Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pönttöa vaille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pönttöa vaille

    Minkäs valmistajan mallistoista löytyis viritakaäänenvaimennin c4 avanttiin(AAN).
    Noihin v-kutos malleihin ois vaikka mitä tarjolla, mutta ei s6:seen.
    Pöntollehän pitäis tulla kaksi putkea ja lähtö puskurin alta noin 90 asteen mutkalla!
    Oisko kellään mitään vinkkejä.
    Saksmannit puhelivat että orkkis pönttö ahistais aika paljon tehoja.... onko perää??

    Kiitos etukäteen!

    #2
    Orkkisputkisto on AMW:n mukaan urS-turboissa varsin hyvä niin kauan kuin pysytään vakioahdinympäristössä. Eli jos et murinaa hae niin älä vaihda.

    Comment


      #3
      Vai niin, kiitos vinkistä!
      Ei tässä mitään pörinöitä kyllä kaivatakkaan,
      mutta kun tehoa ja rahaahan ei koskaan oo tarpeeksi!!

      Comment


        #4
        Tässä yksi vaihtoehto.
        http://www.bn-pipes.de/dateien/audi/...us-type-c4.htm

        Saatavissa Pro-mo:lta tai kerhon kautta.

        Comment


        • #5
          Ääni Remukselle.

          Comment


            #6
            Juu eipä tolla putkistolla tehonlisäystä ainakaan saavuteta...

            Omassa S4:ssa (AAN) 3" putkisto pelkällä remuksen takapöntöllä eikä tehossa/väännössä mitään lisäystä... 268hv/420nm

            Jos vaikka siitä olis sitten isommalla ahtimella hyötyä ;-)
            Pörinätkin pysy aika hyvin kurissa pelkällä remuksella eli ei yhtään häiritsevä...

            Comment


              #7
              Niin siis lisään vielä tarkennuksen että AMW oli penkittänyt ensin, sitten vääntänyt 3" hormin ja penkittänyt jälkeen ja ero oli parin hepan luokkaa tms eli sanoisin että rahan tuhlausta ellei murinaa etsi.

              Comment


                #8
                Vähän Off Topic, Onko mitään hiljaisempaa vaihtoehtoa BN pipesille? Itse voisin moisesta joskus kiinnostuakin 200 20v:n alle. Kaupungissa BN:n äänimaailma on melkolailla muikea, mutta maantiellä ääntä on aivan liikaa.

                Comment


                  #9
                  Itekkin kävin penkittää ton koslan AMW:llä 28.01-05 ja sitä ennen oli penkitetty harisella 21.04-04.

                  Ainakin paino (auton) putos jonkin verran kun toi orkkis putkisto painaa ainakin tonnin... =)

                  Comment


                    #10
                    Mitä Timze Meinasit tolla tehonlisäyksellä, Näyttäis sulla ainankin vähän vakiota paremmin olevan
                    tota tehoa????
                    Mitä muuta pellin alla?
                    Ainakin noi niksmannien rosterihilut on kyllä vähän mun budjetin yli.....

                    Comment


                      #11
                      Autoon on siis lastu laitettu tuolloin harisella ja sen jälkeen tehty putkisto, vvsuodatin ja orkkis ahtopainesäätötsydeemi ohitettu...

                      Saa noita rosteriputkia halvemmallakin ihan kotosuomesta ;-)

                      Comment


                        #12
                        Timze!

                        Minkä virman tuotteella ohitit ton ahtopaineensäätimen(wastegate freq.valve?). Joku puhui, että aiheuttais vikakoodin, miten sulla? Vaikka tuntuis siltä jos ton venttiilin jälkeen laittaa mekaanisesti
                        säädettävän niin mistä se kone sen tietää...
                        Entäs vv onko kartio-malli vai paneelifilsu?
                        Entäs Mappi ja hukkiksen jousi?
                        Sori tätä kysely tulvaa tätä nyt vaan riittää....

