Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmotusluontoinen asia jos joku muukin miettii. B5 madaltavat jousilautaset pudottaa sen 20-25mm(ehkä 30mm). Itsellä sport alusta jossa takaa napa-kaari 34cm ja keula 36(,5)cm. Nuo lautaset kun laitoin niin keula tippui 33.5cm mittaan. Asennuksesta: laiskana en jaksanut availla edes yläpään tukivarsia vaan sain käännettyä koko paketin kaaresta ulos tukivarsineen, ja jousipuristimia ei edes tarvittu.

    Comment


      Oliko siis B5 OEM-lautaset, vai B5 madaltavat supersprintin lautaset?

      Comment


      • B5:n madaltavat jousilautaset niinkuin kirjoitinkin. B5 alkuperäiset puottavat sen 15mm.

        Comment


        • Siinä tapauksessahan molemmat vaihtoehdot ovat madaltavia.

          Comment


          • Kyllä joo, toiset vaan enemmän.

            Comment


            • Otitko juha_s yläpäästä muovisuojien alta mutterit auki ja jätit kaikki muut paikalleen kuin jousi/iskaripaketin, vai mitä tarkoitat tuolla 'laiskana olemisella'?

              Comment


              • Siis otin sen iskari/tukivarsipaketin konehuoneen puolelta kyllä irti ,mutten irroittanut niitä tukivarsia siitä yläkolmiosta vaan käänsin sen ulos pyöräkotelosta että sain sen iskarin yläpultin auki. Hankalaa oli kyllä laittaa takaisin nippuun se paketti mutta onnistui kaksistaan, yksin ollessa ottaisin kyllä ne tukivarret irti että saa kasattua koko paketin vaikka ruuvipenkissä.

                Comment


                • Onko kellään tietoa käykö B6 Ässään nuo madaltavat jousilautaset mitä porukka näissä käyttänyt? Pikaisella haulla en ainakaan löytänyt vastausta.

                  Comment


                  • Tarkoitus olisi topicin vastaisesti nostaa auton maavaraa. Nykyisellään on 1BE sportti alusta ja aikeissa laittaa normialustan osat. Kyselin hieman tarjousta ja liike tarjosi Sachs:n osia alle laitettavaksi.

                    Onko kellään tuosta mielipiteitä/suositella muita valmistajia?

                    Comment


                    • Jezee: B7 S-line alusta ainakin sopii ristiin B6:een ja B7:aan, ja OEM B5 jousilautaset sopii B7 S-line alustaan. Jos siitä voi päätellä.

                      Mikä alusta Ässässä on? Sport?

                      Comment


                      • Audi A4 2006DTM edition quattro takajousi

                        Takajousi pamahti poikki ja nyt pitäs pikaisesti saada uudet tilalle. Onko tuossa DTM editionissa uniikki alusta/ omat jouset? Joutuuko menemään marmorille

                        Comment


                        • En ymmärrä miksi kysymys siirrettiin tähän viestiketjuun? Luin jokaisen viestin eikä yhdessäkään puhuta vakio jousista oem numeroilla. Eikä kukaan ota kantaa onko s-line ja DTM jouset samat vai ei

                          Comment


                            Ainakin Etka tarjoaa DTM malliin jousia, mutta niitä on tarjolla monella eri numerolla riippuen alustanumerosta ja varustekoodeista. Jousissa pitäisi olla värikoodaus, jonka avulla pitäisi löytyä oikea jousi.
                            Attached Files

                            Comment


                            • DTM Editionissa erilaiset jouset vrt. vaikka S-Lineen.

                              Comment


                              • Kiitos Kimmo.L hyvää dataa. Löytyy uudet jouset tuon perusteella

                                Comment


                                • Mistä olette noita B5 madaltavia jousilautasia tilailleet? Kyselyt nyt muutamasta paikkaa ja kaikki sanoneet että ei löydy hyllystä ja menisi kuulemma +1kk, että saavat lisää.

