Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alapää madaltaa. B5 orkkiksessa ainakin on se lautanen vedetty alemmas kuin B6/B7 versiossa.

    Ei tietääkseni Sline tms vaikuta mitään, samanlaiset ne alakiinnitykset on mustissa ja punaisissa iskareissa.Sekin selviää kun selailet partscatista osanumerot.

    edit B5


    ja 8E

    Comment


      Rennsport techicsiltä saksasta ite tilasin, toimitusaika tosin vuosi sitten oli toista kuukautta.

      Comment


        Eli menee jousen alle. Lyödään iskarista vanha lautanen pois ja pistetään uusi tilalle. Tuosta eka kuva.

        Comment


        • Partscatin mukaan ainakin vuodesta 2002 eteenpäin omaan mallivuoteen on sama osanumero ja räjäytyskuvassa näyttää samalta. Eli nyt vain pitäisi tuohon osanumeroon löytää sopiva madaltava korvike. Laitoin supersport.de:hen kyselyä yhdestä lautasesta, katsotaan mitä vastaavat.

          Comment


          • Alaosaan menee. Ja B5 perusjousilautaset käy, madaltaa n. 10-15mm lisää. Ja marmorilla taisi maksaa n.50-60e/pari.

            Comment


            • Skige luopuukin omistaan niin ei tarvitse sen kummemmin tätä pähkäillä =)

              Comment


                Juu. Ei ole tarvetta kun on korkeussäädettävä alusta nyt. Pitäsköhän pistää jousia kiertoon olis Eibachin -30 vieterit varastossa. Vai säästäskö pahan päivän varalle :D

                Comment


                • Älä ny ala enempää houkuttelemaan!

                  Comment


                  • Ymmärtääksenin noissa madaltavissa jousilautasissa tuo maininta "Ei S-line" viittaa tyyppihyväksyntään. Oman tietämykseni mukaan S-line malleissa jousilautanen tai sen kiinnitys ei ole erilainen, joten mekaanisesti tuo sopii tilalle aivan kuten normaalissakin. Vastaavasti S-linessa on jo valmiiksi lyhyempi jousi, jollon tuolla jousilautasella maavara laskee (no sehän tässä tietysti on tarkoituskin)

                    Tyyppihyväksyntä on siis haettu jousilautaselle, joka madaltaa vakioalustan S-line korkeuteen. Yhdessä S-line jousen kanssa kuitenkin alusta madaltuu enemmän, jolloin tyyppihyväksyntä ei enää päde.

                    Comment


                    • ^ Ainakaan SuperSportin jousilautaset eivät passanneet S-line alustan iskaritolppaan, ei sitten mitenkään päin...

                      Comment


                        Oliko tullu väärät lautaset sitten? Onhan täällä vaikka kuinka juttua s-line iskareista ja b5 lautasista. Eihän se iskari eroa kun pituudessa. Tuskimpa olis käyny perus tolppaankaan sama lautanen.

                        Comment


                        • Iskareita on toistakymmentä erilaista (artikkeli 11), jousilautasia vain yksi (artikkeli 2). Eiköhän tämä nyt ole suht selkeä tapaus.

                          Partscat

                          Comment


                            Näinpä se on, eli jos se lautanen käy johonki noista iskareista se käy silloin kaikkiin. Ja jos ei käy niin silloin se ei käy mihinkään.

                            Comment


                            • Ne oli paketin tekstin mukaan passelit B6/B7 aaneloseen...Se pieni "kantti" joka on iskaritolpassa, ei sopinut lautasessa olevaan kantiin...Tiedä sitten, voihan se olla että ovat tehtaalla pakannet väärin...?

                              Comment


                                Mulla ei ollu B5 lautasten kanssa mitään ongelmaa. Se vanha kumi ei ihan 100% istu asennattaessa siihen lautaseen, mutta kun purin pois niin oli hyvin paikallaan.

                                Laitetaan vielä kuvat nyky kuosista, kun nyt on vogtlandin korkeussäädettävä. Mukavan tuntonen alusta ajaa ja melko positiivisesti yllättyny tuohon. Kirjotellaan myöhemmin sitten kestosta lisää kun tulee enemmän kilometrejä.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Oliko Tuomaksen alusta 1BE vai 1BV -koodilla oleva? Mun B6:n iskareihin (1BE) noi istahtivat kyllä niinkun pitikin, lieköhän jotain vuosimalli- tai B6/7 välistä eroa sitten tapahtunut jossain vaiheessa?

                                  Pakko puolustella lautasten ex-omistajana ettei ihan sutta tullut myytyä :)

                                  Comment


                                    Näyttäs silti toi 1BE ja 1BV käyttävän samaa lautasta. Katselin 2003-2007 vuosimallit niin sama osanumero näyttää olevan lautaselle.

