Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • itse asiassa etupää on aika helppo. takapään kanssa saa tapella enemmän ku jousi ei ole iskaripaketissa vaan erikseen.

    Comment


      Tähän on paritapaa ja tämä minusta on helpompi. Eli tukivarret irti sisäpäästä, ei siitä yhdystapista. Se tappi voi olla tiukassa. Ja sisäpään joudut kuitenkin käyttämään vähintään löysällä jotta saat kirittyä tukivarret sitten oikeassa korossa. Iskarin alapää irti. Sit konehuoneesta ne kolme olikohan 16mm kannalla olevaa pulttia auki jolloin se kolmio missä iskarin yläpää on kiinni tipahtaa alas. Tämänjälkeen on hyvin tilaa irroittaa ne tukivarsien sisäpäät. Ja paketti on irti.

      Comment


      • Iskarin alapään lisäki kannattaa irrottaa se lyhyt koiranluu. muuten saa painaa paketti raivona alaspäin että mahtuu ulos.

        Comment


          Kun kasaat ja saat halutun korkeuden. Mittaa navasta kaareen mitta. Sen jälkeen rengas irti ja tukivarsien sisäpäät kiritään siinä korossa missä auton päällä on paino. Tämän voi tehdä että tunkilla nostaa navan oikeaan korkoon tai mikä nyt parhaalta tuntuu.
          E. Se koiranluu unohtu mainita.

          Comment


          • Hyvä, kiitokset paljon :) Ite ehdinki jo hieman etsiä, ja tällainen järjestys jäi päähän

            1. koiranluut irti
            2. Kolmio irti (3 pulttia konehuoneessa)
            3. ylätukivarsien sisäpäät irti kolmiosta
            4. Alapää irti.
            5. Kun uusi tolppa paikallaan, rengas kiinni ja mitataan Napa-kaari välinen korkeus. Rengas irti, tunkilla napa-kaari välinen korkeus samaksi kuin renkaan kanssa, ja sen jälkeen kiritään sisäpäät kiinni.

            Meniköhän taas väärin? :D

            Vaikuttaako muuten kuinka paljon auraukseen n. 15-25mm madallus keulassa?

            ** Tuleekos muuten taakse säätölautanen jousen päälle vai alle?? Luulisi tulevan alle mutta en ole varma. Vmaxx alusta kyseessä. (älkää morkatko, pieni budjetti :( )

            Comment


              Ite otan alapään ensin irti. Mutta menee noinki. Sen kolmion voi vähä löysätä ennen alapään irroittamista. Sitä joutuu kampeemaan nimittäin irti. Ja varaa jotain kakkos kakkosta tai jotain mikä kestää vääntää jolla saat vääntövartta kun kampee napaa alaspäin. Sillo ei tarvi voimaa niin työ on helpompi tehdä.
              E. Kakkos nelonenki on hyvä mutta joutuu päätä muokkamaan että saa johonkin väliin mistä vääntää. Joskus pienempi puu menee poikki ;)
              Aurausta tulee lisää kun keula tippuu. Kaikki mitä asentanu niin säätö tullu takana yläpäähän.

              Comment


              • Ok, kiitokset vinkeistä kaikille :) eiköhän noilla jo saaha audi kunnolla maahan :) onkohan kellään heittää mitään arviota että paljonko pitäisi kääntää aurausta, jos keula n. 25mm tippuu (nyt -30mm)?

                Comment


                • Tähän asti myytti murrettu, autona b7 avant etuveto, ja alustaksi tuli b6 quattroon tarkoitettu vmaxx coilowerit. Kaikki muut osat vaihdettu , paitsi takajouset. Kaikki kyllä menneet paikalleen ihan niinkuin pitikin.

                  Comment


                  • Löytyykö myös tuv-lapusta molemmat mallit vai miten käy katsastuksessa?

                    Comment


                    • Alusta on jo valmiiksi merkitty otteeseen, saa nähdä miten leimalla käy. Tuv lappu vähän epäselvä, ainut mitä sain selvää niin audi a4 8e korimalli :D

                      Comment


                      • Oliskoha kellään heittää vinkkiä miten takajouset saa irti? Yritin puristimilla, mutta ei riittänyt kiristysvara. Onko se sitten että koiranluu irti, ja rautakangella vääntää väkisin vai mitenkäs?

                        Edit: paljonko vakioalustalla on edessä matkaa navasta kaareen? Mulla nyt 305mm, meni vähän turhan alas ku renkaita ei voi kääntää kunnolla :D
                        Viimeksi muokannut Samira91; 18.8.2014, 08:35. Perustelu: edit

                        Comment


                        • Merkkaat camber-pulttiin oikean asennon ensin ja irrotat sen. saat vähän tilaa ja se paketti painuu helpommin alas.

                          Mutta ei se mikään helppo homma ole. vähän liukastetta kun suihkii väliin ja sorkkaraudalla nostaa jousen alaosan pois.

                          Comment


                          • Selvä. missäköhän kohtaa se camberin säätöpultti suunnilleen on?

                            Comment


                            • Tuossa noin suunnilleen irroitettuna ;)
                              Tosiaan putsaa ensin, ja vedä tuurnalla tai pysyvällä tussilla viivat ennenkö avaat että saat kootessa kohdistettua. Muuten menee pyöränkulmien säädöksi.