                        Jaa niin vielä se putki olikos halvemmista tietoa?
                        Kiitos

                        Comment


                        • #13
                          Jiiaalle: Siis kokemusta on Remuksesta ex-autossa joka oli aan-koneinen......

                          Comment


                            #14
                            Ahtopaineensäätö: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...category=33742
                            Toimi muuten ihan kivasti, mutta säätöruuvi pääs irtoamaan ja sisuskalut siinä samalla kun olin jättänyt sen kiristämättä kunnolla... =)

                            Suodatin on kartiomallinen.
                            Mappi on tietääkseni 2.5b ja hukkiksen jousi vakio.

                            Näin talvella maffi ei taida tykätä pakkasesta koska aina välillä kun ahdot on tarpeeks kauan yli 1,2b niin menee jokin vikatila päälle eikä ahdot nouse enään 0,6b suuremmaks...
                            Auton sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen pelittää taas ihan normaalisti.
                            Dynossa kun olin niin ei pätkinyt yhtään (1,39b) koska oltiin sisätiloissa eikä pakkanen päässyt puremaan.

                            Itselläni kahdessa eri autossa (S4 ja 200sx S13) ollut saman kaverin tekemä 3" rosteriputkisto
                            lisäinfoo saa täältä--> http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=15874.0
                            Varmasti edullinen sekä laadukas ja vieläpä alleasennettuna!

                            Comment


                              #15
                              Timze...
                              Minkä mallin kartion oot sovittanu?Onko joku mutka välissä ?Oon itekin ettiny, mutta vain paneelifiltterin oon ostanu/löytäny.
                              Pakkasongelmia mulla ei oo ollu, ainakaan vielä, tarttee vain ajaa motti ensin lämpöseks ja sit mennään.

                              Mulla on huippupaineet 1,45bar (Ebay lastulla) Lastulla oon ajanu jo 15tkm ilman ongelmia.
                              Suomen päästomittauskin näytti hyvältä.....;)
                              Mutta pitäs saada lissää potkua....

                              Tota putki juttuu pitää miettiä ehkä sitte viimeistään kun puristetaan reilusti lisää tehoa.
                              Noi vakio äänet on ihan mmukavan hiljaset. Kuinka kovat pärinät sulla on?

                              Oliko quattrolla Remuksen takapönttö vai koko putki?

                              Comment


                                #16
                                Tuolla (huonoja) kuvia putkesta ja filsusta---> http://kotisivu.dnainternet.net/tnevande/Putki/

                                Tottahan se on että ton pikku kkk:n pakopesä rupee ahistamaan.. isompaa tilalle vaan =)

                                Ääniä en kutsuisi pärinäksi vaan mukavaksi murinaksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Pasi:

                                  käsittääkseni S6:ssa on jo vakiona 3bar mappi.
                                  Ja lisätehoja jos havittelet niin taitaa olla turbon vaihto/uudelleen säätö. S6:een on kuitenkin olemassa hieman tiukempi ohjelma vakio turbolle,jossa ahtoja n.1.7-1.8bar ja vääntö/kiihtyvyys siinä kasvaa,mutta ei tehot.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muistaakseni kun ecun avasin oli siellä mappi, jossa luki 250Mpa!
                                    En kyllä oo ihan sata varma, mutta aika varma kyllä.
                                    Lastun myyjä kyllä puhui jostain overboost moodista joka autossa kai pitäisi olla (1,7 bar)
                                    Mutta vähän paha sanoa, kun toi mittarikaan ei näytä kuin 1,5 asti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ahaa..joo jos siinä luki toi 250Mpa niin silloin on 2.5bar,oon varmaan ite nyt sekoittanut boxin johonkin toiseen.......ja nyt kun tarkemmin muistelen niin ADU kone (RS2) niin siinä oli vakiona 3bar

                                      Comment

                                      Working...
                                      X