Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sitä ylätukivarsien yhdyspulttia ei edelleenkään tarvitse avata alustan vaihdon yhteydessä, eikä missään nimessä kannata edes yrittää ellei ole samalla vaihtamassa ylätukivarsia. Etuiskarin yläpään kolmion kun ottaa konehuoneen puolelta irti pääsee ylätukivarsien sisäpäät aukaisemaan näppärästi ja ylätukivarret jäävät olkavarteen kiinni.

    Comment


    • Se on kyllä edelleenkin totta. hyvä kun muistutit.
      Pultista on vaan helppo irroittaa jatkossa jos tarvii jotain jumpata, tai tukivarsia vaihtaa. Siksi olen itse yleensä mätkinyt sen auki.

      Comment


        Miksi tehdä hirveä työ jos ehkä joskus pitää vaihtaa tukivarsia. Sieltä kolmiosta ne tukivarret irti.

        e. Lisäksi jos auton korkeus muuttuu sisäpäät on hyvä kiriä oikeaan korkoon niin ei suotta hajoa sisäpään puslat.
        Viimeksi muokannut skige; 12.6.2014, 05:45. Perustelu: lisäys

        Comment


        • Hirveä ja hirveä, omasta autosta toi pultti on lähtenyt aina ihan helposti irti. Itse ainakin testaisin kuinka jumissa se yhdyspultti on ennenkuin noita sisäpäitä ryhtyisin irrottamaan.

          Comment


            Jos korko ei muutu itse en ota kun iskarin alapäänpultin irti ja ylhäältä kolmio. Kolmio pyörähtää kaaresta ulos jolloin jousipuristin paikalleen ja pultti irti iskarin päästä. Sitten uus iskari takasi ja jousi paikalleen. Kolmio takas kiinni ja iskarin alapää. Säästää aikaa aika paljon. Tapoja on monia ja monimutkaisia. ;)

            Comment


            • Saksantuonneista lähtee, suomiautoista ei. sama pätee raidetangonpäihin ja muihin.

              Joo se sisäpään löysäys ja avaus on suositeltavaa, mutta mä olen tehnyt niin että otan tolpan käteen tukivarsineen ja sitten mittanauhalla säädän hiukan. Toinen vaihtoehto toki nostaa napaa tunkilla ylös ja kiriä sitten pultit kun systeemi on paikallaan.

              Comment


                Itelläki saksantuonti. Lähti pultti ku vaihdoin tukivarret. Mut tukivarret olikin sitte jo lujassa.

                Comment


                • Mitenhän mulla sitten kun on suomiauto ja raidetangonpäätkin irtosivat kuin itsestään? :)

                  Mutta joo, tapauskohtaisiahan nuo ovat ja jos se yhdyspultti on jumissa niin kannattanee tappelun sijasta käyttää yllämainittuja ratkaisuja.

                  Comment


                  • Okei, tässähä tuli jo muutama hyvä vinkki. Samaa mietin itsekkin kummasta on parempi irroittaa, yhdyspultti vai ylätukivarsien sisäpää. Autoon tulee -30 laskeva paketti, joten joka tapauksessa joutuu löysää ylätukivarsien sisäpäästä pultit. CRC hoitoa oon antanu viikon ajan, että jospa ei olis kovin jumissa pultit.

                    Comment


                    • Kysyn nyt täältä, kun B6sen alusta aikalailla samanlainen.

                      Kuinka moni on taakse pistänyt säätömutterin jousen päälle? Itse laitoin sen alas varmuuden vuoksi, mutta kuten pelkäsin ihan täyttä TUSKAA säätää sitä sieltä. Nyt pitäisi nostaa katsastuskorkeuteen vklp, eikä yhtään tekisi mieli lähteä kokeilee ulkona...
                      Mietin jos jousipuristimella saisi jousen pois ja vaihtaisi säätömutterin ylös. Voi kyllä olla, ettei pelkkä jousipuristin riitä, mutta enempää en kyllä ulkona pukkien varas lähde tekemään.

                      Comment


                        Ylöshän se kuuluu laittaa.

                        Tai ainakin tähän mennessä kaikki on käyny pelkästään ylös. Saataa toki eri valmistajilla olla erilaiset palikat, mut koskaan sellaisia tullu vastaan missä säätö jousen alla A4: sissa

                        Comment


                        • Aku siis oliko ongelma se jousen irtisaaminen?