                                  Comment


                                  • Miettinyt myös jousilautasten vaihtoa keulimisen poistamiseksi. Puuttuuko katsastusmies näihin?

                                    WeePee, onko Completoksella hyllyssä? Eikös näitä saanut marmoriltakin?

                                    Osaako joku heittää arviota, mitä jousilautasten vaihto vie aikaa, jos käyttäisi pikkupajalla vaihdattamassa? Olettaen, että vastoinkäymisiä vaihtamisessa ei tule eteen.

                                    Comment


                                      Eipä ole edes katsoneet siihen suuntaan katsastuksen aikana. Minulla tosin B5 lautaset, joten laskua ei ole niin paljon.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Upinaattori Näytä viesti
                                        Miettinyt myös jousilautasten vaihtoa keulimisen poistamiseksi. Puuttuuko katsastusmies näihin?

                                        WeePee, onko Completoksella hyllyssä? Eikös näitä saanut marmoriltakin?

                                        Osaako joku heittää arviota, mitä jousilautasten vaihto vie aikaa, jos käyttäisi pikkupajalla vaihdattamassa? Olettaen, että vastoinkäymisiä vaihtamisessa ei tule eteen.
                                        Completoksella ei ollut tälle hetkellä mitään hyllyssä, soitin myös marmorille niin sanoivat että eivät ole sitten 2015 vuoden jälkeen niitä enään saanut.

                                        Onnistuin kuitenkin löytämään jousilautaset http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=18420
                                        tuonne soittelin ja sattu olemaan hyllyssä, erittäin hyvä ja nopea palvelu.

                                        Comment


                                        • Itsellä tuli pari viikkoa sitten laitetutttua b7 sporttialustaan nuo b5 madaltavat jousilautaset. Vei aikaa reilu 2h nosturilla tehden. Ajettavuuteen ei vaikutusta. Keula 5-10mm alempana nyt kuin perä.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 20.4.2018, 18:31. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                                          Comment


                                          • Joku tarkentakoot jos olen hakoteillä. Auto a4 b6 quattro avant.
                                            Eikös etuiskareiden jousilautanen ole eri levyinen vakio alustassa ja s-line alustassa? Ja sielä sijaitseva kumi sen mukainen?
                                            Itsellä autossa s-line alusta. Tarkoitus olisi laittaa eibachin -30mm jouset ja madaltavat jousilautaset jotka ovat taas käypäset normaalialustaan.
                                            Kuinka palikat istuu toisiinsa? Iskarin halkaisijahan on s-linessä ja vakiossa sama.

                                            Comment


                                              Mitkä olis jämäkimmät ja kestävät iskarit h&r -45mm jousien kaveriksi b7 avantiin? Purkuautossa olisi taakse melko tuoreet Sachsit, mutta niiden epäilen olevan turhan 'pehmoiset'.
                                              Alla nyt luultavasti alkuperäiset s-line sportti-iskarit (punaiset tolpat) joilla meno melko huojuvan hetekkamaista pomputtelua.

                                              Comment


                                              • Bilsteinin B8:t. Laadukkaat, jämäkkä vaimennus, toimii hyvin madallusjousilla, Saksan Ebaysta taitaa saada reilulla 400 eurolla.

                                                Comment


                                                  Aika sopiva tuli 1BE urheilualustaisesta avantista Eibachin jousisarjalla ja Bilstein b4 / Monroe iskareilla. Napa- kaarimitta 340mm sekä edessä että takana. Lähtökohta oli 360 / 340. Ylimääräiseksi jäi B5 lautaset, ne kun ei sopineet ollenkaan noitten Bilsteinien kaveriksi.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Mistäs ootte hommannut etutukivarsiin jäykempää puslaa sisäpäähän, onko irto puslia vai koko varsi aina?
                                                    Nyt ongelma edessä, sisältä ensimmäinen 20-30mm kuluu tosi voimakkaasti, kulmat on ihan ohjearvojen sisällä, muuten rengas kuluu suht tasaisesti.

