Toivottavasti Juho olet oikeassa. Jäi vähä vaivaamaan tuo perän korkeus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Mittailin tossa perän korkeutta, kun viikko ollu ajossa. Hurjat 12mm tippunu vakiojousiin verrattuna perä pro kitillä (navasta kaareen 36cm). Tarkistin vielä, että on oikeat jouset ja kaikki on niinkuin pitää. Mikähän mättää? Kilsoja tullu 700km et ihme jos vielä pitää asettua paikalleen...
Comment
-
Siihenhän tulee se noin 15 mm pelivaraa lisää jouselle. Itsellä pyöri vakioiskarilla pikkasen lyhyempi jousi. Jos jouset on hieman kuoleentunu vielä ajan kuluessa niin on ihan normaalia ja jos oot oikein kasannu. En näe ongelmaa jos ei ihan hullun mul***na heilu.
Vielä jos ajettavuus on normaali niin kovaa ajoa vaan.
Comment
-
Käsittääkseni jousen pitää pysyä lautasissaan kun keula nostetaan tappiin saakka ylös. Ei ne inssit varmasti saa alkaa repimällä repimään sitä jousta ja ihan normaalia on että jousi pyörii. Jos se sielä heiluu paikoillaan niin sitte ei mee läpi :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Avantisti Näytä viestiTaitaa nuo supersportin lautaset laskea keulaa enemmän, kuin esim. Bonrath tai b5 lautaset. Mittailin, että putosi noin 25 mm.
Comment
-
Kummin päin olette nuo B5 lautaset tuonne änkeneet? Se ritilä-osa ulospäin vai sisäänpäin? Ulospäin sovittaessa näyttäs, että tulee ihan pirun lähelle tuota ylä-ala tukivarsien välistä kaaveraa metalliosaa. Sisäänpäin laitettuna näyttäs menevän ok, mutta pullisteleeko alakumi sitten liikaa ulos...?
Kai tuon muutkin ovat huomanneet, että tulee aika lähelle "oikeinpäin" asennettuna.
EDIT:
Eiku olihan tuossa edellisellä sivulla keskustelua, että ritilät konetilaan päin. Eli olette huomanneet ja samalla tavalla asian itsekin päättelin.Viimeksi muokannut Dwarner; 15.6.2013, 01:57.
Comment
-
Tuommonen "mild" profiili muutos siitä tuli:
https://www.dropbox.com/s/6qrur0tf60...di%20lasku.jpg
Lautasten ero:
https://www.dropbox.com/s/xwwu20h9g0887pu/lautaset.jpg
En mittaillut kaarista mitään senttejä, koska tärkein on se miltä se silmään näyttää. Lautasten ero kuitenkin noin 1,2cm.
Tällaisilla pukeilla se seisoi :D Eli kyseessä itse tehdyt ajorampit, jotka nyt sitten palveli alle tunkattuina pukkeina.
https://www.dropbox.com/s/96uz1ne9j7s1eaj/pukit.jpg
Aikaa meni ensimmäisen puolen kanssa sisältäen ylös tunkkauksen, ruuan laiton, kahvittelun ja biltemassa käynnin noin 6h. Seuraava puoli meni noin 1,5h ja kun huomasin, että iskarin pään suojamuovi jäi välistä, niin uusiksi toinen puoli noin 40min pois ja takaisin. Hommana aika simppeliä ruuvailua.
Ei tarvinnut edes kangella kampeilla hirveästi. Ainoastaan tuo yläpään prikka (jota ei uusita), oli aika tiukka. Pari kertaa taltalla, että hampaat taipu alle ja kangella hieman apurungosta alaspäin, niin tuli kiltisti pois.
Ei hölsky lautaset tai jouset. Eikä pyörikkään sen pahemmin paikallaan, vaikka jousista kantaen noita retuutteli. Kyseessä 130tkm ajettu S-line/sport alusta?Viimeksi muokannut Dwarner; 17.6.2013, 14:47.