                          Comment


                            Jousipuristimella saa jousta sen verta löysättyä että jousen saa kampeemalla pois. Itse olen yhdet puristimet modannu takajouselle. Eli jousipuristin ylösalasin jouseen ja papukaijapihdillä kierteen päästä pyörittää saa jousen löysättyä tarpeeksi että voi kammeta pois. Tämä on itselle osoittautunu nopeaksi tavaksi. Hh92 voi vahvistaa asian ;)

                            Comment


                            • 22mm räikkälenkki puristimen päähän nopeuttaa veivaamista kummasti, räikkä ei yleensä mahdu. Ja jos sisälokarista avaa yhden ruuvin saa 5mm lisää tilaa siihen jousen yläpään kohdalle, riippuen laittaako puristimet oikein vai väärinpäin.

                              Tosiaan puristimia pitää lyhentää ainakin 5cm, mutta kyllä niillä vielä etujousetkin saa pois.

                              Camber-pultin (huom merkkaa sen asento eka!!) ja lyhyen koiranluun ku irrottaa ja painaa jarrulevystä koko pakettia alaspäin niin saa sorkkaraudalla melko nätisti kammettua jousen pois. Painamiseen saa vähän vipua ku pistää pultin jarrulevyyn, siihen 17mm hylsy ja jatkovarsi hylsyn päähän. Helpompi ottaa vaikka kaveri painamaan kun ei tarvi siellä kolossa molempien äheltää.

                              Sit takasin laitossa vähän liukastetta yläpäähän että menee helpommin paikalleen. Jarrulevystä kun painaa alaspäin niin yläpään saa tönättyä koloonsa. Camber-pultin kiristys kun auto pyörillään, tai nostaa tunkilla navan ajokorkeutta vastaavaksi ennen kiristystä niin ei pusla jännity turhaan

                              Tullu hiottua prosessia tässä parin vuoden aikana :)

                              Comment


                              • Ei nyt vielä irtisaaminen ole ollut ongelma. Alustaa asentaessa koko "kelkka" laskettiin, mutta sitä ei haluaisi tehdä, ettei kulmia tartteisi uudestaan säätää +tunkkien varassa ulkona aika nihkeetä puuhaa.

                                Yritin muistella, kuinka paljon lyhkäsemmät jouset noi AK streetin oli verrattuna alk.peräisiin. Sen takia en ole varma riittääkö pelkkä puristaminen saamaan jousen pois.

                                Kulmien säädön yhteydessä yritin tiputtaa perää 5mm alas, mutta ei se oikeen onnistunut. Nyt sitten 30mm ylös...
                                Mulla on toi säätömutteri siellä alhaalla ja kiinnitetty läpimenevällä pultilla.

                                Comment


                                  Alkuperäiset takajouset on todella pitkät ja niiden irrotus on tuskaa. Nuo AK streetin joudet taas oli ainakin mulla edelliseen b6 avanttiin todella lyhyet ja niiden asennus/pois otto oli todella helppo. Muistaakseni ei tarvinnut edes puristimia vaan kangella väänsi pois paikoiltaan.

                                  Comment


                                    Kuis matala auto auto Akulla on jos pitää 3cm nostaa katsastukseen? Paljoko on napakaarimitta?

                                    Comment


                                    • Maavara sellaset 4,5cm. Napamittaa en muista...

                                      Comment


                                      • Osaako joku antaa specsit tuolle ylätukivarsien yhdyspultille? Voisi hakea uudet ennen remonttiin ryhtymistä.

                                        Comment


                                        • N10576802 hexagon bolt M10X105X26, sama pultti B6 ja B7
                                          N10272302 mutteri. Niitä muttereita on ollu vähän eri numeroilla mutta ei niissä eroja voi olla.

                                          Comment


                                            Maxtrac

                                            Kennelläkään kokemusta tuollaisesta halppis setistä?

                                            Comment


                                            • Mitä jos vaihtaisi rst pultin ja mutterin sen yhdyspultin tilalle?

                                              Comment


                                              • Onko bilstein b8 iskarit suunniteltu kiinteälle miedolle madallukselle vai kestääkö ne myös korkeussäädettävän reilumman madalluksen? Eibachin pro street s takaiskarit tuntuu olevan loppu. En hirveesti yllättynyt että kw iskarit kesti vain 3v/30tkm. Noi bilsteinit on normia lyhemmät mutta riittääkö se? Myös bc racing iskarit on vaihtoehtona, ehkä jäykempien jousien kera. Tai muitakin merkkejä voi ehdottaa mitkä soveltuu tähän käyttöön.

