Sitä ylätukivarsien yhdyspulttia ei edelleenkään tarvitse avata alustan vaihdon yhteydessä, eikä missään nimessä kannata edes yrittää ellei ole samalla vaihtamassa ylätukivarsia. Etuiskarin yläpään kolmion kun ottaa konehuoneen puolelta irti pääsee ylätukivarsien sisäpäät aukaisemaan näppärästi ja ylätukivarret jäävät olkavarteen kiinni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
-
Jos korko ei muutu itse en ota kun iskarin alapäänpultin irti ja ylhäältä kolmio. Kolmio pyörähtää kaaresta ulos jolloin jousipuristin paikalleen ja pultti irti iskarin päästä. Sitten uus iskari takasi ja jousi paikalleen. Kolmio takas kiinni ja iskarin alapää. Säästää aikaa aika paljon. Tapoja on monia ja monimutkaisia. ;)
Comment
-
Saksantuonneista lähtee, suomiautoista ei. sama pätee raidetangonpäihin ja muihin.
Joo se sisäpään löysäys ja avaus on suositeltavaa, mutta mä olen tehnyt niin että otan tolpan käteen tukivarsineen ja sitten mittanauhalla säädän hiukan. Toinen vaihtoehto toki nostaa napaa tunkilla ylös ja kiriä sitten pultit kun systeemi on paikallaan.
Comment
-
Okei, tässähä tuli jo muutama hyvä vinkki. Samaa mietin itsekkin kummasta on parempi irroittaa, yhdyspultti vai ylätukivarsien sisäpää. Autoon tulee -30 laskeva paketti, joten joka tapauksessa joutuu löysää ylätukivarsien sisäpäästä pultit. CRC hoitoa oon antanu viikon ajan, että jospa ei olis kovin jumissa pultit.
Comment
-
Kysyn nyt täältä, kun B6sen alusta aikalailla samanlainen.
Kuinka moni on taakse pistänyt säätömutterin jousen päälle? Itse laitoin sen alas varmuuden vuoksi, mutta kuten pelkäsin ihan täyttä TUSKAA säätää sitä sieltä. Nyt pitäisi nostaa katsastuskorkeuteen vklp, eikä yhtään tekisi mieli lähteä kokeilee ulkona...
Mietin jos jousipuristimella saisi jousen pois ja vaihtaisi säätömutterin ylös. Voi kyllä olla, ettei pelkkä jousipuristin riitä, mutta enempää en kyllä ulkona pukkien varas lähde tekemään.
Comment
-
Jousipuristimella saa jousta sen verta löysättyä että jousen saa kampeemalla pois. Itse olen yhdet puristimet modannu takajouselle. Eli jousipuristin ylösalasin jouseen ja papukaijapihdillä kierteen päästä pyörittää saa jousen löysättyä tarpeeksi että voi kammeta pois. Tämä on itselle osoittautunu nopeaksi tavaksi. Hh92 voi vahvistaa asian ;)
Comment
-
22mm räikkälenkki puristimen päähän nopeuttaa veivaamista kummasti, räikkä ei yleensä mahdu. Ja jos sisälokarista avaa yhden ruuvin saa 5mm lisää tilaa siihen jousen yläpään kohdalle, riippuen laittaako puristimet oikein vai väärinpäin.
Tosiaan puristimia pitää lyhentää ainakin 5cm, mutta kyllä niillä vielä etujousetkin saa pois.
Camber-pultin (huom merkkaa sen asento eka!!) ja lyhyen koiranluun ku irrottaa ja painaa jarrulevystä koko pakettia alaspäin niin saa sorkkaraudalla melko nätisti kammettua jousen pois. Painamiseen saa vähän vipua ku pistää pultin jarrulevyyn, siihen 17mm hylsy ja jatkovarsi hylsyn päähän. Helpompi ottaa vaikka kaveri painamaan kun ei tarvi siellä kolossa molempien äheltää.
Sit takasin laitossa vähän liukastetta yläpäähän että menee helpommin paikalleen. Jarrulevystä kun painaa alaspäin niin yläpään saa tönättyä koloonsa. Camber-pultin kiristys kun auto pyörillään, tai nostaa tunkilla navan ajokorkeutta vastaavaksi ennen kiristystä niin ei pusla jännity turhaan
Tullu hiottua prosessia tässä parin vuoden aikana :)
Comment
-
Ei nyt vielä irtisaaminen ole ollut ongelma. Alustaa asentaessa koko "kelkka" laskettiin, mutta sitä ei haluaisi tehdä, ettei kulmia tartteisi uudestaan säätää +tunkkien varassa ulkona aika nihkeetä puuhaa.
Yritin muistella, kuinka paljon lyhkäsemmät jouset noi AK streetin oli verrattuna alk.peräisiin. Sen takia en ole varma riittääkö pelkkä puristaminen saamaan jousen pois.