Comment
-
Nyt, kun on muutama kuukausi ajoa on takana kombinaatiolla Eibach pro kit + 1BE Monroet + B5 jousilautaset, oon tullu siihen tulokseen, et etupää on mun silmään aavistuksen matalalla kokonaisuuteen nähden. Noi Eibach pro kit -jouset tod. näk. tiputtaa keulaa perään nähden suhteessa aavistuksen enemmän kuin mitä auton omat sport- tai S-line -jouset. Tämän huomasin vasta jousilautasten asennuksen jälkeen. Siispä nyt alkaa koko alustan jatkojalostus. Onko joku mitannut Bilstein B12 -sarjan tai B8 -etuiskarien mittaa jousilautasesta iskarin alapään kiinnityspultin keskelle? Tuohan on juuri se mitta, johon madaltavilla jousilautasilla vaikutetaan.
Comment
-
Laietaan nyt pari kuvaa vaikkei B7 olekaan mutta samat palikat. Itsellä oli ainakin tuskaista päättää mitkä sinne laittaa kun tarkat kuvat on internetin syövereissä vähän niin ja näin ja porukkaa ei ilmoita osien tietoja kunnolla.
Vakio ei-sport lähtötilanteessa ja eibachin (etuveto -30/30, tuotenro E10-15-003-08-22) Prokitin jälkeen, AVF kone 6MT ja etujouset ison akselipainon versio kun se oli tyypitetty tuohon Tdi:hin.
Silti haluaisin nokkaa sentin ylöspäin. Mistähän sais korottavia jousilautasia :) Koitin metsästää vakio S-line alustaa punaisine tolppineen mutta ei niitä mistään saanut oikeilla spekseillä.
Hyvä ja mukava tuo on muuten joka tavalla paitsi että 5-10mm sais etupää olla ylempänä, "audin kuuluu vähän keulia". Jossain kulmassa näyttää että olis etupää vähän lintassa, ruma.
Camberit tuli edessä -1* 12` molemmilla puolilla eli sportline säätöarvoilla hyväksytyn rajoissa. Harituksen takia vähän kului renkaat mutta katsotaan nyt miten säädetyillä aurakulmilla. Camber lienee siinä ja tässä onko liikaa vai ei. Tepolta saa Febin 1BV ylätukivarsia noin 75€/osa jotka korjais tuon ongelman.
(kuvat ilman vararengasta kontissa, tankin sisällöstä ei muistikuvia.)
Rengastus ennen kuvassa 205/55R16 ja jälkeen 215/50R17, ET vanteissa 43.
Comment
-
Miten paljon matalampi eibachin pro kit (-30mm) on verrattuna b5 alkuperäisiin S-line jousiin? Ennen talvea tarkoitus hommata vähä korkeammat jouset, nyt H&R -35mm alla ja talvirenkailla omaan makuun liian matala. Varastossa olisi S-line jouset odottamassa mutta ainut ongelma että yhdestä jousesta katkennut pala päästä pois niin ei viitsisi alle laittaa.. Jos jollain pyörii nurkissa s-line jousia b5 quattroon niin voisin olla halukas ostamaan ne pois sopivalla hinnalla!
Comment
-
B5 ei tunne semmosita kuin s-line. Ihan normi sport on suht korkea verrattuna aftermarket madallusjousiin. edit_sekin tosin vähän riippuu. Ainakin Vogtlandit pudotti sen mitä pitikin eikä yhtään enempää. GOOGLE!
Jotain erikoispaketteja saattaa olla mutta ei s-line nimellä ainakaan.
Tuo lienee aikalailla realistinen B5 sporttialusta.
Edit_ Menee vähän ohi aiheesta B6/B7, saa siirtää vaikka A4 madallus ketjuun jos semmoinen on olemassa vielä.
mutta laitetaan nyt kuitenkin
Eli olenhan mä noita muutaman omistanut. Kokoelmakuvassa
1.8TQ tehtaan sport `95 ja 235/45 kumit, vähän vois olla alempana
1.9Tdi etuveto Vogtland -35/35 muistaakseni+225/45 kitkat. Oli tosi hyvä paketti, ainakin mun käyttööni just hyvä korkeus. Jos on audin punaiset tolpat niin laita pelkät jouset ja tulee täydellinen.