                                                Edit: takapäähän vaihtuu bc racing br palikat. Jospa se myös alkaisi kantamaan vähän kuormaakin. On muuten yllättävän vaikea saada varaosia korkeussäädettäviin.
                                                Viimeksi muokannut LauriJT; 26.7.2014, 13:14.

                                                Comment


                                                  1,5 viikkoa sitten tuli pyöräytettyä Vogtlandin coilit alle ja ei voi kyllä moittia. Pintakovuutta selvästi vähemmän kuin vakiossa S-Linen alustassa. Eikä tunnu läheskään niin jäykältä kuin FK Highsportit Passatissa.
                                                  Säätövaraa on edessä vähintäänkin riittävästi, mutta takana voi loppua kesken, jos haluaa kunnolla tonttiin (korjautuis ehkä vähän jos jättäis säätöpalikat kokonaan pois).
                                                  Suoraan valmistajan omasta kaupasta tilattuna tuota sai vaan odotella yli 2kk, mutta ainakin vielä tuntuu siltä, että odotus kannatti.
                                                  Seurataan nyt miten nuo selviytyy suomen talvesta.

                                                  Comment


                                                    Vogtlandista oma kokemus muuten hyvä mutta perä on liian löysä. Perän tosiaanki saa tonttiin tai miten se tontti määritetään. Aluks ruuvasin säätökierteen melkeen pohjaan ja silloin oli renkaan ylälaita kaaren tasolla. Sitten alko pikkuhiljaa tippumaan ja piti ruuvata kierrettä sentti ylös. Nyt pari päivää sitten ruuvasin taas ylös sentin kierrettä kun perä tippu edelleen. Alusta ollu nyt keväästä eli 17tkm ajettu. Kun ruuvaa kierteen pohjaan 19" vanne menee kaaren tasalle. Yli puolessavälissä ylöspäin on kierre takana. Kun taakse istuu kaksi aikuista perä tippuu reilusti. Itse miettiny jäykempiä jousia taakse.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Noita etupään säädettäviä ylätukivarsia on tullut katseltua. Kai nämä käyvät myös kolmen litran quattroon?? Kun en löydä kuin 2.0T ja 3.2L spekseillä ja näyttäisivät olevan samat.

                                                      http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-....0T/ES2594537/

                                                      Mistä noita kannattaisi kysellä suomesta?

                                                      Comment


                                                        Näyttäisi olevan 2007:ssa samat ylätukivarret 4cyl ja 6cyl quattroissa.

                                                        edit: tais olla myös 8cyl
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Ok, kiitos. :)

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                                                            Vogtlandista oma kokemus muuten hyvä mutta perä on liian löysä. Perän tosiaanki saa tonttiin tai miten se tontti määritetään. Aluks ruuvasin säätökierteen melkeen pohjaan ja silloin oli renkaan ylälaita kaaren tasolla. Sitten alko pikkuhiljaa tippumaan ja piti ruuvata kierrettä sentti ylös. Nyt pari päivää sitten ruuvasin taas ylös sentin kierrettä kun perä tippu edelleen. Alusta ollu nyt keväästä eli 17tkm ajettu. Kun ruuvaa kierteen pohjaan 19" vanne menee kaaren tasalle. Yli puolessavälissä ylöspäin on kierre takana. Kun taakse istuu kaksi aikuista perä tippuu reilusti. Itse miettiny jäykempiä jousia taakse.
                                                            Vertasin sitä takapään säätövaraa lähinnä siihen kuinka alas keulan saa halustessaan, eli jopa reilusti rengasta kaaren sisään. :) Mulla on takana vajaa sentti säätövaraa jäljellä ja rengas on sopivasti kaaren kanssa tasalla.
                                                            Perän löysyyttä en ole vielä pistänyt merkille, koska 95% ajoista tulee ajeltua takapenkki ja kontti tyhjänä.

                                                            Comment


                                                            • MMoro, oliskohan jollakin antaa neuvoja siihen miten yksinkertaisimmillaan kannattee etutolpat vaihtaa? Vakioiskarista Coiloweriin. Perähän on helppo kyllä, mutta edessä kun on tukivarsihelvetti niin tietäisi miten pääsisi helpoimmalla :) ns. parkkipaikkakorjaus tulossa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X