                              Comment


                              • Ja koiranluun irroittaminenkin taitaa helpottaa vähän.
                                Tuolleen se kannattaa kammeta pois, tuossa on koiranluu kyllä kiinni ja uskomattoman vähällä puristamisella tulee pois??

                                Comment


                                  Vasten kaikkia järjen syita aion madaltaa sittenkin oman s-line alustan ja meinasin vaihtaa vaan Eibachin -30mm jouset ja jättää vanhat iskarit. Onko kokemusta? Edelliseen B6 vaihdoin Konin tolpat ja samat Eibachin jouset ja tykkäsin.

                                  Comment


                                  • Mulla on semmoinen käsitys että jos on s-line alusta, niin se ei madallu enää -30mm satsilla. Kaveri laittoi -07 a6:een eibach -30 jouset ja korkeus pysyi samana.

                                    Comment


                                      Olen antanut itseni ymmärtää, että korkeus pysyy aika lailla samana, mutta stance sen sijaan muuttuu parempaan suuntaan.

                                      Comment


                                      • Nojoo eibacheilla meni mulla ainakin nokka melko alas, piti vähän korottaa lautasella jo. ei istunut omaan silmään ainakaan.

                                        Ehkä sentin tippuu eibacheilla s-linestä, lähinnä etupäästä.

                                        Comment


                                          Takaa oma on erittänkin hyvä mut eestä turhan korkee. Mut jos vaan noin kosmeettista niin enpä tiedä viittiikö ruveta pilaamaan omaan käteen niin sopivaa ajo-ominaisuutta. Vähän hölmöltähän se etupää näyttää verrattuna takapäähän joka on aika passelin näkösesti.

                                          Comment


                                          • audin kuuluu vähän keulia, liian matala etupää se vasta typerä onkin. ja jousilautaset on keksitty kos hsluaa kokeilla.

                                            Comment


                                              Edelliseen hommasin jousilautaset mut sen balanssista tuli niin passeli että myin eteenpäin. Tietty jos hommais koko alustan niin sehän muuttais tilanteen. On vaan näkyny niin paljon komeesti madallettuja audeja lomareissulla että rupes oma häiritsemään. Mutta joo... unohdan nyt tässä vaiheessa pelkkien jousien vaihdon.

                                              Comment


                                              • audi sport iskarit toimii kyllä oikein mukavasti eibachien kanssa, mutta mä tykkäisin audin jousista.kestää kuormaakin paremmin ku eibachit ja vähä napakammat. toki etenkin edestä myös korkeammat.

                                                Comment


                                                • Itse olen irrottanut takaata koiranluun, laskenut takatukivarren pölkkyä vasten ja vetänyt järeimmillä mahdollisilla nippusiteillä läjään. Tämän jälkeen perä ilmaan ja pienellä suostuttelulla jousi pois. Joskus jopa ilman suostuttelua. Takas käänteisessä järjestyksessä ja nippusiteet auki kunhan jousi on paikallaan.

                                                  Omalla vastuulla ja järkeä noudattaen toki jos nippusiteiden kanssa leikkii. Nuo järeimmät kuitenkin kestävät yllättävän hyvin. Kun niitä ampuu auki, niin yleensä jousi pysyy kasassa vielä ~viidelläkin, jos ei nyt ihan läjässä ole. Tuohon kun laittaa vaikka vitosen safetyn ja painaa reilu kakskymmentä nippusidettä jouseen, niin avot!

                                                  Itse tilasin keulimisefektin korjaamiseksi beeseiskaan H&R:n 45/45 madallusjouset. Auto tuli tasan vaateriin pelkillä etujousilla, niin en sitten tällä kertaa edes kehdannut kajota takajousiin. Todennäköisesti madaltuisi sieltäkin ja keulisi taasen.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                                                    Vasten kaikkia järjen syita aion madaltaa sittenkin oman s-line alustan ja meinasin vaihtaa vaan Eibachin -30mm jouset ja jättää vanhat iskarit. Onko kokemusta?
                                                    Mun B7:aan tehtiin juuri tuo muutos ja reaaliset mittalukemat olivat - 18 mm. edestä ja - 13 mm. takaata, tosin vaihtu kyllä iskaritkin mutta se nyt on se ja sama (?!).

                                                    Comment


                                                    • Sellanen tuli tuossa mieleen, itellä nyt vmaxx coilowerit, ja rengastus takana 9,5x19" et30 ja kaari on raapinut huulen reunan rikki koska alusta on niin pehmeä. Mistä saisi hyviä jäykkiä jousia eteen/taakse?

                                                      Comment


                                                        Mamasanilta löytyy. Muista että taakse tulee sitten tynnyrimalliset jouset.

                                                        Ettei käy kuten allekirjoittaneella joka tilasi suorat jouset. :P

                                                        Comment


                                                        • Käyköhän ne niihin säätölautasiin?

                                                          Comment


                                                            On noita ainakin Eibachin alustoihin laitettu, joten mikseivät kävisi muihinkin. Kannattaa toki selvittää ennen kuin tilaa mitään.

                                                            Comment


                                                            • Jjuujuu, täytyy mamasanille soitella. Kävisköhän a6 avantin takaiskarit, jos ne mitään jäykistäisi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X