                                    Comment


                                      Gekkonen taisi puhua, että Supersportin lautaset ei sopinut S-line alustaan. B5 lautaset sen sijaan sopii myös siihen, itselläni on moiset 1BV alustan kanssa.

                                      Comment


                                      • Tarkennuksena siis että tarkoitin itsekin noita Supersportin lautasia, jotka itsekin omistin ja möin juurikin Gekkoselle.

                                        Comment


                                          Tästähän täällä juuri keskustellaan ja ihmetellään :)

                                          E. Eli ihme jos Supersportin lautanen käy toiseen ja ei sitten käy taas toiseen iskariin jossa kuitenkin on sama lautanen alkujaan.
                                          Viimeksi muokannut skige; 29.3.2014, 21:18. Perustelu: lisäys

                                          Comment


                                          • Oliko Tuomaksen alusta 1BE vai 1BV -koodilla oleva? Mun B6:n iskareihin (1BE) noi istahtivat kyllä niinkun pitikin, lieköhän jotain vuosimalli- tai B6/7 välistä eroa sitten tapahtunut jossain vaiheessa?

                                            Pakko puolustella lautasten ex-omistajana ettei ihan sutta tullut myytyä :)
                                            En oo tosiaan tuota alustakoodia käyny kahtomassa, enkä saa VIN:iä tähän hätään kun auto vähän matkan päässä...

                                            Jarnolta nuo tosiaan ostin ja kyllä niitä pitkän aikaan pyörittelin iskaritolppa kätösissä, notta saisko ne siihen jotenkin modattua. Ja muistaakseni siittä kantin kohdalta ahdisti niin paljon että eivät passanneet.

                                            Mutta elä Jarno hättäile, hyvin ne meni kaupaksi etiäppäin... ;)

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                                              Mulla ei ollu B5 lautasten kanssa mitään ongelmaa. Se vanha kumi ei ihan 100% istu asennattaessa siihen lautaseen, mutta kun purin pois niin oli hyvin paikallaan.

                                              Laitetaan vielä kuvat nyky kuosista, kun nyt on vogtlandin korkeussäädettävä. Mukavan tuntonen alusta ajaa ja melko positiivisesti yllättyny tuohon. Kirjotellaan myöhemmin sitten kestosta lisää kun tulee enemmän kilometrejä.
                                              inan verran sais olla keula matalemmalla :)

                                              Comment


                                                Joo niin sais olla. Miettiny pystyykö laittamaan että pääsee töihin. Menee hipoen tällähetkellä ettei kaari mene rullalle kun ajelee pihaan.

                                                Comment


                                                • Minulta vapautuu supersportin madaltavat lautaset huhtikuun aikana, jos jollain on tarvetta.

                                                  Comment


                                                  • Kysymys, käykö -05 etuvetopassatin alusta (vmaxx) B7 -05 a4? ei oo nyt tuotenroa antaa, mutta paketinkyljessä luki ainakin a6. Ja toinen , onko etuvetosissa eroa takapäässä farmari/sedan?

                                                    Comment


                                                    • Ei ainakaan jos on kyseessä 3C passatti, sillä siinä alustarakenne on lähempänä golfia.

                                                      Comment


                                                      • Niin on joo, mutta on siis vissiinki 3b5? koska kuitenkin vanhalla keulalla, ja samalaisella tukivarsisysteemillä kun a4/a6. Modificars näyttää että tuo käy a6 c5, mutta onko noissa sitten eroa a4 b6/a6 c5?

                                                        Comment


                                                        • V-Maxx on muutenkin lähes ilmainen (=pa**a) alusta, joten en lähtisi kokeilemaan. B6/B7 ei ainakaan käy heittämällä, koska tukivarsisysteemi C5:ssä on lähempänä B5:ttä kuin näitä uudempia, vaikka periaate on sama.

                                                          Comment


                                                          • Juujuu, no parempi antaa olla. Olis vaan vannesarjan mukana tullu. Tuotenro on 60 av 05 vmaxx

                                                            Comment


                                                            • Ei nyt mennyt niin kuin strömsössä. Viskasin nelkun pajalle tänään, jossa piti vaihtaa eteen nuo skigeltä ostamani B5-lautaset. Parin tunnin päästä kaveri soittaa, ettei saa tolppien pultteja auki ilman päivän ähinää, ei kuulemma ole koskaan avattu auton eliniän aikana (en tiedä, olisiko edes ollut tarvetta). Kuulemma menisi muitakin osia vaihtoon eli kalliiksi on tulossa. Onkohan kellään ideaa, mitenkä tuo homma kannattaisi hoitaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X