                                                    Comment


                                                    • Laitetaanpa tänne omia kokemuksia, jos vaikka löytyisi vinkkejä mitä tuolle b7 farkun alustalle voisi tehdä. Keväällä renkaita vaihtaessa huomasin, että molemmat takajouset oli poikki. No eipä muuta kuin täälläkin kehutut eibach pro kit -30mm jouset tilaukseen. Iskareiksi tuli paikallisesta varaosaliikkeestä s-lineen sopivat monroet. Auto siis alunperinkin s-line alustalla. Alustaa asennettaessa kaikki oli päällisin puolin ok, eikä missään vaikuttanut olevan välyksiäkään. Eli vaihdoin pelkästään jouset ja iskarit. Nyt kun muutama tuhat kilometriä takana kyseisellä kombolla, niin ei voi kyllä keuhua millään tapaa. Alusta on todella pintakova, kaikki heitot/töyssyt tulee "läpi" todella helposti. Etenkin takapää ei nyt toimi kuten pitäisi. Vähänkään isommasta töyssystä ajettaessa iskee tosi rajusti takaisin. Esim. suojatiekorotukselta kun takapää tulee yli, niin pomppauttaa perää todella voimakkaasti. Onko muilla ilmennyt vastaavaa, vai voisiko tuolla alustassa olla nyt jotain muuta vikaa? Mainittakoon vielä että vanteet on 8,5x18", joilla 245/40 kumet.

                                                      Comment


                                                        Iskarit vaihtoon, ei johdu jousista tuollainen käytös.

                                                        Comment


                                                        • Vähän vaan oudolta tuntuu, että vika olisi iskareissakaan. Tullut kuitenkin käytettyä aikaisemminkin noita "tarvikeiskareita" madalletuissa autoissa, eikä vastaavia ongelmia ole ollut. Esim. tuo monroekaan ei kuitenkaan mikään hinnat alkaen-merkki ole.

                                                          Toki itselläkin kävi mielessä, että olisiko tuo perä kuitenkin sen verran matala, että iskarista loppuu ominaisuudet. Voisi tietysti vielä kokeilla vanhoilla s-linen iskareilla, että miten toimii. Ne kun eivät aivan loppu olleet ja jätin ne tallin nurkkaan odottamaan seuraavaa kaatopaikka reissua.

                                                          Comment


                                                          • A4 avant quattro -06 pientä vastustusta katsastuksessa:

                                                            Autossa alunperin tehtaan madallus, -20mm. Vaihdoin keväällä katkenneiden takajousien johdosta Eibach pro kit -30mm jousisarjan ja samalla eteen madaltavat jousilautaset (supersprintit). Stance on ihan kohdillaan ja ajettavuuskin ok. Nyt katsastuksen lähestyessä tuli ilmi, ettei edestä saa camberia ohjearvojen sisään ja täten en saa jousia muutoskatsastettua.

                                                            Jätettiin sitten muutoskatsastus tekemättä tältä erää ja suoritettiin pelkkä määräaikaiskatsastus, jossa tuli ilmi, että kun auto on nostettuna ylös, niin etujouset kolisee ikäänkuin olisivat liian lyhyet. Onko tuttu ilmiö? En oikein keksi mikä asennuksessakaan olisi mennyt pieleen, jos vaan jouset on oikeat...

                                                            Löytyykö etucamberin säätöön lääkettä? Säädettäviä tukivarsia tms jotka kelpaavat katsurille?

                                                            Comment


                                                              Epäkesko-reiälliset uretaanipuslat voisi olla toinen vaihtoehto näille säädettäville varsille, jos ei sitten nosta keulaa vakiolautasilla ja saa kulmia sitä kautta kohdalleen katsastuslappua varten.
                                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89503

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X