Mulla ei tarvinnu sopeuttaa. Vakio maasturista tonttiin ja ihan normaalisti valot käy läpi testin kun virrat lyö päälle ja näyttää valokeila olevan aina samalla etäisyydellä ajelee kontti täynnä tavaraa tai ei. Sillo ku hommasin tuon auton valot näytti taivaalle niin säädin vaan manuaalisesti kohdilleen. Tiedä sitten kuinka oikeaoppinen säätö oli mutta eipä kukaan vilkuttele vastaan ajaessa valoja eikä katsastuksessa sanottu mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Noni, hankittu HR -35:set. Mites tuo asennus eteen?
Kuulin että siellä on edessä jokin osa mikä menee 90% varmuudella rikki? Ja maksaa sitten hunajaa ja vähän kermaakin siihen päälle :s
Onko jollakin jotain yksinkertaista vinkkiä että mitä sieltä nyt pitää avata että saa ton tolpan pöydälle ja vaihdettua noi jouset helpoiten? Kyselin sarjalle asennusta niin hinta oli kyllä sellainen että mielummin ite laittaa :/
Mahdolliset kuvatkin on hyviä :)
Comment
-
Siinä se onkin. Selasin pitkälle tätä ketjua mutta en mistään sitä löytänyt. Mutta kai sitten täytyy ettiä vähän lisää..
E;Selannut nyt sivusta 1 eteenpäi ja nyt alkaa tosiaan löytyä. Käsittääkseni pitää uusia aika herkästi tuo ylätukivarsien linkki pultti? Ainakin? Jos siitä siis irroittaa?
E2; Tosiaan oikea tapa miten toimia on irroittaa siis " kolmio " sisäpäästä ja sitten ylhäältä 3 pulttii auki ja alapää myös ja sitten vaan paketti pöydälle :D
Kuulostaa jotenkin aivan liian helpolta... :sViimeksi muokannut Hallikainen; 31.10.2014, 19:25.
Comment
-
Slamitilta saapi muuten keulaan kolmisen senttiä lisämadallusta vähän alle satasella. B5 -15mm lautaset madaltaa berttaseiskaa asentajan mukaan tuon ~30mm (perus-B5-lautaset se 15mm) verran. Itellä jäi toistaseks laittamatta, kun kyseinen asentaja toppuutteli talvee vasten, mutta keväällä olis tarkotus kokeilla. Voi kyllä tippua liikaa, kun H&R:n -45mm jousetkin laitettu, mutta nälkä kasvaa syödessä :D Toimii vakioiskareilla, en sit tiiä että kuinka kauan... :p
Comment
-
Jos joku edes harkitsee ta technix alustan hommaamista, niin sen napa-kaari korkeudet ovat edessä 310-350mm ja takana 270-310mm. Eli takapäätä ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi korkealle. Tuota jos vertaa Eibach pro kittiin, niin onhan tuossa eroa. Sen korkeus Tontsan kertomana: "345/340 mm".
Itselläni lähtee pro kit tilaukseen todennäköisesti viikon sisällä.
Edit. 7.11. Eibach B12 pro kit tilattu. Jospa tuo olisi parempi kuin ta technix. =D Jos se tuntuu liian korkealta, niin uudet jouset maksavat vain 150€:a.Viimeksi muokannut Tctic; 10.11.2014, 15:25.
Comment
-
Huh, nyt on vaihdettu eteen H&R -35 Jouset Sporttien tilalle :) Pultti lähti ihan kivuttomasti auki, tarkoitus oli siis vaan kokeilla että lähteekö ne auki ja vaihdella sitten huomenna. No sittenhän se repes ja lähti tekeminen. Vasen puoli meni 2,5h että sai kaiken irti ja takaisin paikalleen. Oikeassa puolessa ei mennyt kun tunti :D kun tiesi että mitä pitää irrottaa ja laittaa mitenkin päin niin homma alkoi luistaa :D
Kiitos täällä olleista vinkeistä ja linkeistä. Seuraavan kerran vien liikkeeseen :D
Comment
-
Täällä meinasi mennä järki takajousien ja iskareiden vaihdon kanssa. Vasta kun tajusin irroittaa ihan kaikki ylimääräiset osat tukivarresta (kallistuksenvakaaja, camper tanko, jarrusatula), niin napa suistui painumaan tarpeeksi alas, että uuden jousen sai paikalleen. Vanhat jouset vedin tyynen rauhallisesti rälläkällä poikki, joten vältyin yhdeltä harmilta. Aikaa meni ensimmäiseen puoleen vähän vajaa 4h, toiseen joku 1,5h. Jos huomenna yrittäisi saada vaihdettua etupään.
