Joku tuolla mielensopukoissa on varmaan vialla. Nostin autoa ylöspäin ja napakaarimitta on 33cm edessä ja 33,5 takana tyhjällä autolla. Aivan kauhee maasturi omaan silmään. Heti alko tehä mieli madaltaa :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
-
Kellään ei sattuis olemaan D2 street sarjan takajousia hyllyssä mistä saisi mitat?
Omassa on 8kg takajouset ja eihän se riitä minnekkään. Nyt pitäisi saada noista mitat ja laittaa viestiä niistä eteenpäin niin saisi vähän jäykemmät tonne taakse :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viestiHetkin sitten lähti tilaukseen Ap:n coili sarja tuohon b7:aan. Ebayn kautta hintaa toimituksineen n. 560€. Laittelen lisää tietoa sarjasta jahka saadaan asenneltua auton alle.
Comment
-
Tää nyt ei kuulu perjaatteessa tänne mutta en löytäny kunnon topiicciakaan.
Ongelmana on B7 takapään camberin säätö. Onko kukaan vaihtanut ulkopäähän vaan puslaa vai onko niin kiinteä paketti että koko tukivarsi?
Partbase antaa että autoon menee 4kpl niitä heloja. Airportin kone näyttää että menee 4kpl heloja. Mutta niitä ei kuvata kuitenkaan vaihdettavaksi. Tietenkin kuvat on vaan suuntaa antavia ainakin mb maailmassa..
Kuva jutusta liitteenä.
Comment
-
-
Hyi. Onneks on töissä nosturi ja paineilma vehkeet :D täytyykin laittaa JTlle viestiä mitä kustantaa vaihto. Kuulostaa ihan persehommalta :D
Comment
-
Miltä AP:t tuntuneet ajossa, plussat/miinukset yleisesti?
Ainoa miinus takapään "liian pitkät" jouset, loppu säätövarat heti alaspäin mennessä. Itsellä nyt ilman säätöpaloja paikallaan eikä vieläkään hirveän alhaalla olla.
Comment
-
A4 B7 AP:n coil over takapään korkeusero
Elikkäs profiilin b7:ssa alla vuoden vanha AP:n coil over setti. Nyt kun ruuvaili kesärenkaat paikalleen ja alusta samoihin säätöihin kuin viime kesänä, niin vänkärin puolelta takavanne ottaa miltei kaareen kiinni.
Tasaisella alustalla verrattuna kuskin puoleen, takavanteista kaareen ero jopa 2 cm, vaikka jousilautaset ruuvattu tasan tarkkaan samoihin säätöihin.
Onkohan tässä nyt jousi sanonut itsensä irti vai mistä moinen voisi johtua? Silmämääräisesti jousissa / iskareissa ei mitään eroa päällisin puolin.
Comment
-
Itsellä on kahdessa B6:ssa ollut coiloverit ja molemmissa juurikin hanttarin takakulma alempana. Olen sitten kompensoinut ruuvaamalla perästä jouset ihan eri korkeudelle, jotta silmämääräisesti olisi stanssissa.
Sama ilmiö oli myös E46:lla H&R cupkitillä, joka on ihan kiinteä madallussarja. Siinä laitoin 15mm kumilätkän taakse repsikan jousen alle nostaakseni hieman sitä kulmaa. Näissä oli kyse ihan uudesta sarjasta. Tiedä sitten mistä on kyse jos talven aikana on väsähtänyt.
Comment
-
Mulla on b6:ssa eibachin 'kiinteästi' madaltavat jouset ja jostain syystä kuskin puoli, edessä ja takana, on lähes aina n.0,5-1cm matalammalla kuin oikea puoli. Jouset on ehjät, mutta vaikuttaako edessä väsynyt yläpää noin paljoa ja mikä takapäässä aiheuttaisi tuon? Vaikuttaako väsyneet apurungon puslat korkeuteen?
Äkkiseltään haulla löytyy paljonkin vastaavia tapauksia madalletuista B6:ista ja B7:ista, liekkö ihan ominaisuus?
Comment
-
Jos 100% optimaalisen ajotuntuman haluaa niin kyllä, pitää kulmapainojen mukaan säätää kohdilleen. Muistan vaan lukeneeni jonkun coilin ohjeista, että puoli kerrallaan pitäis säätää korkeus, eikä akseli kerrallaan, ja kuulostaahan se jokseenkin järkevältä nyt kun ääneen ajattelee..
