Tukivarsien sisäpäät irti. Vaikka pultit poikki. Ja uudet tilalle. Eli konehuoneesta kolme pulttia/puoli auki. Iskari tippuu tukivarsien kanssa jonka jälkeen pääsee käsiksi tukivarsien sisäpuolen pultteihin. Rasvaa pari päivää suihkuttelee niin varmasti lähtee ne kaksi pulttia. Ja jos ei lähde poikki vaan ne. Turhaa tapella ulkopäiden kanssa kun ei kuitenkaan lähde irti ilman tappelua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Mikähän siinä on, että korjaamot haluaa aina väkisin aukaista sen pitkän yhdyspultin kun sisäpäiden irrotus on ehkä 100x helpompi homma? Autodatan ohje käskee sen avata ja omaa harkintaa ei saa käyttää?
Comment
-
Niin no kyllähän se aina auki lähtee kun jaksaa antaa wd-40 hoitoa ja lekaa mutta ei tuo taktiikka korjaamolla toimi kun aikaa ja asiakkaan rahaa palaa.
B5 koppaisissahan tuota pulttia oli pakko avata kun ylätukivarret sai vaihtaa jakohihnan kanssa samaa tahtia.
Oliver, kun itse sen teet niin kannattaa irroittaa se vakaajatangon ja alatukivarren yhdistävä lyhyt tuki (koiranluuko se sitten on). Saa painettua tukivartta alaspäin ja tolppa tulee pois helpommin. Sen irroittaa 20 sekunnissa. kuvatus
Toinen pikkuvinkki kun en tiedä oletko ennen tätä tehynt: yläkolmio on rungossa kiinni semmoisella "propulla". Sen voi rikkoa ruuvimeisselillä vääntämällä yläkolmion ja korin välistä,ja rykäisemällä pari kertaa alaspäin. Kai sen ehjänäkin saa jotenkin irti mutta ainoa ilo siitä on että kasatessa paketin saa roikkumaan pitämättä käsillä kiinni. mistä ei ole oikeastaan edes mitään hyötyä.
Comment
-
Ota 1.5m pitkä koolinki kaveriksi iskarin alapään irroitukseen. Jousipuristimella jousesta jännitystä pois. Sen jälkeen kun koiranluu, iskarin alapää on irti työnnät koolingin pään jousilautasen alle, siitä pystyy kampeemaan alapään irti kun koolingin tukee jarrusatulan kannakkeeseen. Lähtee helposti ilman tappelua.
e. Sitten yläpään kolme pulttia irti ja iskari tipahtaa alas. Kannattaa vähä löysätä yläpään pultteja ennen alapään irroittamista.
Comment
-
Paljo helpompi päästä vakio alustaisesta autosta eroon. Aika harva arvostaa tai etsii madallettua autoa. Siitä herää kusumus. Onko tässä nyt mitään järkeä?
Ja itse kysymykseen. Madallusjouset niinku tossa jo mainittiin kannattaa laittaa. Saattaapi säilyä edes jonkinlainen ajettavuus. Itsellä ollut kerran jomit ja muuten hyvä jos tykkää että joustoa ei ole ja auto pomputtaa pienimmätkit töyssyt.
E. Ja tuo toinen mainitsemasi alusta oli yhdessä b6 sedanissa. Tonttiin sai mutta ajettavuus kuulemma oli hirveä ja ei kauaa kestänyt. Omaa kokemusta tuosta ei ole.
Comment
-
Eibachit on pehmeät, tiputtaa vakiotraktoria 3-4 senttiä.
Oikein mukavat ajella, mutta täydellä kuormalla perä menee aika pohjaan.
Jos siinä on nyt S-line alusta niin en paljoa alkais tekemään. Jousilautaset saa poiskin jos ostaja ei tykkää. (mulla on muuten ylimääräiset)
toisaalta samalla tai jopa vähemmällä työllä vaihtaa jousetkin, eteen siis.Viimeksi muokannut kontio; 19.4.2014, 15:46.
