää kun kaikki on kyllä muuten kunnossa.
Jäykkyydestä en osaa sanoa mitään, kun ei ole vertailupohjaa muihin alustoihin, mutta on ainakin siis vakiota jäykempi. :) Madalsivat sen mitä pitikin, eli 35mm joka nurkasta. Ihan tyytyväinen olen ollut kun maahantuojalla olivat tarjouksessa silloin n. 80e hintaan.
Comment
-
En tiedä onko aivan oikea paikka kysyä, mutta kysytään nyt silti. Eilen huomasin, että autoni oikea takakulma "pomppii" aloin epäilemään, että iskari olisi jäässä. Onko tämä selitys kaukaa haettua tai voiko se olla mahdollista? Jos iskari on jäässä niin onko siitä mahdollisesti haittaa tulevaisuudessa? Viimeistään kesällä olen kuitenkin laittamassa alustasarjaa alle.
Comment
-
Omas autos on TA-Technix alustasarja ja kyl toi iha hyvältä on tuntunu. Rekisteriotteeseen merkittiin edessä lokarin kaaresta keskiöön 320mm ja takana 330mm. Viime kesän auto oli kyl vähä matalampi mut ei viittiny sen korkuisen men katsastaa ku ei olis päässy nosturin päälle ajaa :D
Comment
-
Lieneekö oikea paikka kysyä mutta kokeillaan. Hakuakin koitin käyttää mutta..
Alla olisi tuo etuveto b5 sedan ja alkaa tuo metrin maavara kyllästyttää. Mitä nuo vakio iskarit mahtaa tykätä madallusjousista? Korkkaako heti ja miten ajettavuus?
Alunperin meinasin hankkia koko sarjan, mutta ei noita vähänkään kunnollisia sarjoja tunnu alle tonnilla saada. Olisi varmaan hyvä jos sen 35mm pudottaa edestä ja 30mm takaa? Vai jääkö vielä korkeaksi tuolla?
Kokemuksia?
Comment
-
http://shop.mamasan.fi/product/show/...er-alustasarja mikä vika BC-racingissa? Etuvetoseen molemmat versiot reilusti alle 1000€
E: näyttää eibachinkin sarjat pysyvän kiloeuron alapuolella sikälimikäli sellaisen haluaa.Viimeksi muokannut Buuhiz-; 18.2.2014, 09:49.
Comment
-
Bc-racing näyttäisi kyllä mielenkiintoiselta. Eibachin sarjoista kuullut huonoa, varsinkin talvella. Tapauskohtaista varmasti mutta silti. Kaveri kävi juuri hiton moisen rumban läpi fk:n highsportin kanssa: kuukauden ajon jälkeen korkkasi vasen taka iskari, siitä kuukausi niin meni toinen ja vielä jäätyy pakkasilla.
En silti saanut vielä selvyyttä noihin jousiin?
Comment
-
B5:ssä mä tykkäsin eniten Vogtlandin paketista. Tiputti just nätisti sen 30-35mm. Maksaa pelkät jouset saksasta ehkä 150€.
Eibachit on hiukan turhankin pehmeät, tankin sisältö vaikuttaa sentin takapään korkeuteen. Hyvät ne kyllä sinänsä on. Hinta samaa luokkaa, Slamit taitaa ainakin myydä suomessa.
Ja 3-4 senttiä kärsii kyllä tiputtaa vakioiskareillakin, elleivät ihan finaalissa ole.
Comment
-
Eibachin sportline menee aika vaateriin, tyhjällä tankilla takapää on vaan ikävästi ylhäällä. Ja ehkä himpun liian matala mun makuuni. Audin kuuluu ennemmin keulia ku olla perse ylhäällä.
B6 jousilautaset olis ollu aikanaan passeli apu, en jaksanut ikinä laittaa.
Molemmat alustat oli oikein toimivia sinänsä, Vogtland koko paketti mustilla iskareilla (ei se halvin) ja eibachit audin punaisilla sport iskareilla. Vogtlandin korkeus oli vähän käyttökelpoisempi, Eibacheilla otti apurungossa oleva hallinosturin tassu huonolla tiellä kiinni.
Laitetaan noi kuvat ny lisäksi. Molemmat etuveto 1.9tdi AFN manuaalilootalla ja 225/45 17 kumeilla.
Vogtland -35/35
Eibach sportline -45/35 tjsp
Viimeksi muokannut kontio; 18.2.2014, 18:16.
Comment
-
Kaverin Golffiin juuri vaihdoin korkannutta Eibachin iskaria alle vuoden vanha. Ja kuulemma jähmettyy kovilla pakkasilla. Mutta ei tosiaan ole omakohtaista kokemusta.
Eihän nuo Eibachin jouset ainakaan kuvan perusteella pahasti keuli, ja kiitos kuvista BTW.
Miten tuo ajettavuus pelkillä jousilla? Jämäköittääkö ne yhtään tuota lössöä vakioalustaa? Mitään rata alustaa noilla nyt ei saa se on selvä mutta..
Comment
-
Ei keuli vaan siis ennemmin liian alhaalla. B6 lautaset nostaa 15mm ylemmäs.
Noo...laatujouset ei kauheasti vaikuta ajettavuuteen, niiaa ehkä hiukan vähemmän ja taipuu mutkaan ehkä hiukan paremmin. Lähinnä ulkonäköasia...ja se lumevaikutus ajettavuuteen ;) Iskareilla on varmaan isompi vaikutus ajotuntumaan. Audin punaiset sportit on ihan jees olleet yleensä tommoisen 2-5 sentin madalluksen kanssa jos oikein priiman haluaa. Normitolpillakin kyllä pärjää, ei se ralliauto ole kuitenkaan vaikka mitä tekis.
Ja kai niitä kivirekijousiakin saa jostain jos oikein jäykkää haluaa..
edit_ juu ole hyvä vaan. mua yleensä ärsyttää kun ihmiset laittaa kuvia autoista tyyliin "40mm madallettu" mutta kun pitäis laittaa "A4 1.9Tdi 2wd manu Eibach Sportline -45/35 225/45R17 kumeilla". Siksi olen koittanut auttaa jos joku pohdiskelee asiaa minkä olen itse joskus ratkaissut. Ilmiö on ihan koko googlen kattava, ei pelkästään kotimainen ongelma...Viimeksi muokannut kontio; 19.2.2014, 13:38.
Comment
-
Ja tässä oli se vastaus jota hain. Tuollaiset eibachin sportlinet taitaa lähteä tilaukseet, vaihdan ne iskarit sitten kun korkkaa. Saa ainakin ratkaisun tuohon korkeuteen, on nimittäin törkeän näköinen kun löin 17 tuumaset pallot alle. Jeepissäkin on vähemmän maavaraa.. :) käsittääkseni näisä laatujousissa pitää muös kutinsa nuo ilmoitetut madallukset.
Comment
Comment