Comment
-
-
Audi A4 2003 B6 Quattro uusi alusta tilaukseen
...ja kävipä niin että katsastusmies totesi että Audin toinen takaiskari on loppu. Niitähän ei toki yksitellen vaihdeta ja muutkin lienee jo (kohta) loppu. Jousistakaan ei tiedä joten pistin Eibach Pro-Street-S paketin tilaukseen.
Alla on ollut täysin orggis alusta ja 19" kesäkiekoilla onkin näyttänyt että pitäisi hieman madaltaa. Nyt ei tarvitse keksiä enää tekosyitä kun on katsastusmiehen määräys :)
Pistän kesäkuun aikana infoa miten hommassa lopulta kävi. Ja tietysti vaihdan itse mutta suuntauksen saa tehdä joku muu.
Comment
-
B7 madallus
Teit hyvän valinnan. Itelläki meni toinen takaiskari sököksi keväällä ja tuntui ettei pelkkiä iskareita viitti ostaa vaikkakin jousina oli jo uudehkot Eibachin Pro Kitit. Nyt pari kuukautta alla ollut juurikin tuo Pro Street S ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen. :)
Edit. Hoksasin justiin ettei tää ollukaan B8 ketju. :D No ei varmaan kovin metsään mene tuolla reseptillä seiskankaan kanssa.Viimeksi muokannut oopee; 29.5.2016, 22:51.
Comment
-
Onko tietoa? eibach pro street-s 15 006 01 va. Korkeussäädettävä rosteritolppa.Kuskin puolen etuiskari antautui. (4v/70tkm) Onko tässä mallissa vaihdettavaa patruunaa? Kw1:n iskaria on joissain kuulemma näissä...Maahantuojaa ei asia kiinnostanut sen enempää kuin tarjota koko tolppa 350e ja 4vko ;n toimitusaikaa? Kellään jäänyt vastaavaa hyllyyn roikkumaan??
Comment
-
Mitkä jouset alle vm. 2006 S4:een?
Mulla on perheen kakkosautona vm2006 S4 Sedan. Autoon on joskus asennettu H&R:n jouset ja auto on minun makuuni liian matala. Eturenkaat ottavat kiinni aika ajoin etulokareihin ja talvella auto on matalin urissa ajettaessa. Pohjapanssarikin on mennyt kertaalleen vaihtoon sen takia.
Mitä jousia suosittelette, joissa madallus olisi hieman maltillisempaa / lähempänä S4 vakioalustaa?
Comment
-
Itse tein ikh puristimista sopivat. Eli lyhensin sitä kierretankoa jolloin mahtuu olemaam hyvin.
Comment
-
Oliko tarpeen tiputella apurunkoa? Iskari tietty lähtee edestä, mutta oliko tarpeen purkaa muuta?
Bilteman puristimet on itselläkin, ja kierretangon lyhennys ei tuota ongelmia. Mitään kovin jänniä virityksiä noiden jousien puristelussa ei oikein viitsisi harrastaa ihan terveyssyistä.
Comment
-
En mä ainakaan mitään purkanut, suotta sitä apurunkoa tiputtaa. Puristaa vaan jousta tarpeeks kasaan ja jos saa vaikka kaverin painamaan napaa alaspäin, niin sekin auttaa.
Vakavsti puhuen, ei noiden kanssa kannata joo kikkailla. Sattuu äkkiä. BC:n jouset kyllä lähti ilman puristimia, kun painavampi kaveri seiso navan päällä ja mä väänsin sorkkaraudalla jousta irti. Narutemppu meni sitten niin, että napaa tunkilla ylös ja jousi solmittiin peukalonvahvuisella köydellä läjään useasta kohtaa. Ei ollu puristimia sillon, niin piti improvisoida.
Comment
-
Toisella kerralla mullakin oli kaveri ottamassa jousta pois kun itse roikuin kangessa. Se vasta riskialtista olikin kun ei missään saanyt kunnolla tuettua. Puristimet oli jees, mahtui pienen puristuksen avulla muljahtamaan pois paikaltaan. Pullotunkki osoittautui myös hyväksi apuvälineeksi.
Comment
Comment