Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustasetti vai vakiojouset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alustasetti vai vakiojouset?

    Audi 100 vm, -91, C-4, 2,8 koneella. Pyörän navasta lokasuojan kaareen takana 40,5mm ja edessä 40,3 mm. Aika korkea, vai mitä?
    Pitäisi saada vähän lähemmäksi tietä ja renkaita, kun auto näyttää "seisovan varpaillaan". Ilmiö varmaan vaan tehostuu, kun nyt on alle tulossa 16 tuuman vanteet+renkaat. ( Halkaisija pysyy tietty samana ). Eikös tässä nyt ole jotkut offroad jouset, kun on Quattro kyseessä. Muissa näkemissäni C-4 koppaisissa Quattroissa tuo tyhjä tila renkaan yläreunan ja lokasuojan kaaren välillä on ollut paljon maltillisempi. mitäs tässä nyt vois tehdä? onko ajatuksia ehdotuksia. Jos jollain on hyväkuntoiset vakiojouset kyseiseen menopeliin myynnissä, niin ota yhteyttä. Kiinnostusta on. Madallussetitkin kiinnostaa.

  • #2
    Itse laitatin juuri omaan C4 2.8 Quattroon Weitecin -35mm jousisarjan. Sopivan maltillinen, huomattavasti jämäkämpi ja maavaraakin löytyy vielä hyvin. Vanteina pyörii 17" RS4.

    Comment


    • #3
      Pärjäsitkö vanhoilla iskareilla, vai menivätkö nekin uusiksi?

      Comment


      • #4
        Iskarit oli vielä sen verran hyvässä kunnossa etten ruennu niitä vaihdattamaan. -40mm asti toimii vielä ihan hyvin vakioiskarit.

        Comment


        • #5
          Ah! Toivoa siis vielä on. Ellei sitten omassani ole erikoispitkät iskarit, koska on muutenkin normaalia korkeammalla.
          Kiitos tiedosta Rudenorth.

          Comment


          • #6
            Oli tuo omakin aika horokki vakiona. Monesti nuo Quattrot ovat.

            Comment


            • #7
              Laitetaas vaikka tähän. Onko kokemuksia yhdistelmästä tehtaan sporttialustan iskarit + noin 40mm (H&R) madallusjouset? Profiilin auto kyseessä. Ilmeisesti vaihtoehto on jo karvan verran parempi kuin vakioiskarit + madallus, olettaen että tehtaan sporttialustassa on tosiaan jäykemmät iskarit.

              Comment


              • #8
                Helposti kolmenkin sentin madalluksella alkaa iskarit pompottamaan ajossa.Ei hyvä.
                Yksi parhaista yhdistelmistä (tietysti Bilstein-H&R kombinaation jälkeen) on tehtaan sportti-iskarit ja jotkut 3-4cm (sportista pari senttiä) madaltavat laatujouset.H&R ja Eibach ovat tässä asiassa varsin päteviä,weiteceistä ja muista en oikein perusta.
                Kannattaa googlettaa ja tutkiskella akselimassoja niin tietää mitä haluaa, mä taidan parin päivän tutkiskelun jälkeen heittää noiden sinisien sporttitolppien kavereiksi -35/35 Konin vieterit, nyt siis olevinaan "traktori-sport".
                eDIT_Lisää googlettelua, ei tulekaan Koneja.Liian korkea
                Viimeksi muokannut kontio; 10.4.2008, 22:19.

                Comment


                • #9
                  Saattaahan se joo rueta pompottamaan, mutta riippuu paljolti iskareista. Omia iskareita en kerennyt nähdä, mitkä siellä oli paikallaan, mutta hyvin toimii madallusjousien kanssa, eikä pompottele yhtään. Jos sinne on vaikka vakiota pykälän paremmat kepit nakattu.

                  Comment


                  • #10
                    Tällaisen pätkän löysin Audizinen B7 FAQ:ista

                    H & R

                    Sport Spring
                    AWD, Typ 8E, 4 cyl
                    Standard suspension lowers approx:
                    1.7F / 1.6R
                    Sport suspension lowers approx:
                    N/A


                    Eli voisko tuon perusteella päätellä, että koska urheilualustan iskarit ovat jämäkämmät, ei ihan noita millejä kenties pudota verrattuna vakioalustan iskareihin? Olettaen toki, että jouset ovat samat koko ajan, eli nuo H&R -40mm. Milleinähän noi tuumat ovat 43mm edessä ja 40mm takana. Kuulostaa hyvältä paperilla.

                    Muuten laittaisin heti nuo alle, mutta epäilyttää se B7:sta tuttu "keulimis"efekti. Eli näyttää siltä, että etupää olisi korkeammalla, koska eturenkaan ja kaaren väliin tuntuu jäävän ainakin 1-1,5 senttiä enemmän tilaa kuin takarenkaan ja kaaren. Liekkö pelkkä jousisarja poistaa tuota efektiä.

                    Comment


                    • #11
                      Ei ne iskarit siihen pudotukseen vaikuta.
                      Ota semmoiset, missä on akselimassat mahdollisimman pienet (mutta tietysti riittävät) etupäähän, et mitään 3.0TdiA:n jousia.
                      Joku 1.8T 2.0T manuaali jouset voisivat olla ihan passelit, niin tuo keuliminen pysyy aisoissa.

                      Comment

                      Working...
                      X