Ilmotusluontoinen asia jos joku muukin miettii. B5 madaltavat jousilautaset pudottaa sen 20-25mm(ehkä 30mm). Itsellä sport alusta jossa takaa napa-kaari 34cm ja keula 36(,5)cm. Nuo lautaset kun laitoin niin keula tippui 33.5cm mittaan. Asennuksesta: laiskana en jaksanut availla edes yläpään tukivarsia vaan sain käännettyä koko paketin kaaresta ulos tukivarsineen, ja jousipuristimia ei edes tarvittu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Siis otin sen iskari/tukivarsipaketin konehuoneen puolelta kyllä irti ,mutten irroittanut niitä tukivarsia siitä yläkolmiosta vaan käänsin sen ulos pyöräkotelosta että sain sen iskarin yläpultin auki. Hankalaa oli kyllä laittaa takaisin nippuun se paketti mutta onnistui kaksistaan, yksin ollessa ottaisin kyllä ne tukivarret irti että saa kasattua koko paketin vaikka ruuvipenkissä.
Comment
-
Ainakin Etka tarjoaa DTM malliin jousia, mutta niitä on tarjolla monella eri numerolla riippuen alustanumerosta ja varustekoodeista. Jousissa pitäisi olla värikoodaus, jonka avulla pitäisi löytyä oikea jousi.Attached Files
Comment
-
Miettinyt myös jousilautasten vaihtoa keulimisen poistamiseksi. Puuttuuko katsastusmies näihin?
WeePee, onko Completoksella hyllyssä? Eikös näitä saanut marmoriltakin?
Osaako joku heittää arviota, mitä jousilautasten vaihto vie aikaa, jos käyttäisi pikkupajalla vaihdattamassa? Olettaen, että vastoinkäymisiä vaihtamisessa ei tule eteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Upinaattori Näytä viestiMiettinyt myös jousilautasten vaihtoa keulimisen poistamiseksi. Puuttuuko katsastusmies näihin?
WeePee, onko Completoksella hyllyssä? Eikös näitä saanut marmoriltakin?
Osaako joku heittää arviota, mitä jousilautasten vaihto vie aikaa, jos käyttäisi pikkupajalla vaihdattamassa? Olettaen, että vastoinkäymisiä vaihtamisessa ei tule eteen.
Onnistuin kuitenkin löytämään jousilautaset http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=18420
tuonne soittelin ja sattu olemaan hyllyssä, erittäin hyvä ja nopea palvelu.
Comment
-
Itsellä tuli pari viikkoa sitten laitetutttua b7 sporttialustaan nuo b5 madaltavat jousilautaset. Vei aikaa reilu 2h nosturilla tehden. Ajettavuuteen ei vaikutusta. Keula 5-10mm alempana nyt kuin perä.
Comment
-
Joku tarkentakoot jos olen hakoteillä. Auto a4 b6 quattro avant.
Eikös etuiskareiden jousilautanen ole eri levyinen vakio alustassa ja s-line alustassa? Ja sielä sijaitseva kumi sen mukainen?
Itsellä autossa s-line alusta. Tarkoitus olisi laittaa eibachin -30mm jouset ja madaltavat jousilautaset jotka ovat taas käypäset normaalialustaan.
Kuinka palikat istuu toisiinsa? Iskarin halkaisijahan on s-linessä ja vakiossa sama.
Comment
-
Mitkä olis jämäkimmät ja kestävät iskarit h&r -45mm jousien kaveriksi b7 avantiin? Purkuautossa olisi taakse melko tuoreet Sachsit, mutta niiden epäilen olevan turhan 'pehmoiset'.
Alla nyt luultavasti alkuperäiset s-line sportti-iskarit (punaiset tolpat) joilla meno melko huojuvan hetekkamaista pomputtelua.
Comment
-
Comment
-
Laitetaanpa tänne omia kokemuksia, jos vaikka löytyisi vinkkejä mitä tuolle b7 farkun alustalle voisi tehdä. Keväällä renkaita vaihtaessa huomasin, että molemmat takajouset oli poikki. No eipä muuta kuin täälläkin kehutut eibach pro kit -30mm jouset tilaukseen. Iskareiksi tuli paikallisesta varaosaliikkeestä s-lineen sopivat monroet. Auto siis alunperinkin s-line alustalla. Alustaa asennettaessa kaikki oli päällisin puolin ok, eikä missään vaikuttanut olevan välyksiäkään. Eli vaihdoin pelkästään jouset ja iskarit. Nyt kun muutama tuhat kilometriä takana kyseisellä kombolla, niin ei voi kyllä keuhua millään tapaa. Alusta on todella pintakova, kaikki heitot/töyssyt tulee "läpi" todella helposti. Etenkin takapää ei nyt toimi kuten pitäisi. Vähänkään isommasta töyssystä ajettaessa iskee tosi rajusti takaisin. Esim. suojatiekorotukselta kun takapää tulee yli, niin pomppauttaa perää todella voimakkaasti. Onko muilla ilmennyt vastaavaa, vai voisiko tuolla alustassa olla nyt jotain muuta vikaa? Mainittakoon vielä että vanteet on 8,5x18", joilla 245/40 kumet.
Comment
-
Vähän vaan oudolta tuntuu, että vika olisi iskareissakaan. Tullut kuitenkin käytettyä aikaisemminkin noita "tarvikeiskareita" madalletuissa autoissa, eikä vastaavia ongelmia ole ollut. Esim. tuo monroekaan ei kuitenkaan mikään hinnat alkaen-merkki ole.
Toki itselläkin kävi mielessä, että olisiko tuo perä kuitenkin sen verran matala, että iskarista loppuu ominaisuudet. Voisi tietysti vielä kokeilla vanhoilla s-linen iskareilla, että miten toimii. Ne kun eivät aivan loppu olleet ja jätin ne tallin nurkkaan odottamaan seuraavaa kaatopaikka reissua.
Comment
-
A4 avant quattro -06 pientä vastustusta katsastuksessa:
Autossa alunperin tehtaan madallus, -20mm. Vaihdoin keväällä katkenneiden takajousien johdosta Eibach pro kit -30mm jousisarjan ja samalla eteen madaltavat jousilautaset (supersprintit). Stance on ihan kohdillaan ja ajettavuuskin ok. Nyt katsastuksen lähestyessä tuli ilmi, ettei edestä saa camberia ohjearvojen sisään ja täten en saa jousia muutoskatsastettua.
Jätettiin sitten muutoskatsastus tekemättä tältä erää ja suoritettiin pelkkä määräaikaiskatsastus, jossa tuli ilmi, että kun auto on nostettuna ylös, niin etujouset kolisee ikäänkuin olisivat liian lyhyet. Onko tuttu ilmiö? En oikein keksi mikä asennuksessakaan olisi mennyt pieleen, jos vaan jouset on oikeat...
Löytyykö etucamberin säätöön lääkettä? Säädettäviä tukivarsia tms jotka kelpaavat katsurille?
Comment
-
Epäkesko-reiälliset uretaanipuslat voisi olla toinen vaihtoehto näille säädettäville varsille, jos ei sitten nosta keulaa vakiolautasilla ja saa kulmia sitä kautta kohdalleen katsastuslappua varten.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89503
Comment
Comment