itse asiassa etupää on aika helppo. takapään kanssa saa tapella enemmän ku jousi ei ole iskaripaketissa vaan erikseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Tähän on paritapaa ja tämä minusta on helpompi. Eli tukivarret irti sisäpäästä, ei siitä yhdystapista. Se tappi voi olla tiukassa. Ja sisäpään joudut kuitenkin käyttämään vähintään löysällä jotta saat kirittyä tukivarret sitten oikeassa korossa. Iskarin alapää irti. Sit konehuoneesta ne kolme olikohan 16mm kannalla olevaa pulttia auki jolloin se kolmio missä iskarin yläpää on kiinni tipahtaa alas. Tämänjälkeen on hyvin tilaa irroittaa ne tukivarsien sisäpäät. Ja paketti on irti.
Comment
-
Kun kasaat ja saat halutun korkeuden. Mittaa navasta kaareen mitta. Sen jälkeen rengas irti ja tukivarsien sisäpäät kiritään siinä korossa missä auton päällä on paino. Tämän voi tehdä että tunkilla nostaa navan oikeaan korkoon tai mikä nyt parhaalta tuntuu.
E. Se koiranluu unohtu mainita.
Comment
-
Hyvä, kiitokset paljon :) Ite ehdinki jo hieman etsiä, ja tällainen järjestys jäi päähän
1. koiranluut irti
2. Kolmio irti (3 pulttia konehuoneessa)
3. ylätukivarsien sisäpäät irti kolmiosta
4. Alapää irti.
5. Kun uusi tolppa paikallaan, rengas kiinni ja mitataan Napa-kaari välinen korkeus. Rengas irti, tunkilla napa-kaari välinen korkeus samaksi kuin renkaan kanssa, ja sen jälkeen kiritään sisäpäät kiinni.
Meniköhän taas väärin? :D
Vaikuttaako muuten kuinka paljon auraukseen n. 15-25mm madallus keulassa?
** Tuleekos muuten taakse säätölautanen jousen päälle vai alle?? Luulisi tulevan alle mutta en ole varma. Vmaxx alusta kyseessä. (älkää morkatko, pieni budjetti :( )
Comment
-
Ite otan alapään ensin irti. Mutta menee noinki. Sen kolmion voi vähä löysätä ennen alapään irroittamista. Sitä joutuu kampeemaan nimittäin irti. Ja varaa jotain kakkos kakkosta tai jotain mikä kestää vääntää jolla saat vääntövartta kun kampee napaa alaspäin. Sillo ei tarvi voimaa niin työ on helpompi tehdä.
E. Kakkos nelonenki on hyvä mutta joutuu päätä muokkamaan että saa johonkin väliin mistä vääntää. Joskus pienempi puu menee poikki ;)
Aurausta tulee lisää kun keula tippuu. Kaikki mitä asentanu niin säätö tullu takana yläpäähän.
Comment
-
Oliskoha kellään heittää vinkkiä miten takajouset saa irti? Yritin puristimilla, mutta ei riittänyt kiristysvara. Onko se sitten että koiranluu irti, ja rautakangella vääntää väkisin vai mitenkäs?
Edit: paljonko vakioalustalla on edessä matkaa navasta kaareen? Mulla nyt 305mm, meni vähän turhan alas ku renkaita ei voi kääntää kunnolla :D
Comment
-
Edelliseen hommasin jousilautaset mut sen balanssista tuli niin passeli että myin eteenpäin. Tietty jos hommais koko alustan niin sehän muuttais tilanteen. On vaan näkyny niin paljon komeesti madallettuja audeja lomareissulla että rupes oma häiritsemään. Mutta joo... unohdan nyt tässä vaiheessa pelkkien jousien vaihdon.
Comment
-
Itse olen irrottanut takaata koiranluun, laskenut takatukivarren pölkkyä vasten ja vetänyt järeimmillä mahdollisilla nippusiteillä läjään. Tämän jälkeen perä ilmaan ja pienellä suostuttelulla jousi pois. Joskus jopa ilman suostuttelua. Takas käänteisessä järjestyksessä ja nippusiteet auki kunhan jousi on paikallaan.
Omalla vastuulla ja järkeä noudattaen toki jos nippusiteiden kanssa leikkii. Nuo järeimmät kuitenkin kestävät yllättävän hyvin. Kun niitä ampuu auki, niin yleensä jousi pysyy kasassa vielä ~viidelläkin, jos ei nyt ihan läjässä ole. Tuohon kun laittaa vaikka vitosen safetyn ja painaa reilu kakskymmentä nippusidettä jouseen, niin avot!
Itse tilasin keulimisefektin korjaamiseksi beeseiskaan H&R:n 45/45 madallusjouset. Auto tuli tasan vaateriin pelkillä etujousilla, niin en sitten tällä kertaa edes kehdannut kajota takajousiin. Todennäköisesti madaltuisi sieltäkin ja keulisi taasen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viestiVasten kaikkia järjen syita aion madaltaa sittenkin oman s-line alustan ja meinasin vaihtaa vaan Eibachin -30mm jouset ja jättää vanhat iskarit. Onko kokemusta?
Comment
Comment