1.9Tdi etuveto Eibachin Sportline -45/40tms+225/45 HakkaVeet, etupäähän olis pitäny laittaa B6:n jousilautaset niin olis saanu liiallisen mataluuden pois muttei jaksanut.
Comment
-
Kiitti nopeasta vastauksesta, vaikkakin tosiaan viestini laitoin sekopäissäni väärään topicciin ja höpötin s-line jousista vaikka tarkoitin juurikin noita sport jousia. Minusta tuo sporttialusta tuossa kuvassa ei näytä liian korkealta ainakaan talviolosuhteisiin, kesällä taas voi olla eriasia. Pitäis löytää joku kultainen keskitie tähän hommaan että talvella ei kolise kotipihan katukiveykseen ja parkkihallien hidastetöyssyihin mutta kesävanteilla ei näytä liian korkealta.. Eniten mietityttää se että jos nyt ostan eibachin jouset autooni, niin epäilen että se ei kovin ratkaisevasti siitä nouse.
Tältä autoni näytti talvella ja oli mielestäni liian matala talviolosuhteisiin
https://www.dropbox.com/s/cj7kmkacbotncxo/IMG_1296.JPG
Ja kesällä:
https://www.dropbox.com/s/dmmuqz7qi7...2022.25.01.jpg
Comment
-
Minkä kokoisia renkaita (edit ja vanteita)?
Näyttää kyllä tosi matalalta, varmaan samaa luokkaa ku toi mun harmaa jossei matalampikin. Kyllä se Prokit varmasti vähän nostais. Jousilautasilla saa hiukan tehtyä edestä sitten vielä lisää.
Kun saadaan tämä käsiteltyä niin pitää anoa modelta ketjunsiirtoa :)Viimeksi muokannut kontio; 30.9.2013, 22:42.
Comment
-
205/40?? :D tehdäänkö sellaisiakin...
Mulla saattaapi olla ylimääräiset lautaset.
Osanumeronkin voin koittaa etsiä, saahan niitä Tepoltakin.Tai marmorilta. Maksaa uutena ehkä parikymppiä kappale.
Erona on se että B6 on suora levy ja B5 on kuppi, jossa jousi tulee pohjalle... 10-20mm eroa.
Comment
-
Jatketaan yksinpuhelua, tommosiakin on olemassa. Eli Weitecin korotuspalat, en tiedä miten istuvat ja toimivat. Nopealla vilkaisulla interwepistä saa 20 ja 25mm eteen ja taakse. luokkaa 65€/sarja (siis per akseli).
http://www.slamit.net/product/6665/w...6-4b-passat-3b
Comment
-
Eibach:ista ei ole kokemusta, mutta KW on toiminut moitteetta jo pari vuotta. Mulla on juurikin toi variante 1, eikä siitä oikein pahaa sanaa voi sanoa. Tietysti jos ajaa radalla ahkeraan, niin voisi miettiä variante2/3, että saisi hieman piukattua enemmän. Mutta arkikäytössä on variante1 kyllä bueno.
Comment
-
Itsellä toi pro-street s ja oikein hyvä ollut ajella. Ei ole turhan kova mutta kuitenkin jämäkkä. KW:n tolpathan siinä on, että puoliksi kw:n satsi :)
Perästä vaan tuntuu että säädöt loppuu kesken vaikka edessä olisi hurumycket jäljellä. Itsellä etupääntolppien kierteet menneet sen verta paskasiks että sen takia juminut etunen kohtuu tiukkaan, siksi jäikin talveksi kesäkorkeuteen kun ei jaksanut tapella sen kanssa. Pitää katsoa miten pärjää ja jos ei, niin sitten pitää nostaa auto nosturille ja vähän putsailla :)
Comment
-
Comment
Comment