Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

18" vanteet A6:een

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 18" vanteet A6:een

Oon noviisi näissä asioissa ja siks kysynkin täältä, elikkäs

menopeli on -99 vuosimallia oleva 2,4 litranen A6 ja tarkoitus olisi laittaa siihen 8x18" ET35 5x112 vanteet joihin renkaat 235/40/18

ja kysymys kuuluukin, sopiiko A6:een kyseisen koon vanteet renkaineen ja saako näyttämään kuorma-autolta tuon kokoisilla renkailla verrattuna siihen kun alla on A6:n vakiokokoiset renkaat ja vanteet? Autossa ei ole madallussarjaa.

Sopii todellakin heittämällä.
    Näyttää vaan aika hassulta mielestäni, jos ei ole madallusta.

30mm madallus ja näyttää hyvältä.

Comment

Ok, kiitti tiedosta. Niin olin ite kans vähän kuvitellut. Mut oisko 225/45/17 sit parempi jos ei ota madallusta?

Jos meinaa madaltaa niin miten se on hyvä hoitaa? Joku madallussarja vai ihan vaan jousia lyttyyn? Minkähintasia ko. systeemit on?

Comment

Almoust yhtä traktorilta se näyttää myös tuolla tuumaa pienemmällä rengastuksella, eli lievää madallusta huutaa.

Halvin tapa on hommata vain jotkut madallusjouset. Kokonaisedulllisin tapa taasen on hommata kunnon alustasarja, eli jouset ja iskarit.

Jos liian madaltavat jouset laitat vakioiskareille, niin niistä tulee suht nopeasti pyöränpumput. Jonkun maltillisen 25-30mm madalluksen kanssa vielä vakioiskarit ehkä toimii. Ehkä ei.

Jouset maksavat n. 200-300e/srj.

Kunnon alustasarja sitten merkistä ja laadusta riippuen, 400e - (++)1000e.

Jom:lta saa etuvetoiseen Audiin korkeussäädettävää alustasarjaa reiluun 300e..... kokemuksia tuosta ei ole, hinta on siis Saksan hinta, jos netin kautta tilaa.

Kw:n var1. alustasarja on sitten jo laadukas setti, hintaa vajaa 1ke. Ja on myös korkeussäädettävä. Tuosta on kokemuksia, ja on sitten hyvä.

Comment

Eibachin 30mm madallusjousia ei voi kuin vain suositella taas, vaikka ne ovatkin kalliimmasta päästä.
          Mitään Bilteman "madallussarjaa" jossa jousia puristetaan kasaan ei todellakaan kannata edes harkita.

Meillä toimi Eibachit vakiopumpuilla mainiosti 50tkm (90tkm -->140tkm) ja toimii varmasti edelleen pitkään, auto vaan myytiin niin ei tule kokemusta miten pitkään ne toimii.

Comment

Joo eli taidan sit tilata 18 tuumaset ja hankkia 200..300? jouset.

http://www.forgeline.com/wheels/a6-001.jpg

kuvassa on 19" ja näyttää ihan hyvältä mutta tossa taitaa olla se madallus?

Vanteet ajattelin tilata Saksasta --> http://www.stg-gmbh.com/tuning.html

Onko kellään kokemusta ko. firmasta?
            Tietty olis varmaan fiksua tilata jousetkin Saksasta jos saa edullisemmin mut en tiedä saako tosta firmasta niitä kun ei ihan toi saksankieli taivu täysin :)

Comment

Tuossa on 30mm Eibacheilla ja 18" vanteilla varustettu A6:
              http://picasaweb.google.com/aki.rantala/A6

Kannattaa kysellä Kalskeen Tepolta tarjousta jousista myös.

Comment

Aki, juurikin tuon näköinen on mielessä. Hyvältä näytti! Mitkä renkaat nuo ovat?

Onks Kalskeen Teppo joku maahantuoja?

Comment

http://www.jom.de/Gewindefahrwerke-102-8762.html

Kahtokaas tuosta. Itse ottaisin itse "riskin", ja tilaisin tuollasen satsin, jos olisin alustaa laittamassa audiini. Tosin nelivetoonhan Jom:lta ei alustoja löydy.
                  Hinta tuolla sarjalla on naurettavan halpa, laadusta en sano mitään, mutta ei tuossa taida korkealta pudota.
                  Kuka uskaltaa kokeilla?

Teppo on Audiclubin pj. Hänen kauttaan saa kokonaisedukkaasti osia, toki clubiin liittyminen lienee edellytys.

Comment

Mulla on ollut tuo Jomin sarja elokuusta asti alla. Ainakin vielä tuon noin reilu 15 tkm alla olleena ollut enemmän kuin tyytyväinen. Säätö varaa ainakin riittämiin ja nopea toimitus, pari viikkoa koti ovelle. Itselläkin vanteet haussa, ehdotuksia mistä kannattas replica vanteet 19 tuumasena hommata. Ja mulla oli 18 paketti alla ilman madallasta eikä niin traktorin näkönen.

Comment

Ja mulla oli 18 paketti alla ilman madallasta eikä niin traktorin näkönen.
                      Perus vai sport-alustalla? Pitäisi jokunen viikko kärvistellä sport-alusta + 18" yhdistelmällä, saas nähdä minkälainen maasturi-look tulee.
                      Paljonkos tuo sport-alusta on vakiota matalampi? 20mm?

Comment

Mitkä renkaat nuo ovat?
                        Ne on 225/40/18, ei mitkään leveät mutta silti kannattaa valita pyöreäolkaiset jos haluaa ettei vetele. Good Year Eagle F1 toimi tosi hienosti.

Teppoa koskevaan kymykseen saitkin jo vastauksen.

Comment

Hyvin sopii

Mulla oli A6:n alla H&R alustasarja 40mm madalluksella ja juurikin 235/40/18 renkaat. Alusta toimi hienosti, eikä renkaat olleet yhtään uraherkät, mikä oli iso yllätys. Renkaina oli Michelin Pilot Sportit.
                          OZ:n vanteiden ET:tä en muista mutta siinä oli myös spacerit joiden vuoksi rengas otti jossain tilanteissa sisälokarin reunaan kiinni eli se ET on tarkkaa hommaa. Et 35 toimii varmasti.

Comment

8,5x18 et30 225/40-18 renkailla menee nätisti alle 40mm madalluksen kanssa.

Comment

Working...
                            X