Eli miten mahtaisi toimia tuollainen 7.5x17" ET45 vanne otsakkeen kulkineessa, jossa eibachin -35mm? Nykyiset orkkis Avukset ovat 7,5X16" ET37.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mahtuuko ET45 S6 C4:ään
Collapse
X
-
Vannehan mahtuu, pitkältihän se kyllä rengastuksesta riippuu, ottaako sisältä iskaritolppaan. Kokemukseni mukaan 8x17 ET35 samanlaisella madalluksella 225/45 rengastuksella toimii hyvin.
Orkkiksenahan tuossa on 7.5x15 ET40, 8x16/17 ET40 tai 7.5x16 ET37 joten millejä ovat erot saman levyisissä vanteissa.
Comment
-
Riippuu vanteen leveydestä, minkä ET:n vanne alle mahtuu. Ajettavuuden kannalta paras ET on varmastikkin se mihin tehdaskin on päätynyt, eli 40. Tuolla ET:llä alkuperäistä 8-tuumaista kapeampi vanne jää tietysti aikalailla sisään, ja 8-tuumaiselle vanteelle ei tuota 205:sta rengasta saa ainakaan STRO-normin mukaan laittaa.
Vaihtoehdot:
1. Alkuperäinen ET ja kapea vanne -> vanne jää sisään (ulkonäköasia)
2. pienempi ET ja kapea vanne -> väärän ET:n vaikutus ajo-omituisuuksiin?
3. alkuperäinen ET ja alkuperäisen levyinen vanne -> laiton yhdistelmä 205 renkaalla
4. alkuperäinen ET ja alkuperäisen levyinen vanne + leveämpi kuin 205 rengas
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viestiET on ihan ok tuolla välillä, mutta vannemallin olisi hyvä olla sisäpuolelta "avara", ettei satula ota kiinni. 16-tuumainen on orkkiskoko, mutta HP2-satula on melko ulkoneva.
Ainakin näin väittää Vag-cat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_K Näytä viestiRiippuu vanteen leveydestä, minkä ET:n vanne alle mahtuu. Ajettavuuden kannalta paras ET on varmastikkin se mihin tehdaskin on päätynyt, eli 40. Tuolla ET:llä alkuperäistä 8-tuumaista kapeampi vanne jää tietysti aikalailla sisään, ja 8-tuumaiselle vanteelle ei tuota 205:sta rengasta saa ainakaan STRO-normin mukaan laittaa.
Vaihtoehdot:
1. Alkuperäinen ET ja kapea vanne -> vanne jää sisään (ulkonäköasia)
2. pienempi ET ja kapea vanne -> väärän ET:n vaikutus ajo-omituisuuksiin?
3. alkuperäinen ET ja alkuperäisen levyinen vanne -> laiton yhdistelmä 205 renkaalla
4. alkuperäinen ET ja alkuperäisen levyinen vanne + leveämpi kuin 205 rengas
Päädyin toistaiseksi 17x7 vanteeseen. Tuohon saa 205 laittaa; mutta mitkä kumit on orkkis asennuksessa, tai mitä rekisteriote sanoo renkaista?
Comment
-
mitkä kumit on orkkis asennuksessa, tai mitä rekisteriote sanoo renkaista?
Rekisteriote väittää ainakin itsellä vakiovannekooksi jotain 15-tuumaista, vaikka auto on rullannut tehtaalta 16-tuumaisin vantein. Ja tässä tapauksessa siis kyseessä urS4, ei S6.
Edit: Omassa rekisteriotteessa lukee kohdassa "Renkaat": "195/65R15" ja kohdassa "Huomautuksia tai erikoisehtoja" lukee (muiden asioiden lisäksi) "Vaihtoehtoiset renkaat 225/50R16".Viimeksi muokannut Jouni_K; 6.9.2008, 22:04.
Comment
-
Sit on vissiin HP2-jarrullisiin Suomiautoihin kaupattu 15" aluvannetta.
Menee just ja just HP2:n ympärille, vanne näkyy auttavasti tuossa kuvassa:
http://picasaweb.google.com/aki.rant...25936837634434
Comment
-
Lainataanpa tätä ketjua yhtä monista muista vastaavista. Meneekö nämä C4:n alle mitenkään päin: http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html ?
Comment
-
9x19" ET35 pitäis mennä mikäli 8,5x18" ET32 on toiminut ongelmitta riippuen tietysti millä rengaskoolla nuo ovat olleet. Kokeilemalla alle on ainut tapa saada täys varmuus 9x19" sopivuudesta.
Mikäli sulla on farkku ässä niin 235/35-19 kumeissa ei sitten riitä kantavuus, etuakselipaino ylittää renkaan kantavuusindexin, eli muutoskatsastus tuolle koolle ei farkku ässällä onnistu. 245/35-19" taas riittää kantavuus mutta raapii pyöränkoteloihin kiinni kun käännät etufillarit tappiin, eli ei mene sekään leimasta läpi.Viimeksi muokannut hoff4; 17.12.2010, 00:45.
Comment
-
9x16" ET30 ja rengastuksena 245/45x16" mahtui mulla viellä pyöriin ei ässä kaarissa 40mm madalluksen kanssa ihan mallikkaasti ilman vaaraa minkäänlaiseen kosketukseen. Mitä olen noita 55/35 madalluksia katsellut niin tuo -40mm H&Rillä vastaa samaa korkeutta.
8,5x18 ET35 225/40 rengastuksella tulee ensi kesäksi ei ässä kaariin ja sekin mahtuu hyvin.
Comment
Comment