11mm mittasin äsken tuosta kohtaa. Iskari on alkuperäinen vuosimallin -95 etuvetoisesta b5 sedanista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 alustasarja
Collapse
X
-
Saman verran oli omassa -96. Mutta tuossa v-maxissa on noin 10 mm. Onkohan tuo v-maxin yläpää tarkoitus koota erilla tavalla, kuin vakiossa.
Mietityttää, kun liike josta ostin pisti vakioiskaristani kuvaa v-maxin tehtaalle ,niin olivat sanoneet että näyttää faceliftin iskarilta? Onko se erilainen tai voiko olla edes mahdolllista että tähän olisi joskus sellaiset asennettu?
Comment
-
Nyt on käyty autotarvikeliikkeessä vertailee ja kyllä tuo alkuperäinen iskari on. Sama iskari oli 95-99 vuoteen ja faceliftissä erilainen.
http://s684.photobucket.com/albums/v...t=SL271548.jpg Tuossa v-maxin iskarista kuvaa.
Mitenhän tuo yläpää pitää sitte koota. Tuo leveämpi holkki tulee iskari alapäähän. Ja tuo kapempi yläpäähän, mutta jos tuon kapean holkin päälle alkaa yläpäätä kokoamaan ei siihen saa kaikkia osia menemään?
Comment
-
Yrittänyt tässä muistella että kuinka tuo tuli vuosi sitten kasattua ja mielestäni tuo pidempi ja kapeampi holkki tuli takaiskarin alapään puslan jatkeeksi. Sitten tuo lyhyempi ja paksumpi jäi siihen yläpäähän.. Itsellä siis facelifti jossa ainakin orkkistakaiskarit erilaiset, kuin vanhemmissa. Eli ilmeisesti homma nyt niin että et tarvitse tuota toista holkkia ollenkaan, kun sinulla prefacelift..
Comment
-
Lyhyempi ja leveämpi tulee alas. Mutta ei tuo onnistu siltikään, koska vakioiskarin "tanko" johon yläpää kootaan on 11 mm halkaisijaltaan ja v-maxissa 10 mm. Käy niin että tämä vakioiskarin prikka valahtaa alas asti. http://s684.photobucket.com/albums/v...ent=prikka.jpg
Comment
-
Moi,
Oma reipas 360tkm ajettu ilmeisesti s-linen alusta alkaa olla loppu. Löysin nettivaraosasta seuraavan alustasarjan:
FK:n korkeussäädettävä alusta:
http://www.nettivaraosa.com/997988
Mitä mieltä tuollaisesta? Käykö tuo avanttiin vaikka on ollut sedanissa? Entäs onko hinta vs. laatu kohdillaan? :)
Myyjältä kysellessä hän arveli, että tuon takapäätä joutuu luultavasti korottaan vähän ylemmäs vs. etupää, sillä avantissa auton takaosa painaa enemmän.
Comment
-
Nyt on tuo alusta ostettu. Toivottavasti tuolla vielä ajaisi useamman vuoden.
Kannattaa varmaan samalla vaihtaa yläpäänlaakerit eteen? Mitä muuta kannattaa vaihtaa/tarkistaa?
Ajattelin tilata suoraan tuolta FK:lta tuollaiset:
FK Dome Bearing - fit for
Audi A4 (B5) year 11.1994 - 12.1998 front axle
Article-No.: FKDL036
Availability status:
Item is on stock, immediatly available
25.99 €
incl. VAT plus shipping costs
Eikös tuossa tule molemmille puolille nuo laakerit (front axle)? Ja nuohan käy tuohon autooni (ei ole facelift)?
Comment
-
Milläs nimellä tuota "tötteröä" kannattais metsästää?:) Siinä ei ole minkäänlaista laakerointia sisällä?
Tuollaista tarkoitin:
http://kauppa.completos.fi/Published...emcode=FKDL036
Vai onko quattrossa asiat eri tavalla? Hyvä, että täältä saa neuvoja, kun itse sen verran aloittelija näiden asioiden kanssa. :)
Comment
-
vm. riippuen eroja??
Onko b5 quattron alustoissa eroja? Ongelmana on kun paikallisesta varaosaliikkeestä olisin tilannut uudet iskarit Bilstein b6 sport tai b8 sprint niin väittivät ettei saa tohon malliin et näyttää että passaa vaan 98--> Noita sprinttejä lähinnä ajattelin, mutta onko tosiaan että ei passaa 96vm avant quattroon?? Onko siis vuosien varrella tullut sellaisia muutoksia ettei passaa?
Comment
-
Etuveto a4 b5 Edullinen coilisarja hakusessa mikä ois mahollisimman jäykkä eikä joustais hirveest että sais oikeesti madallettuu, ehdotuksia?
Keskikastia: esim vogtland, yksi pasuuna vetää melko tontissa tuolla sarjalla eikä kuulemma ongelmia. Laadusta ei tarkkaa tietoa, suomessa vähäiset kokemukset. Ulkomaan foorumeilla tekstiä siitä että tolpat olis KW:n valmistamat.
Kallista, mutta hyvää: KW
Noista voi valita.Viimeksi muokannut Metsässä; 4.6.2013, 21:32.
Comment
-
Sekin on mahdollista, kuten sanottu, laatu on mitä on...
Hieman piti muokata edellistä kirjoitusta.
Keskihintainen mutta hyvä alusta on myös bc racingin esim. V1
BC Racing -alustat eivät ole mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Toimitamme jokaisen alustan mukana kuitenkin valmistusprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi. Emme voi kuitenkaan luvata hyväksyttyä muutoskatsastusta autoihin joihin mallikohtainen tyyppihyväksyntä vaaditaan.
Onko tuollaista samanmoista tekstiä näkyny muilla alustasarjoilla???Viimeksi muokannut Metsässä; 4.6.2013, 21:39.
Comment
-
Mietin tossa jos ostaisi esimerkiksi bilsteinin iskarit ja siihen kaveriksi esim weitecin tai hr jouset.. Olisikohan mistään kotoisin? Nuo Bisteinin B8 sprintit sopisi varmaankin kuin nuo b6 sportit? Pitäisi vaan saada tietää se vakio korkeus, että osaa ostaa sopivasti madaltavat iskarit..
Comment
Comment