Comment
-
Puhutaanko me näistä ? http://www.slamit.net/product/7155/b...4-b5-passat-3b
Joo siis takapää ois hyvä, tietysti monen mielestä voisi olla matalampikin mutta tarkoitus olisi saada ensisijaisesti keuluminen pois. Autossa siis on s-linen alusta joka keulii. Mitään asfalttinuolijaa ei ole tarkoitus tehdä kun auto on jokapäiväisessä käytössä eikä mökille kulje vielä asfalttibaana :)
Comment
-
Jep. Samasuuntainen lopputulos varmaankin kuin aidoilla B5 lautasilla. eihän se rakettifysiikka ole siirtää jousen alakiinnitystä sentti alaspäin.
"B7 mit B5 federteller" googleen niin varmaan löytyy kuvaa lopputuloksesta ja paljon.
EDIT_
Audi4ever.com tarjoaa tuollaisen otsikolla B7 Sline fahrwerk und B5 federteller. Aika siististi lepää.
Viimeksi muokannut kontio; 22.4.2014, 22:26.
Comment
-
Menee vähän ohi mutta miten te käyttäydytte autonnen kanssa kun lähestytte tietyömaata jossa tiellä on semmoinen 30 mm. teräslevy ? Itse voin ajaa omaa oikean painoluokan renkaat/ matalan jousittamattoman massan/ pintapehmeät jouset/ omaavan alustani kanssa ihan normivauhtia yli ja kuuluu vain plop plop.
Ärsyttää kun muut nysväilee niitä ylittäessä.
Comment
-
Tulee nykyään otettua aika varovasti noi tietyömaat, kun muutaman kerran olettanut että siinä tosiaan on vaan se 30mm levy. Mutta totuus on ollut aivan muuta ja sitten tuntuu että iskarit tulee korista läpi ja vanteet on tuhannen solmussa, kun levyä ennen ja jälkeen on ollutkin kaameen terävät montut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja protoniOnko kukaan saanut kiinteällä alustasarjalla B7 3.0 tdiq avanttia vaateriin? Tämän viestiketjun perusteella lienee liki kaikissa keulimisongelmaa. Säädettävä ei oikein kuumottais, mutta onko semmonen pakkohankinta jos keuliminen pelottaa?
Pohdinnassa ollut Bilstein B12 (-30mm) kiinteä setti, mutta jos ja kun silläkin keulii, niin ei taida niihin iskareihin enää sopia madaltavat jousilautaset?
Myös Vogtlandin coilover setti kiinnostais, mutta onko täällä kenelläkään kokemusta semmosesta pidemmältä ajalta? Mitä ne tykkää suomen talvesta?
Mitkäs on skigen kokemukset reilun kuukauden ajon jäljiltä?
Comment
-
Pistin tuon vogtlandin säädettävän setin tilaukseen tänään. Tuleepahan auto kerralla vaakaan. Kokemusta samaisesta setistä on aiemmin B6:n alta. Toimi varsin hienosti aiemmin alla olleen racelandiin/ta-technixiin verrattuna. Etenkin talvella kyyti oli paljon mukavampaa kuin noilla halvimmilla tekeleillä.
Auton myytyäni seuraava omistaja tosin kyseli setin kuittia, kun takaiskarista oli tullu kastikkeet pihalle reilun vuoden jälkeen. Tiedä sitten oliko kyse yhdestä maanantaikappaleesta vai huonosta laadusta kautta linjan. Muutoin tuo vaikutti hinta/laatu -suhteeltaan sen verran mainiolta, että päätin ottaa riskin ja testata toistamiseen.
Comment
-
vogtland alusta
Itsellä vogtlandin coilover kit a4 cabriossa. Ajettavuus ainakin todella hyvä, ei pompota, ei pintakova, ei niiaile. menee myös tarpeeksi alas (edessä maavara 19" vanteilla 5cm ja tolpissa kierteitä jäljellä yli 7cm) aivan huikea alusta hintaansa nähden. suosittelen.
Comment
-
Tervehdys palstalaiset. Sellaista kyselisin teiltä viisaammilta, että mitä osia kannattaa/pitää vaihtaa uusiin samalla kun asentaa jousia ja iskareita autoon? Tarkoitan pultteja, muttereita, puslia, jne. Pari kertaa oon tämän ketjun lukenu läpi mutta en saanut selville ko. asiaa tai sitten olen tyhmä.
Alle olen laittamassa Eibach b12 pro-kittiä 2.0tfsi quattroon. Paketin mukana ei tullut muuta kuin iskarin kuuluvat pultit.
Comment
Comment