Ta technix:t makasivat erittäin todennäköisesti pohjaanlyöntikumien varassa takana -> ei yhtään joustoa. Lyhensin kumeja 30mm, joten eivätköhän ne nyt mene bilsteinien kavereina.
No jee, toiselta puolelta edestä katkesi olkavarren pultti niin, että sen sai pyöritettyä mutterilla pois, joten se on nyt ok. Toiselta puolelta pultti taas katkesi molemmista päistä. :( Ajelin tuon varovasti korjaamolle ja toivotaan parasta, että ne saavat pultin irti ilman koko olkavarren vaihtoa. Edittiä: Saivat irti, tosin meni aikaa ihan hitosti. 3h oli laskutus kyseisen nurkan iskarin ja jousen vaihdon kanssa.
Korkeudet Eibach B12 pro kitillä 340mm takana ja 355mm edessä. :(Viimeksi muokannut Tctic; 21.11.2014, 07:02.
Comment
-
Nyt on luokkaa 1000km takana eibach b12 pro kitillä, joten siitä voi kirjoittaa kokemuksia. Alusta on mukavan pehmeä, tuntuu kuin ajaisi täysin vakiolla autolla, mutta iskunvaimentajat ottavat isommatkin heitot todella nätisti. Ainoa isompi ongelma on, että takajouset eivät kanna kuormaa. Tankkasin 40L ja laitoin peräkärryn perään (aisapaino max 30kg) ja perä oli varmaan 4cm alempana kuin tavallisesti. Ajettavuus tosin säilyi hyvänä ja kärryä ei huomannut perässä juuri lainkaan. Onko kellään kokemuksia kantavatko h&r:n -45mm jouset paremmin kuormaa?
Jos nyt olisin ostamassa alustaa, niin ostaisin todennäköisesti eibachin tai kw:n coilit. Ei ainakaan tarvitsisi harmitella, että alusta on liian korkea jommasta kummasta päästä.
Comment
-
Millimetrintarkkoja en saanu mitattua ennen enkä jälkeen pimeässä autokatoksessa. Mutta... Edessä noin 350mm, oli noin 370mm ja takana noin 340mm ja oli noin 340mm. Noin, noin. Voin joku päivä mitata kunnolla kun muistan...
Edit. Edessä 350mm, takana 335mm. Parkkihallin lattia oletettavasti luotetteva mittausalustaViimeksi muokannut Sabotaasi; 10.12.2014, 18:16.
Comment
-
Kuullostaa että pienestä hommasta on tulossa iso homma. Mut voi kait sen noinki tehdä. Itse suosin iskarin alapään ja kallistuksenvakaajan irroitusta ja jousipuristimella jousta vähä läjään ja sit vääntää voimalla sen irti. Vanha pois ja uus tilalle ei mene paljoa aikaa. Jousipuristinta pyörittäny kierteiden toisesta päästä siirtoleukapihdeillä(kierteestä) kun muuten ei mahdu.
Comment
-
Eipä tuo nyt mikään homma loppujenlopuksi nosturilla ollut tehdä. Tuon apurungon laskeminen tuo hyvin lisää tilaa joka suuntaan, ei tarvitse jousta puristaa edes niin paljoa.
Löysin tälläsen listan kiristysmomenteista:
Torque Values
Front damper to upper mount 37 ft-lbs
Front damper upper mount to body 56 ft-lbs
Front lower clevis to lower link 66 ft-lbs*
Front upper link pinch bolt 29 ft-lbs
Front sway bar link to lower control arm 30 ft-lbs + ¼ turn
Front sway bar link to sway bar 30 ft-lbs + ¼ turn
Lower spring perch set screw 10 in-lbs
Rear damper to upper mount 20 ft-lbs
Rear damper upper mount to body 26 ft-lbs
Rear damper eye to lower control arm 85 ft-lbs*
Rear subframe assembly to chassis 65 ft-lbs
OEM wheel bolts 89 ft-lbs
* Must be tightened with vehicle at or near ride height.
Comment
-
Passaako tämän linkin jousilautaset B7:aan http://www.slamit.net/product/7155/b...4-b5-passat-3b
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Johnny84 Näytä viestiPassaako tämän linkin jousilautaset B7:aan http://www.slamit.net/product/7155/b...4-b5-passat-3b
No jos b5 orkkis lautaset madaltaa 15mm niin nuo vähentää jousien tilaa 30mm. Alkaa olemaan jo melko lintassa keula silloin suhteessa perään. B5 orkkislautaset meni ainakin b7 sport varsiin ja taitaa mennä täyskorkeisiin lullatappeihinkin. Meneekö myös s-line kittiin?
Onko kellään muuten myynnissä madaltavia lautasia?
Comment
Comment