Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2 -89 pommin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.2 -89 pommin vaihto?

    Ei lieneen mitään ihmeellistä tuossa pommin vaihdossa vai mahtaako siinä olla jotain erikoista huomioitavaa?

  • #2
    Pumpaa entinen tyhjäksi ennen vaihdon aloittamista.

    Comment


    • #3
      Tuo Sleepyn mainitsema on se tärkein. Lisäksi tarkista, että banjopulttien sihdit ovat vielä ehjiä.

      Vaihda samalla nesteet puhtaisiin oikeantyyppisiin, mikäli ei ole varmuutta millaiset litkut järjestelmässä pyörii.

      Comment


      • #4
        Huomenna olisi tarkoitus pommi vaihtaa mutta minulla siinä ei lineen paljoa ole paineita jällellä kun auton sammutuksen jälkeen poljin kovettuu välittömästi. Käynnissä olleessan taas poljin vastaan tykyttäen painuu helpohkosti pohjaan.

        Comment


        • #5
          On siellä itse pommin sisällä aina painetta jäljellä, mutta nestepuolen paineista se on tosiaan tyhjä kun poljin pumppaamisen jälkeen menee kovaksi.

          Comment


          • #6
            Tosiaan ensimmäinen auto menossa missä on tuollaiset hydrauliset jarrut mutta veikkaan täältä luettujen tietojen mukaan että pommi minulla oirehtii joten sen ensimmäiseksi nyt vaihdan ja samalla toivon ettei vika vaan missään nimessä olisi tehostimessa.

            Comment


            • #7
              Uskaltaisin vannoa, että ei ole. Pommi siellä vain on väljä. Tehostin on rakenteeltaan melko varma laitos. Ainoastaan ulospäin tiivistävät kaksi holkkia alkavat helpommin vuotamaan.

              Comment


              • #8
                No eipä sitten ollutkaan se pommi käypänen mutta vein auton silti katsastukseen ja hylkäyshän sieltä tuli mutta vain epätasaisesta käsijarrusta ja samalla ilmeni että vasen etujousi poikki. No nyt on sitten aikaa etsiä sopivaa pommia.

                Comment


                • #9
                  Yhtään en ole kuullut hylättävän pommin takia. Jarruissa nimittäin on tehoa kyllä väljällä pommillakin.

                  Niitähän on vain kahta mallia: pyöreäkaulaista ja kulmikaskaulaista. Kulmikas jotain -88 ja uudempiin.

                  Comment


                  • #10
                    [LEFT]No ei tuo sitten ole minun tuurilla ihmekkään että väärän sain jos kerran kahta eri mallia saatavilla.

                    Banjopulttien siivilät oli kyllä ehjät mutta roskaa täynnä. Järjestelmässä lymyää varmaan jossai muuallakin sihtejä ja olisi varmaan viisainta puhdistaa myös ne? Missäs kaikkialla niitä oikeen sijaitsee? Ilmeisesti ainakin öljysäiliössä?[/LEFT]

                    Comment


                    • #11
                      Öljysäiliössä on keskellä täyttöreiästä pois vedettävä muoviputki, jossa on kyljissä metallisihdit. Ei varsinainen suodatin, sillä ei ole suljettu. Putki on päästä avoin ja kyljissä on ihan suorat reiät metallisihtien välissä. Suodattaa lähinnä 5mm suuremmat klöntit.

                      Pumpulta pommille menevässä letkussa on molemmissa päissä banjopulteissa suodattimet. Ne on lähinnä ainoat, jotka pitää joskus putsata ja tarkistaa, että ovat yhä ehjät.

                      Mitään varsinaisia suodattimia tuossa järjestelmässä ei oikeastaan ole. Koko järjestelmän tyhjennys/täyttö tai huuhtelu uusilla öljyillä on hyvää huoltoa.

                      Comment

                      Working...
                      X