Otsikko kertoo kaiken. Rupesi Ässäkakkosen ohjaustehostin ilmeisesti kirjoittamaan eroanomusta. Lopetti tehostamisen oikealle käännyttäessä. Olisikos kellään mitään viisasta sanottavaa/neuvoja tai jotain.. vähän pukkaa hymyä hyydyttämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ongelma :Ohjaustehostin tehostaa vain vasemmalle kääntymistä
Collapse
X
-
KansleriAvainsanat: Ei mitään
-
Lare
auttaako kierrosten nostaminen? Eli kaasua vähäsen niin tehostaako taas.
Mulla oli niin että tehostimen pumppu oli alitehoinen ja tehostus toimi vain yli 2000 kierroksen yllä.
Uusi pumppu auttoi itselläni, hintaa oli pari sataa euroa.
-
Anonyymi
-
Kansleri
jeps, suoraan menee ja eikä pelitä oikealle tehostus sitten millään. Käyn vielä vähän testailemassa jos jotain uutta keksisin..
Comment
-
Anonyymi
No hyvä, että menee ainakin suoraan.
Aiheeseen hieman liittyen, osaako kukaan sanoa, missä vika piilee jos ohjaus vääntää johonkin suuntaan? Suljetaan pois tästä aurauskulmat ja tien kallistus (tie viettää aina hieman ojaan päin). Mistä vikaa voisi silloin etsiä?
Comment
-
Anonyymi
Mulla nimittäin A4:ssa ohjaus vetää aavistuksen oikealle...
Olen tarkistanut kaikki tehostajan nesteet ja aurauskulmatkin on tarkistettu ja renkaat on kunnossa jne. eikä ole koskaan kolaroitu eikä muutenkaan kaltoin kohdeltu.
Comment
-
Omassa ajokissani tuo ohjaustehostimenpumppu ilmeisesti pitää ääntä kylmänä(vitkutus/ujellus). Kaikki hihnat uusittu ja vesipumppukin. Moottorin lämmitessä vitkutus/vinkuminen häviää/loppuu. Kuuluiko teillä pumpusta mitään hälyääniä, ennekuin vaihdoitte uuteen?Onko kalliskin osa/vaihto-osa? Omassa autossa ratin kääntely paikoillaan ei aiheuta tehostimen pumpun kirskuntaa(enemminkin pientä suhahtelua-ääriasennossa)
Nyt huolestuttaa se, että voiko tuolla vinkuvalla tehostimella ajella kauankin ennenkuin se lopullisesti simahtaa?Onko muita ennusmerkkejä olemassa kuin heikentynyt tehostus(tätä en ole omassani huomannut). Autolla ajettu 135tkm ja tietysti tuontiauto;)
Comment
-
Aja niin kauan kuin toimii sitä sen enempää murehtimatta. Yhdeltä Nuutiselta opittu hyvä kommentti on että "kyllä se tapansa näyttää". Ohjaustehostimen laukeaminen ei kuitenkaan tapaa matkaa keskeyttää.
Sinänsä ongelmanasi voisi olla ennemminkin liian kireä hihna. Koita löysätä vähän, sen ei tolkuttoman kireällä tarvitse olla.
Comment
-
Niinhän tuo tuttu huoltomies tuumasi, että" Maailma on ääniä täynnä". Meinasi jo ruveta huvittamaan moinen kommentti. Toisaalta ihan asiaa puhui. Lupasinkin tulla seuraavan kerran hinausauton kyydissä.
Hihnat jätti mielestäni melko löysälle/sopivalle. Tuossa mallissa ei ole edes niitä automaattisia hihnankiristimiä. Kiitos mielenrauhan palauttamisesta;)
Comment
-
Kansleri
En tullut tuon kanssa vielä hullua hurskaammaksi, mutta sen verran alkoi korpeamaan tuossa nysvätessä, että maanantaina taitaa tulla soitettua LMS:lle ajanvarausta.
Mieluummin rahat kuin järki.
Comment
-
Mulla tismalleen sama ongelma ja sama auto! Mutta mikäli kääntää ratin kaikki oikealle ja sit vasemmalle niin ongelma häviää,ei aina,mutta aikansa kun rattia kääntelee niin häviää......mystinen vika.
Se on ollut mulla jo useamman vuoden. Ja aina kun se vika tulee niin vituttaa ja ajattelen että nyt sen korjaan,mutta kun vika häviää niin unohdan myös korjauksen.
Kysyin sitä kerran oppaalta ja hän ilmoitti että servotronicissa on häikkää.
Tiedän miltä susta tuntuu...ei naurata eikä kiva ajaa esim parkkiin.
Comment
-
Kansleri
Mulla tismalleen sama ongelma ja sama auto! Mutta mikäli kääntää ratin kaikki oikealle ja sit vasemmalle niin ongelma häviää,ei aina,mutta aikansa kun rattia kääntelee niin häviää......mystinen vika.
Pitänee ehkä sittenkin hetki katsella miten tuo alkaa nyt taas toimimaan. Tuossa onkin nyt alkavalle viikolle sellainen 2000 km:n hiihtolomareissu edessä, ja tarkoitus olisi Kuusamossa ehtiä vähän jääradallekin pyssyttämään.
Pitää kuitenkin tuossa keväämmällä vähän pikkuosia vaihdella/vaihdattaa, niin siinähän sen sitten samalla arpoisi sen tehostajan kanssa.. jos se on siihen mennessä ehtinyt laueta..
Comment
-
Se on melko monimutkainen se ohjaustehostin niiden hydraulikanaviensa kanssa. Voisi veikata että jossain on yksinkertaisesti skeidaa ja se on nyt lähtenyt taas liikkeelle(?).
En tiedä sopiiko audeissa käyttää jotain puhdistusmällejä siellä systeemissä, mutta voisi olla hyvä idea + uudet liemet.
Comment
Comment