Kulmien säädön yhteydessä yritin tiputtaa perää 5mm alas, mutta ei se oikeen onnistunut. Nyt sitten 30mm ylös...
Mulla on toi säätömutteri siellä alhaalla ja kiinnitetty läpimenevällä pultilla.
Comment
-
Alkuperäiset takajouset on todella pitkät ja niiden irrotus on tuskaa. Nuo AK streetin joudet taas oli ainakin mulla edelliseen b6 avanttiin todella lyhyet ja niiden asennus/pois otto oli todella helppo. Muistaakseni ei tarvinnut edes puristimia vaan kangella väänsi pois paikoiltaan.
Comment
-
-
Onko bilstein b8 iskarit suunniteltu kiinteälle miedolle madallukselle vai kestääkö ne myös korkeussäädettävän reilumman madalluksen? Eibachin pro street s takaiskarit tuntuu olevan loppu. En hirveesti yllättynyt että kw iskarit kesti vain 3v/30tkm. Noi bilsteinit on normia lyhemmät mutta riittääkö se? Myös bc racing iskarit on vaihtoehtona, ehkä jäykempien jousien kera. Tai muitakin merkkejä voi ehdottaa mitkä soveltuu tähän käyttöön.
Edit: takapäähän vaihtuu bc racing br palikat. Jospa se myös alkaisi kantamaan vähän kuormaakin. On muuten yllättävän vaikea saada varaosia korkeussäädettäviin.Viimeksi muokannut LauriJT; 26.7.2014, 14:14.
Comment
-
1,5 viikkoa sitten tuli pyöräytettyä Vogtlandin coilit alle ja ei voi kyllä moittia. Pintakovuutta selvästi vähemmän kuin vakiossa S-Linen alustassa. Eikä tunnu läheskään niin jäykältä kuin FK Highsportit Passatissa.
Säätövaraa on edessä vähintäänkin riittävästi, mutta takana voi loppua kesken, jos haluaa kunnolla tonttiin (korjautuis ehkä vähän jos jättäis säätöpalikat kokonaan pois).
Suoraan valmistajan omasta kaupasta tilattuna tuota sai vaan odotella yli 2kk, mutta ainakin vielä tuntuu siltä, että odotus kannatti.
Seurataan nyt miten nuo selviytyy suomen talvesta.
Comment
-
Vogtlandista oma kokemus muuten hyvä mutta perä on liian löysä. Perän tosiaanki saa tonttiin tai miten se tontti määritetään. Aluks ruuvasin säätökierteen melkeen pohjaan ja silloin oli renkaan ylälaita kaaren tasolla. Sitten alko pikkuhiljaa tippumaan ja piti ruuvata kierrettä sentti ylös. Nyt pari päivää sitten ruuvasin taas ylös sentin kierrettä kun perä tippu edelleen. Alusta ollu nyt keväästä eli 17tkm ajettu. Kun ruuvaa kierteen pohjaan 19" vanne menee kaaren tasalle. Yli puolessavälissä ylöspäin on kierre takana. Kun taakse istuu kaksi aikuista perä tippuu reilusti. Itse miettiny jäykempiä jousia taakse.
Comment
-
Noita etupään säädettäviä ylätukivarsia on tullut katseltua. Kai nämä käyvät myös kolmen litran quattroon?? Kun en löydä kuin 2.0T ja 3.2L spekseillä ja näyttäisivät olevan samat.
http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-....0T/ES2594537/
Mistä noita kannattaisi kysellä suomesta?
Comment
-
Näyttäisi olevan 2007:ssa samat ylätukivarret 4cyl ja 6cyl quattroissa.
edit: tais olla myös 8cylAttached Files
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiVogtlandista oma kokemus muuten hyvä mutta perä on liian löysä. Perän tosiaanki saa tonttiin tai miten se tontti määritetään. Aluks ruuvasin säätökierteen melkeen pohjaan ja silloin oli renkaan ylälaita kaaren tasolla. Sitten alko pikkuhiljaa tippumaan ja piti ruuvata kierrettä sentti ylös. Nyt pari päivää sitten ruuvasin taas ylös sentin kierrettä kun perä tippu edelleen. Alusta ollu nyt keväästä eli 17tkm ajettu. Kun ruuvaa kierteen pohjaan 19" vanne menee kaaren tasalle. Yli puolessavälissä ylöspäin on kierre takana. Kun taakse istuu kaksi aikuista perä tippuu reilusti. Itse miettiny jäykempiä jousia taakse.
Perän löysyyttä en ole vielä pistänyt merkille, koska 95% ajoista tulee ajeltua takapenkki ja kontti tyhjänä.
Comment
Comment